printlogo


کد خبر: 154275تاریخ: 1394/12/6 00:00
اخبار

«بادیگارد» نوروزی شد
غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش در حالی از قطعی نبودن اکران‌های نوروزی خبر می‌دهد که گمانه‌زنی‌هایی نزدیک به واقعیت، لیست اکران نوروزی امسال را تکمیل کرده است. اگر چه این مساله به طور قانونی ثبت نشده و هنوز هیچ قراردادی از طرف شورای صنفی نمایش اعلام نشده است.  در این میان و مطابق شنیده‌ها فیلم‌های «بادیگارد» و «ابد و یک روز» به عنوان آثار قابل توجه جشنواره اخیر فجر و «کفش‌هایم کو؟» ساخته جدید کیومرث پوراحمد و نیز «پنجاه کیلو آلبالو» به کارگردانی مانی حقیقی از آثاری هستند که به احتمال زیاد در نوروز به اکران در خواهند آمد.  این در حالی است که فیلم «من سالوادور نیستم» از چهارشنبه 5 اسفندماه به عنوان اولین فیلم نوروزی اکرانش را در گروه سینمایی ماندانا آغاز کرده و فیلم «چهارشنبه» نیز در گروه هنر و تجربه به اکران نوروزی در خواهد آمد و قرار است به این لیست گزینه دیگری از آثار کودک و نوجوان نیز اضافه شود.  با این حال طبق گفته غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش لیست نهایی اکران نوروزی ۱۰ اسفندماه از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود. با توجه به فصل مناسب اکران  در نوروز که هر ساله با تلاش سینمایی‌ها برای گرفتن سهمیه در آن همراه است، از مدتی پیش آثاری به عنوان گزینه‌های احتمالی اکران معرفی شدند و تازه‌ترین گمانه‌زنی صورت‌یافته در حالی به قطعیت نزدیک است که روز گذشته در صفحه تلگرام مربوط به ابراهیم حاتمی‌کیا با عکسی از فیلم «بادیگارد» عنوان شد: «بادیگارد» از 26 اسفندماه در گروه سینمایی آزادی اکران می‌شود.

نامه مجیدی به محمدحسین مهدویان
 کارگردان فیلم «ایستاده در غبار»
امیدوارم در این مسیر استوار و خوب بمانی
فیلم «ایستاده در غبار» ضمن دریافت سیمرغ بهترین فیلم جشنواره سی‌وچهارم فیلم فجر تاکنون با تحسین‌های بسیاری از اهالی سینما همراه بوده است و در جدیدترین واکنش رخ‌داده همراه با اکران این اثر برجسته در برنامه «شب‌های فیلم» که به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس این شب‌ها در سینما فلسطین برگزار می‌شود، مجید مجیدی، کارگردان برجسته سینمای ایران طی نامه‌ای نگاهش را به این فیلم و فیلمساز آینده‌دارش؛ محمدحسین مهدویان اعلام داشت که در متن نامه وی آمده است:
«حسین مهدویان عزیز! سلام؛ خالصانه بگویم برایت از صمیم قلبم شادمانم و البته نگران. شادمانم چون به‌خوبی و تمام‌قد توانسته‌ای غبار فراموشی را از ساحت اسطوره‌های بی‌بدیل سرزمینم برداری. مردان بزرگی که زندگی‌شان تماشایی‌ست و تو چقدر خوب و صادق این زندگی را به تماشا نشسته‌ای. زندگی و تلاش مردانی که هرگز نخواسته‌اند به چشم بیایند و دیده شوند اما به خواست و اراده پروردگار فداکاری‌هاشان تماشایی‌تر شده است. این قهرمانان حالا در فیلم تو در مقابل چشمان ما راه می‌روند، لبخند می‌‌زنند و زنده‌اند، آشکارتر از همیشه، روشن و آفتابی. حسین جان! تو در این فیلم چیزهایی را دیده‌ای که خود به چشم ندیده‌ای و این دشواری کار تو را عیان می‌کند. اما حسین جان! نگرانی‌هایم کجاست... راستش را بگویم برای فرداهایت نگرانم. تو اولین گام‌هایت را استوار و متین برداشته‌ای اما می‌دانم و امیدوارم تو هم بدانی که دشوارتر از گام برداشتن در یک مسیر، ثبات قدم در راهی است که در پیش گرفته‌‌ای. در این خلوص ماندن دشواری فرداهای تو است. اسطوره‌ها و قهرمانان سرزمین‌مان به گواهی همین فیلمت مانده‌اند و استوارند. امیدوارم در این مسیر تو نیز استوار و خوب بمانی. با احترام».

اظهارات جنجالی فیلمساز اسرائیلی در جشنواره برلین
اسرائیل یک رژیم فاشیست است
فیلمساز اسرائیلی- آمریکایی که روز یکشنبه در جشنواره فیلم برلین برنده جایزه فیلم برتر از نگاه مخاطبان شد، اسرائیل را یک دولت «فاشیست» لقب داد و از آلمان درخواست کرد حمایت مالی خود از این رژیم را متوقف کند. به گزارش وبسایت روزنامه ایندیپندنت، اودی الونی این اظهارات را در جلسه پرسش و پاسخی مطرح کرد که درباره فیلم او با عنوان «چهارراه ۴۸» برگزار شده بود. او در این جلسه و ساعاتی پیش از آنکه فیلمش برنده «جایزه مخاطبان پانوراما» برای بهترین فیلم داستانی شود از آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به‌خاطر حمایت از اسرائیل انتقاد کرد و افزود: «مرکل حرفی از اشغالگری نمی‌زند و به نتانیاهو زیردریایی می‌فروشد تا اشغالگری‌اش را ادامه دهد!» این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که فیلم «چهارراه ۴۸» ساخته این فیلمساز ۵۶ ساله نیز درباره زندگی یک
آوازه خوان فلسطینی به نام تامر النفار است که او نیز اسرائیل را یک کشور تروریست خوانده است.


Page Generated in 0/0056 sec