printlogo


کد خبر: 154332تاریخ: 1394/12/8 00:00
چه دولت‌هایی به تکفیری‌ها مواد ساخت سلاح‌های کشتار جمعی دادند؟
داعش شیمیایی مخلوق آمریکا و انگلیس

گروه بین‌الملل: به دنبال اعزام نیروهای تازه‌نفس به منطقه مخمور در جنوب اربیل و تحرکات نظامی گسترده در شمال صلاح‌الدین در منطقه الشرقاط، عراقی‌ها در انتظار ساعت صفر عملیات به‌سر می‌برند و در مقابل داعش نیز گروه‌های انتحاری‌ خود را فعال کرده و در حال ایجاد خاکریزهای دفاعی است. با شکست تدریجی پروژه تکفیری سازمان «سیا» و «ام‌آی 6» در عراق و شام و عقب‌نشینی‌های تدریجی داعش از مناطق تحت اشغالش، رفته رفته پرونده امارت تکفیرستان بسته می‌شود و جای آن را پروژه جدید کاخ سفید تحت عنوان «هرج و مرج دائمی» برای انتشار ویروس تکفیری وحشت و کشتار در سراسر آسیا، آفریقا و حتی اروپا می‌گیرد. امارت تکفیرستان که طراحان صهیونیست و نومحافظه‌کارش آن را«سنیستان» می‌خوانند علاوه بر اینکه یک کوریدور تجزیه شده از غرب عراق و شرق و شمال سوریه برای هر گونه قاچاق و انتقال تروریست میان ترکیه و سعودی بود، پایتخت هرج و مرج‌آفرینی همیشگی آمریکا و ناتو در قلب خاورمیانه هم بود که به نوعی قلب جهان نیز محسوب می‌شد. البته حالا که داعش برای حفظ این کوریدور ضعیف‌تر از هر زمان دیگر به نظر می‌رسد، قرار نیست برنامه غربی هرج و مرج و کشتار متوقف شود. در همین راستا تقریبا از همان زمان که سازمان‌های  تروریستی تکفیری بزرگ مثل داعش، جبهه النصره و احرار الشام در بیشتر نقاط  سوریه جای معارضان دمشق را گرفتند و سپس غرب و شمال عراق را هم مورد تاخت و تاز قرار دادند یکی از برنامه‌های مشترک سازمان‌های جاسوسی و خرابکاری سیا، بخش برون‌مرزی اینتلیجنس سرویس، د س ژ فرانسه و سازمان اطلاعاتی آلمان که توسط  عوامل میت(سازمان جاسوسی ترکیه) و استخبارات سعودی اجرا شد، جمع‌آوری زرادخانه سلاح‌های کشتار جمعی برای تکفیری‌های تحت حمایت‌شان بوده است. حتی مرکز «تحقیقات تسلیحات جنگ» در لندن نیز بر اینکه تروریست‌های داعش از ترکیبات شیمیایی بسیار کشنده که ساخت آمریکا، ژاپن و برخی کشورهای اروپایی است برای ساخت بمب و وسایل انفجاری دست‌ساز خود استفاده می‌کنند صحه می‌گذارد؛ بیشتر مواد کشتار جمعی به کار رفته در بمب‌ها «نیترات آمونیوم» است. بر پایه گزارش همین مرکز بیشتر اجزای تشکیل‌دهنده بمب‌های ساخت داعش از جمله مواد شیمیایی و اجزای الکترونیک آن، از راه ترکیه به مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی در عراق و سوریه سرازیر می‌شود. محققان مرکز «تحقیقات تسلیحات جنگ» با تحلیل منشأ بیش از
700 جزء بازیابی شده از کارگاه‌های آموزشی داعش و بمب‌های عمل نکرده این گروه تروریستی به این نتیجه رسیدند بخشی از این ترکیبات به صورت کاملا قانونی از طریق دولت‌های غرب و متحدان‌شان به دست تروریست‌ها رسیده است. زنجیره تدارکاتی تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان اجزای بمب‌های شیمیایی داعش، جبهه النصره و احرارالشام را 51 شرکت از 20 کشور جهان از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی تشکیل می‌دهند که هیچ‌یک از شرکت‌ها پاسخ شفافی به محققان درباره مقصد کالاهای مرگبارشان نداده‌اند. اخیرا برخی منابع نزدیک به سازمان اطلاعات برون‌مرزی روسیه به افشای نحوه و عوامل تولید کلاهک‌های شیمیایی توسط داعش و زیر نظر متخصصان آمریکایی و  انگلیسی و انتقال آنها به نزدیک دمشق پرداخته‌اند که با هدف تهدید به کشتار جمعی مردم پایتخت سوریه به منظور وادار کردن اسد به پذیرش آتش‌بس آن هم در اوج آزادسازی‌های ارتش صورت گرفته است. این کلاهک‌ها با هزینه سعودی و نظارت افسران اطلاعاتی ترک برای نصب روی موشک‌های اسکادی که داعش از ارتش عراق به غنیمت برده آماده شده‌اند.
کشف زرادخانه شیمیایی داعش در الانبار
 در عراق نیز طی روزهای گذشته هنگ پنجم حشدالشعبی (بسیج مردمی عراق) در بخش صنعتی واقع در غرب شهر تازه آزادشده رمادی 2 انبار اسلحه شیمیایی متعلق به داعش را کشف کردند. به نظر می‌رسد این یکی از مخازن اصلی تروریست‌های تکفیری تحت پوشش غرب برای حملات شیمیایی مرگبار 2 سال اخیر  علیه نیرو‌های امنیتی و مردم بی‌دفاع عراق بوده است.  خبرگزاری اسپوتنیک توانسته است از این  انبار‌های مخوف تصاویر اختصاصی به‌دست آورد. در این گزارش یک افسر بسیج مردمی با دست به گالون‌های حاوی ماده‌ای خطرناک برای انسان اشاره کرده و درباره محتوا و طرز استفاده از آن در جریان حملات تروریستی تعریف می‌کند. در این تصویر تعداد زیاد گالون‌های ماده نابود‌کننده بدن انسان و فلز دیده می‌شود. نام آن «وینیل تری کلور سیلان» و بنا به درجه‌بندی سازمان ملل متحد «کوروزیف یو ان 1305» است. این ماده در صورت قرار گرفتن روی پوست انسان سوختگی شدید ایجاد کرده و با نفوذ به سیستم تنفس یا گوارش آنها را تخریب می‌کند. این افسر گفت: «این ماده به‌وسیله داعش مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنها مین‌ها و موشک‌های خود را از این ماده پر کرده و به شهروندان بی‌دفاع و پرسنل نیروی امنیتی پرتاب می‌کنند. این ماده حتی اگر تنها پخش شود سبب گازگرفتگی انسان می‌شود. در این کیسه‌ها ماده سمی وجود دارد. من بدون ماسک و دستکش نمی‌توانم آنها را باز کنم و به شما نشان بدهم. این ماده سمی بوی خیلی تند دارد. داعش برای حمله به نیروی امنیتی و اهالی بی‌دفاع از این ماده استفاده می‌کند». یک منبع امنیتی عراق به اسپوتنیک گفته است که لشکر 16 این کشور هم‌اینک این تسلیحات شیمیایی کشف شده در یکی از انبار‌ها را به جای امن برده است. این منبع گفت سربازان این واحد راه منتهی به آن انبار را مین‌روبی کردند، زیرا داعش آن را مین‌گذاری کرده بود. آخرین حمله شیمیایی داعش حدود 2 هفته پیش در حوالی سنجار عراق علیه دسته‌های پیشمرگ کرد و یزیدی‌ها بود که در نتیجه آن  23 نفر دچار اختناق و سوختگی پوست شده و به بیمارستان آزادی شهر دهوک کردستان عراق منتقل شدند.

لاوروف: تروریست‌ها مهره ‌بازی ژئوپلیتیک غرب هستند!
وزیر خارجه روسیه  در واکنش به اظهارات غیرصلح‌آمیز همتای آمریکایی‌اش در آستانه موعد آتش‌بس 27 فوریه در سوریه، تلویحا غرب را متهم کرد که  از تروریست‌ها  برای  بازی‌های ژئوپلیتیک سوء‌استفاده می‌کند. به گزارش اینترفاکس روسیه، سرگئی لاوروف روز پنجشنبه طی سخنانی در نشست «خاورمیانه: از خشونت تا امنیت» گفت: «معضل تروریسم تا زمانی که از تروریست‌ها به عنوان مهره‌های بازی‌های ژئوپلیتیک استفاده شود، حل و فصل نخواهد شد. طبیعتا اقدامات [برای مبارزه با تروریسم] به نتیجه نمی‌رسد مگر اینکه تلاش‌ها برای دستاویز قرار دادن تروریسم در بازی‌های ژئوپلیتیک مهار شود.» او همچنین در پاسخ به سخنان جان کری که با تهدید به تجزیه سوریه گفته بود  در صورت شکست آتش‌بس پیشنهادی، واشنگتن گزینه‌های جایگزین را در نظر دارد، در جمع خبرنگاران گفت: «هیچ گزینه جایگزینی وجود نخواهد داشت. هیچ کس چنین گزینه‌ای ندارد».
 


Page Generated in 0/0061 sec