printlogo


کد خبر: 154314تاریخ: 1394/12/8 00:00
نیمکت

وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد
استقرار کلاس دهم برای اولین بار از سال 95
وزیر آموزش‌وپرورش از استقرار کلاس دهم برای اولین بار همزمان با آغاز سال تحصیلی آینده خبر داد. به گزارش ایسنا، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش درباره تحولات آموزش‌وپرورش بیان داشت: برای نخستین بار در برنامه درسی کشور در دوره متوسطه دوم درس انسان و محیط‌زیست را پیش‌بینی کرده‌ایم تا بخشی از خلأهای نظام آموزشی در حوزه آموزش دانش‌آموزان برای زندگی کردن را جبران کنیم. وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به پرسشی درباره نحوه انتقال مفاهیم به کودکان در مقطع ابتدایی و حجم بالای حفظیات گفت: فاز اول تغییرات در مقطع ابتدایی براساس سند تحول به پایان رسیده است و اصلاحات لازم روی آن اعمال می‌شود. مفاهیمی چون آموختن برای به کار بستن، آموختن برای زیستن و آموختن برای با دیگران زیستن در محتوای درسی مورد توجه است. فانی عنوان کرد: تغییرات تا پایه نهم انجام شده و کلاس دهم برای اولین بار از سال آینده مستقر می‌شود. وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: باید روی عوامل گوناگون کار کنیم تا خروجی نظام آموزش‌وپرورش بهتر شود، روش‌های تدریس، تربیت معلم، مدیریت واحدهای آموزشی، محتوای آموزشی و جهت‌گیری‌های تربیتی باید تغییر کند.

آغاز ثبت‌نام آزمون مدارس استعدادهای درخشان
ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان از امروز آغاز شده و تا 20 اسفند ادامه دارد. محمد نستوه، معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان به تسنیم اظهار داشت:  ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان از شنبه
8 اسفند آغاز و تا 20 اسفند ادامه دارد. وی افزود: دانش‌آموزان پایه ششم برای ورود به پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند. همچنین دانش‌آموزان پایه نهم مدارس عادی که علاقه‌مند به شرکت در آزمون مدارس استعدادهای درخشان در پایه دهم هستند می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند. به گفته معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، ثبت‌نام داوطلبان به صورت اینترنتی است و باید به سامانه اینترنتی http://azmoon.srttu.edu مراجعه کنند. نستوه ادامه داد:‌ ظرفیت پذیرش در مدارس استعدادهای درخشان از طریق سامانه سناد در هر استان مشخص و اعلام می‌شود. آزمون مربوط در تاریخ 23 اردیبهشت برای ورود به پایه هفتم و 24 اردیبهشت 1395 برای ورود به پایه دهم برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0060 sec