printlogo


کد خبر: 154321تاریخ: 1394/12/8 00:00
رویدادها

جوابیه مجری طرح فیلم «بادیگارد» به ایوبی
باز هم بی‌اطلاعی رئیس!
پس از اینکه حجت‌الله ایوبی در حاشیه مراسم جایزه کتاب سینمای ایران به تکذیب سخنان پژمان لشکری‌پور، مجری طرح فیلم «بادیگارد» درباره اینکه قرار بود در ابتدا جایزه نگاه ملی به این فیلم تعلق بگیرد، پرداخت، نوبت به پژمان لشکری‌پور رسید که در پاسخ به سخنان رئیس سازمان سینمایی اظهار کند: جهت اطلاع آقای ایوبی عرض می‌کنم بنده به واسطه سابقه‌ای که در فعالیت حرفه‌ای و همینطور مدیریت اجرایی در سینما دارم خیلی خوب به ماهیت سیمرغ بهترین فیلم با نگاه ملی آگاهم و مطلعم که جایزه نگاه ملی جایزه‌ای است که تصمیم‌گیری پیرامون اهدای آن به هیأت داوران برنمی‌گردد و این سیمرغی است که برنده آن را سازمان سینمایی تعیین می‌کند. از همین رو از صبح روز سه‌شنبه مورخ 20 بهمن 94 یعنی پس از اعلام نامزدهای بخش سودای سیمرغ تماس‌های آقای حیدری دبیر محترم جشنواره با بنده آغاز شد و پس از توضیحاتی که درباره جلسه مفصل‌شان با هیأت داوران پس از عدم وجود نام فیلم «بادیگارد» در میان نامزدهای 3 بخش اصلی با بنده مطرح کردند، فرمودند؛ با توجه به اینکه جایزه نگاه ملی دست خودمان است ما مایلیم این جایزه را به «بادیگارد» و آقای حاتمی‌کیا اهدا کنیم که ما نپذیرفتیم. وی افزود: توصیه می‌کنم با عنایت به روابط حسنه‌ای که اخیراً بین وزارت ارشاد و سازمان مخابرات درباره پروژه «VOD» به وجود آمده، دوستان به آرشیو مخابرات رجوع کرده و درخواست استماع مکالمات این حقیر و دبیر محترم جشنواره جناب آقای حیدری را در این زمینه بنمایند و در صورت نیاز می‌توانند متن این گفت‌وگوها را در اختیار عموم قرار دهند. به نظر می‌رسد آقای ایوبی مانند بسیاری از مطالب دیگری که در سازمان سینمایی می‌گذرد در این زمینه نیز اطلاعات کافی نداشته یا به ایشان اطلاعات درست منتقل نشده است.

اهدای «هدهد» به برندگان پنجمین دوره جایزه کتاب سال سینمایی
پنجمین دوره جایزه کتاب سال سینمایی شب گذشته با اهدای جوایز به کار خود پایان داد.  در بخش ترجمه پنجمین دوره جایزه کتاب سال سینمایی لوح و تندیس «هدهد» به محمد شهبا مترجم کتاب «تاریخ اجتماعی سینمای ایران» نوشته حمید نفیسی، منتشرشده توسط انتشارات «مینوی خرد» تقدیم شد و از «محمد شهبا» برای یک عمر ترجمه ادبی سینمایی تجلیل شد. در بخش ترجمه 2 دیپلم افتخار به احمد الستی و محمد همتی برای کتاب «هنر دقت» نوشته مایکل اوپیتس از بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه اهدا شد. در بخش بهترین تالیف دیپلم افتخار به احمد ضابطی‌جهرمی مولف کتاب «شکل‌شناسی و گونه‌شناسی فیلم مستند» منتشر شده توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تقدیم شد. در بخش بهترین تالیف، لوح و تندیس هدهد به محمد گذرآبادی نویسنده کتاب «فرهنگ فیلمنامه» منتشرشده توسط بنیاد سینمایی فارابی اهدا شد.

شعری کنایه‌آمیز برای فتنه‌گری‌های ملکه انگلیس
طی روزهای گذشته و پس از حیله بی‌بی‌سی به منظور مخدوش کردن چهره برخی از کاندیداها و حمایت از یک لیست خاص در انتخابات مجلس دهم و دوره پنجم مجلس خبرگان، تعدادی از هنرمندان و شاعران نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. سیاوش امیری، شاعر و منتقد پیشکسوت کشورمان از جمله این افراد بوده که با شعری کنایه‌آمیـز درباره نقش فتنه‌گرانه بی‌بی‌سی انگلیس در انتخابات پیش‌رو نوشته است:
چرا ناشیگری کردی کنون «عمه الیزابت»؟!
گرفتی این زمان فاز جنون «عمه الیزابت»؟!
به «بوق انگلوساکسون» نهانی‌ها هـویـدا شد
سر ِنَخ رفت از دستت برون، «عمه الیزابت»!!
برای سرنوشتِ «ملت ما» نـسخه می‌پیچی؟!
شدی مردودِ این سخت آزمون، «عمه الیزابت»!!
و افشا کرده «بی‌بی‌سی» دغلبازان رسوا را
عیان شد ماجرا بی‌چند و چون «عمه الیزابت»!!
چه سودایی به سر داری کـلیدِ فتنه‌ات رو شد
و ساکت شو مزن ساز فزون «عمه الیزابت»!!
تو کز «افراطیون» دَم می‌زنی با مردم ایران
ندیدی دست و بالت غرق خون «عمه الیزابت»؟!
و فکر «انگلیسی کردن» خـطِ خمینی(ره) مُرد
چه سود از شیوه «اَنژکسیون» «عمه الیزابت»؟!
مشو دلخـوش به اشرافیتِ «نوکـیسه‌ها» زیرا
ندارد دین ما «لُرد» و «بارون» «عمه الیزابت»!!
زدم فالی به «حـافـظ» تا بدانم حال و احوالت
بگفتا او؛ تو هستی بدشُگون «عمه الیزابت»!!
مزن بر طبل توخالی بگـو زان راز شیطانی
ز قـتل بانی «دارُالـفُـنون» «عمه الیزابت»!!
حکایت‌ها فراوان است و صدها برگ آن حاضر
بکش جان خودت دست از فـُسون «عمه الیزابت»!!


Page Generated in 0/0091 sec