printlogo


کد خبر: 154283تاریخ: 1394/12/6 00:00
افسران ترکیه در مرزها با تروریست‌های داعشی همکاری می‌کنند
دمیرتاش: حزب اردوغان هم‌راستا با داعش است

گروه بین‌الملل: اسناد تازه منتشرشده توسط روزنامه جمهوریت حاکی از آن است که به‌رغم تعهد آنکارا برای مبارزه با داعش، روابط ترکیه با این گروه تروریستی بسیار پیچیده‌تر است و افسران ترکیه‌ در مرز با سوریه مرتبا با تروریست‌های داعش در ارتباط و همکاری هستند. گفته می‌شود این نسخه‌های رونوشت بخشی از تحقیقات کنونی درباره چندین فرد و روابط‌شان با گروه تروریستی داعش است.
این اسناد تماس‌های تلفنی مکرر میان افسران ناشناس ترکیه و مصطفی دمیر، یکی از جاسوسان کلیدی داعش در این منطقه مرزی را به صورت مفصل شرح داده‌ است.  جمهوریت نوشت: این نسخه‌های رونوشت و اسناد موجود در این تحقیقات نشان می‌دهند مصطفی دمیر مبالغی را از قاچاقچیان در مرز دریافت و درباره عبور و مرورهای مرزی با افسران ترکیه همکاری کرده است.  این اسناد همچنین حاکی از آن است که افسران ترکیه با مصطفی دمیر در این منطقه مرزی دیدار داشته‌اند. گفته می‌شود دمیر با الهامی بالی، رهبر 33 ساله داعش در ارتباط است که گمان می‌رود دستور حمله تروریستی مرگبار در آنکارا را صادر کرده است. 2 بمب‌گذاری در اکتبر سال گذشته میلادی جان 102 تن را گرفت و بیش از 400 تن دیگر را زخمی کرد.  براساس یکی از این نسخه‌های رونوشت که به تاریخ 25 نوامبر سال 2014 میلادی بازمی‌گردد، دمیر از یکی از افسران ناشناس خواسته ملاقاتی را با یکی از فرماندهان ترکیه ترتیب دهد. وی به این افسر می‌گوید: برای شما ممکن است ملاقاتی را با فرمانده این منطقه حول محور مسائل کاری ترتیب دهید؟ افسر نیز پاسخ می‌دهد: بله! تا زمانی که خواسته شما برآورده می‌شود اگر به چیز دیگری نیاز داشتید به من اطلاع دهید.  در مکالمه‌ای دیگر، یکی از افسران ترکیه از دمیر خواسته تا با وی و همکارانش در یکی از میدان‌های مین ملاقات کند، دمیر نیز در پاسخ گفت: چشم برادر الان می‌آیم.  این افشاگری در حالی صورت می‌گیرد که صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه که از حامیان کردهاست، در اظهاراتی با اشاره به اتهامات وارده علیه حزب دموکراتیک خلق از سوی مقام‌های ترکیه بویژه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور گفت: آنها ما را یک گروه تروریستی می‌دانند اما آیا آنها خود عامل توسعه‌دهنده تروریسم نیستند؟ حزب عدالت و توسعه در راستای اهداف داعش عمل می‌کند. این مساله دورویی آنها را نشان می‌دهد زیرا در برابر حزب ما که خواستار برقراری صلح است، اینگونه رفتار می‌کنید و انتظار دارید ما سکوت کنیم. حزب عدالت و توسعه یک حزب سیاسی توسعه‌دهنده گروه‌های تروریستی و همراستا با داعش است.
عامل انفجار آنکارا ترکیه‌ای بود نه سوری
به گفته یکی از مقام‌های امنیتی ترکیه، آزمایش دی‌ان‌ای نشان می‌دهد مسؤول حمله مرگبار آنکارا، بر خلاف ادعای دولت ترکیه از اتباع این کشور بوده است. چهارشنبه هفته گذشته انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده اطراف مراکز نظامی آنکارا 29 کشته به جا گذاشت. فردای آن روز احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه، صالح نجار، یکی از نیروهای کرد یگان‌های مدافع خلق، متولد شهر حسکه در شمال شرق سوریه را مسؤول این حمله دانست. در عین حال، یکی از مقام‌های امنیتی ترکیه، سه‌شنبه با استناد به دی‌ان‌ای جمع‌آوری شده از محل انفجار اعلام کرد بمب‌گذار فردی به نام عبدالباقی سومر، متولد شهر وان بوده‌ است.
 


Page Generated in 0/0055 sec