printlogo


کد خبر: 154311تاریخ: 1394/12/8 00:00
اخاذی مهندس قلابی در شبکه‌های اجتماعی

گروه اجتماعی: اخاذی و تهدید دختران در شبکه‌های اجتماعی توسط یک مهندس قلابی به همراه سوء‌استفاده از عنوان پلیس یگان ویژه در تلگرام از جمله موضوعاتی است که طی روزهای گذشته خبر ساز شد.
اخاذی مهندس قلابی در شبکه‌های اجتماعی
رئیس پلیس فتای استان  فارس از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با سوء‌استفاده از مدارک جعلی مهندسی، اقدام به تهدید و اخاذی کرده بود.
به گزارش برنا، سرهنگ سیدموسی حسینی، رئیس پلیس فتای استان فارس در این‌باره بیان داشت: زن جوانی با مراجعه به پلیس فتا عنوان کرد: چند ماه پیش با شخصی که خود را مهندس معماری معرفی می‌کرد آشنا شدم و با توجه به مدارک و اعتبار شغلی‌اش به وی اعتماد کردم.
به گفته حسینی، این فرد که خود را مهندس معرفی کرده بود پس از گذشت مدتی از طریق شبکه‌های اجتماعی، این زن را به صرف شام در یکی از رستوران‌های شیراز دعوت و در ادامه به وی پیشنهاد ازدواج داده است.
رئیس پلیس فتای استان فارس افزود: این فرد سودجو پس از مدتی به بهانه معرفی این دختر جوان به خانواده‌اش درخواست ارسال عکس‌های شخصی این دختر را مطرح کرده و پس از دریافت عکس‌ها، تهدید، مزاحمت و اخاذی از وی را آغاز کرده است.
سرهنگ حسینی اظهار داشت: دختر جوان که چاره‌ای جز مراجعه به قانون و بازگو کردن موضوع نداشت، اقدام به شکایت از این فرد کرد که پس از آن موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. وی گفت: با بررسی‌های فنی،‌ متهم شناسایی و دستگیر شد و در بررسی‌ها مشخص شد، وی ساکن شیراز  است که
2 سال پیش با مدرک دیپلم در یکی از شرکت‌های خصوصی به عنوان مسؤول هماهنگی شرکت مشغول به فعالیت بوده که در این راستا تا حدودی با اصطلاحات معماری آشنا شده و با جعل مدرک، خود را مهندس معماری معرفی کرده است. رئیس پلیس فتای استان فارس بیان داشت: متهم با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی و سرانجام روانه زندان شد. سرهنگ حسینی به شهروندان هشدار داد  از اعتماد و ارسال عکس‌ها و فیلم‌های شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی، تحت هر عنوان خودداری کنند.
 سوء‌استفاده تلگرامی یک نوجوان از عنوان پلیس
نوجوانی که بدون اطلاع از قوانین اقدام به ایجاد کانالی با جعل عنوان یگان ویژه نوپو در تلگرام و جذب بیش از 180 هزار عضو کرده بود در پی رصد و پایش فضای سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: در این کانال برای گرایش بیشتر کاربران از اطلاعات و تصاویر مرتبط با عملیات پلیس با تمرکز بر یگان ویژه استفاده شده بود. وی یادآور شد: کارشناسان پس از بررسی‌های فنی و اقدامات لازم عامل ایجاد این کانال تلگرامی را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را به پلیس فتا فراخواندند. وی خاطرنشان کرد: متهم که پسر 18 ساله‌ای است پس از دستگیری و مشاهده شواهد عنوان کرد که نمی‌دانستم این اقدام جرم بوده و در قانون برای آن مجازات تعیین شده است. سرهنگ جهانشیری افزود: این نوجوان دلیل اقدام خود در غصب عنوان پلیس برای این کانال را جذب مخاطب عنوان کرد. به گفته جهانشیری، متهم پس از تکمیل پرونده برای کسب تکلیف نهایی به مراجع قضایی معرفی شد.


Page Generated in 0/0058 sec