printlogo


کد خبر: 154345تاریخ: 1394/12/8 00:00
واکنش حسین دهباشی به تخلفات گسترده انتخاباتی

حسین دهباشی، مشاور سابق رئیس‌جمهور و سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی دیروز با انتشار مطلبی به برخی تخلفات انتخاباتی واکنش نشان داد و به متخلفان توصیه کرد دست از این اقدامات بردارند چراکه می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. به گزارش «وطن‌امروز»، او در این مطلب نوشت:
- خب! همچنانکه پیش‌بینی می‌شد، منطقه به منطقه و تا حدودی به نسبت شاخص رفاه و بهره‌مندی، نسبت آرا به طور معنا‌داری متفاوت است. در مناطق شمال شهر که دغدغه کمتری نسبت به مسائل اقتصادی و معیشت وجود دارد و تمایل بیشتری به گشایش روابط با غرب، حمایت از برجام و کم شدن محدودیت‌های فرهنگی و هنری است، نسبت آرا به سوی لیست اصلاح‌طلبان و دولت می‌چربد و در مناطق جنوبی‌تر، بنا به دلایلی مخالف، برعکس.
- نکته کلیدی اما این است که این عدم توازن چشمگیر آرا در صندوق‌ها، باعث می‌شود اگر به هر دلیل یا بهانه، صندوقی ابطال شود، بسته به آنکه صندوق مذکور در کجای تهران باشد، به ضرر تنها یک جناح باشد. فرضا ابطال آرای حوزه پرطرفدار حسینیه ارشاد، تعداد زیادی از آرای اصلاح‌طلبان کم کند و ابطال آرا در حوزه مسجد ارک، به همین مقیاس از آرای اصولگرایان بکاهد.
- نتیجه‌ای که می‌شود گرفت این است که اگر به جز رأی خود، تمایل دارید بر آرای دیگران نیز تاثیر گذاشته و مثلا از فرصت کم‌حوصلگی افراد مسن، با کمک به نوشتن برگه‌های ایشان استفاده کنید، دست‌کم در مناطقی که بنا به دلایل اقتصادی و فرهنگی پیشاپیش قابل حدس است که برد با جناح محبوب شما است، چنین نکنید!
- نوشتن یکی، دو برگه بیشتر یا توزیع غیرقانونی فهرست کاندیداها، به جز آنکه عملی غیراخلاقی و غیرشرعی و غیرمدنی است، در شرایطی که بیش از ۲۴ ساعت از ممنوعیت زمان تبلیغات می‌گذرد، حتما ارزش این را ندارد که مثلا بنا بر گزارش نهادهای ذی‌ربط یا مقایسه دستخط‌ها توسط ناظران شورای نگهبان، کل آرای صندوق رای حوزه جناح مورد علاقه شما، ابطال شود!


Page Generated in 0/0060 sec