printlogo


کد خبر: 154254تاریخ: 1394/12/6 00:00
ناباروری 20درصد زوج‌های ایرانی

گروه اجتماعی: براساس آمارهای موجود در میان هر 5 زوج ایرانی یک مورد ناباروری گزارش شده است. به گزارش ایرنا، محمد سلامی، معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در این باره اظهار داشت: براساس آمارها، از هر 5 زوج، یکی نابارور است. وی شیوه‌های نادرست زندگی، افزایش سن ازدواج، عوامل محیطی شامل مواد شیمیایی، آلاینده‌های تنفسی و امواج الکترومغناطیس را از عوامل موثر در ناباروری زوجین عنوان کرد و افزود: شناسایی زود هنگام زوجین و پیگیری برای درمان آنها از اقداماتی است که این دفتر برای کاهش ناباروری انجام داده است. سلامی با تشریح سیاست‌های وزارت بهداشت درباره کاهش ناباروری، خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات وزارتخانه‌ها برای تامین هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور به این مهم اختصاص یافته و بنیاد برکت نیز به عنوان یکی از نهادها به عرصه آمده است.
معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد:طبق آخرین آمارها، میزان باروری کلی در ایران حدود 8/1 به ازای هر زن است که براساس سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، این آمار باید به 21/2 به ازای هر زن افزایش یابد.
سلامی از کاهش 85 درصدی بستن لوله رحم زنان پس از ابلاغ سیاست‌های افزایش جمعیت کشور خبر داد و بیان داشت: آموزش‌های هنگام ازدواج نظیر هماهنگی و همکاری با شورای فرهنگ عمومی در راستای بازنگری و همسو شدن آموزش‌های هنگام ازدواج، بازنگری و به‌روزرسانی استاندارد ارائه خدمات کلاس‌های آموزش هنگام ازدواج در دستور کار قرار گرفته است.


Page Generated in 0/0058 sec