printlogo


کد خبر: 154302تاریخ: 1394/12/8 00:00
اخبار

 نادران: سند دلالی ایرباس‌ها را دارم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ارائه مستندات دلالی خرید ۱۱۸ فروند ایرباس به رئیس‌جمهوری برای برخورد با آن خبر داد.  الیاس نادران در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به دلالی صورت گرفته در بحث خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس، اظهار داشت:‌ مستندات دلالی هواپیماهای ایرباس را تقدیم می‌کنیم و از آقای رئیس‌جمهور هم می‌خواهیم زمانی را برای این مساله بگذارد تا آنچه را اظهار کرده‌ایم در اختیار آنها قرار دهیم. ‌ برای اینکه اگر اراده‌ای برای مبارزه با مفاسد بویژه برای دلالی‌هایی که پورسانت گرفته می‌شود، وجود داشته باشد همه اسناد در اختیار آنها باشد.  وی تاکید کرد: در اولین فرصت که امکانش باشد این کار را انجام خواهیم داد.


۱۹ هزار پرواز برای نوروز
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه پروازهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۴ آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ۹۵ ادامه دارد، گفت: بیش از ۱۹ هزار پرواز برای ایام نوروز اختصاص پیدا کرده است.  ‌به گزارش فارس، رضا جعفرزاده با اعلام این خبر‌ اظهار داشت:‌ دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری برای روزهای نوروز، نزدیک به 19‌هزار و 500 پرواز برنامه‌ای و فوق‌العاده اختصاص داده است که از این تعداد حدود 6 هزار پرواز خارجی و بقیه داخلی است.  جعفرزاده اضافه کرد: ملاک ارزیابی عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در روزهای نوروز‌ رضایتمندی مسافران است.  وی پیش‌بینی کرد تعداد پروازهای نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل‌ تا 14 درصد افزایش یابد. جعفرزاده از متقاضیان خرید بلیت هواپیما خواستار شد‌ نسبت به تهیه بلیت هواپیما از مراکز و سایت‌های غیرمجاز خودداری کنند.  وی به مسافران گفت در صورت مشاهده هرگونه تخلف و فروش بلیت خارج از نرخ ارائه‌شده توسط شرکت‌های هواپیمایی با شماره تلفن‌های 61022355- 61022015، تلفکس 66048007، پست الکترونیکی
shekayat@cao.ir و صندوق پستی 1798-13445، دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت سازمان هواپیمایی کشوری تماس بگیرند.


افزایش ۵/۵ درصدی تورم تولیدکننده
طبق اعلام بانک مرکزی شاخص بهای تولیدکننده در ایران در 12 ماه منتهی به بهمن‌ماه ۱۳۹۴ نسبت به 12 ماه منتهی به بهمن‌ماه ۱۳۹۳ به‌میزان ۵/۵ درصد افزایش نشان می‌‌دهد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی،  شاخص بهای تولیدکننده در ‌ایران در بهمن‌ماه 1394 به عدد 6/214 رسید که نسبت به دی ماه 2/0 درصد کاهش داشته است. شاخص مذکور در بهمن‌ماه  نسبت به بهمن ماه سال قبل معادل 4/3 درصد افزایش داشته است.


تجارت کشور 1600 قانون مزاحم دارد
رئیس کنفدراسیون صادرات عنوان کرد در حال حاضر بیش از 1600 قانون مزاحم در تجارت کشور وجود دارد که به نظر می‌رسد با توجه به مجموعه شرایط اقتصادی کشور، اولویت اصلی مجلس آینده باید مسائل اقتصادی باشد. محمد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: وجود این تعداد قانون مزاحم در تجارت کشور نشان می‌دهد که ما با تورم قوانین روبه‌رو هستیم، قوانینی که بعضا در تضاد و تقابل با یکدیگر قرار دارند. لاهوتی اضافه کرد: با توجه به تکلیف برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه که یکی از بندهای آن ساماندهی قوانین تجاری بوده و اینکه هیچکدام از دولت‌ها این بند را اجرا نکرده‌اند، به نظر می‌رسد که مجلس جدید می‌تواند دوباره این کار را مدنظر قرار دهد و از دولت بخواهد آن را اجرا کند تا حداقل قوانین تجاری‌مان با کشور‌های پیرامون‌ مساوی باشد. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در حال حاضر شرایط سختی از جنبه قوانین برای سرمایه‌گذاری خارجی و ثبت یک شرکت وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور به نظر می‌رسد اولویت اول برای مجلس دهم باید مسائل اقتصادی باشد.


Page Generated in 0/0049 sec