printlogo


کد خبر: 154339تاریخ: 1394/12/8 00:00
جوانانی که به بلوغ سیاسی رسیدند
حماسه آفرینی 400 هزار رأی اولی‌ در تهران

حدود ۴۰۰ هزار رأی اولی همراه با سایر مردم استان تهران در حماسه هفتم اسفندماه شرکت کرده و بلوغ سیاسی خود را با انداختن آرای خود به صندوق‌های رأی نشان دادند. به گزارش مهر، همزمان با هفتم اسفندماه و برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، رأی اولی‌های این استان نیز با حضور پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ آفریدند. استان تهران حدود ۴۰۰ هزار رأی‌اولی دارد که همراه با سایر اقشار مردم استان در خلق حماسه سیاسی هفتم اسفندماه نقش پررنگی ایفا می‌کنند. بسیاری از رأی‌اولی‌ها از ساعات اولیه صبح دیروز، خود را به شعبه‌های اخذ رأی در نقاط مختلف استان تهران رساندند تا هر چه زودتر به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل کنند. براساس این  گزارش، حضور رأی‌اولی‌ها در حوزه‌های اصلی تهران، ورامین، شهریار، رباط‌کریم، پاکدشت و دماوند بسیارپررنگ بود. جوانانی که دیروز برای اولین بار پای صندوق‌های رأی حاضر شده‌ و از اینکه می‌توانند در تعیین سرنوشت و آینده کشور سهیم باشند، احساس غرور می‌کردند. مهدی تاجیک یکی از رأی‌اولی‌های استان تهران در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: از شب قبل از انتخابات شور و نشاط بالایی داشتم و علاقه‌مند بودم تا هر چه زودتر صبح شده و در شعبه‌ اخذ رأی حاضر شوم. وی افزود: از ساعات اولیه صبح روز جمعه نیز بیدار شدم و تلاش کردم تا در اولین ساعات خود را به شعبه‌ اخذ رأی رسانده و به تکلیف دینی و انقلابی خود عمل کنم. تاجیک ادامه داد: اکنون احساس خوبی دارم و از اینکه توانستم سهم کوچکی در تعیین سرنوشت کشورم داشته باشم، بسیارخوشحال هستم. مهدی اسکندری یکی دیگر از جوانان حاضر در انتخابات هفتم اسفندماه اظهار داشت: حضور پای صندوق‌های رأی و انداختن آرای خود در صندوق، لذت بسیار خوبی دارد. وی افزود: بنده به‌شخصه احساس غرور کردم و از اینکه این امکان برایم فراهم‌شده تا در انتخابات شرکت کرده و به نامزدهای موردعلاقه‌ام رأی بدهم، بسیار خوشحال هستم.
رأی جوان ایرانی دشمن را مأیوس می‌کند
رحمان کرمی یکی دیگر از رأی‌دهندگان اظهار داشت: امروز دشمن تلاش دارد تا جوانان و آینده‌سازان ایران را از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی دور کند. وی افزود: حضور جوانان و رأی‌اولی‌ها در انتخابات هفتم اسفندماه علاوه بر خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان، پاسخ روشنی را به آنان می‌دهد. کرمی ادامه داد: جوانان رأی‌اولی با انداختن آرای خود در صندوق‌های رأی، نشان دادند که دلبسته به‌نظام و انقلاب هستند و اجازه نمی‌دهند دشمن برای آنان تصمیم بگیرد.علی وزیری جوان دیگری که در انتخابات شرکت کرده بود اظهار داشت: دشمن تلاش دارد به وسیله ابزارهای مختلف برای ملت ایران تصمیم بگیرد.وی افزود: ملت ایران با حضور پرشور خود در صحنه نشان می‌دهند که علاقه‌ای به دخالت دشمن در کشورشان ندارند و خودشان می‌توانند بهترین تصمیم را برای سرنوشت کشورشان بگیرند. وزیری ادامه داد: مردم استان تهران و ایران اسلامی در روز رای‌گیری ثابت کردند پیرو ولایت بوده و هیچگاه ارزش‌های اسلامی را رها نمی‌کنند.
حماسه‌آفرینی بیش از 3 میلیون نفر رأی‌اولی در سراسر کشور
بنا به این گزارش، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که دیروز هفتم اسفند ماه از ساعت ۸ صبح در
۵۲ هزار شعبه انتخابیه در سراسر کشور انجام شد مردم در پای صندوق‌های رای حماسه آفریدند. در این دوره متولدین هفتم اسفندماه ۷۶ به عنوان رای‌اولی‌های این دوره از انتخابات محسوب می‌شدند و ۳ میلیون و ۸۸ هزار و ۳۰۰ نفر «رأی اولی» در سراسر کشور وجود داشت.
 


Page Generated in 0/0062 sec