printlogo


کد خبر: 154370تاریخ: 1394/12/9 00:00
آوای شهر

معاون محیط‌زیست استان تهران:
هوای تهران دوباره ناسالم شد
هوای تهران با شاخص کیفی 103 برای گروه‌های حساس جامعه در شرایط ناسالم قرار گرفت. محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران درباره کیفیت هوای تهران اظهار داشت: براساس داده‌های به دست آمده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی، هوای پایتخت طی 24 ساعت منتهی به صبح روز شنبه در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفت. وی به باشگاه خبرنگاران گفت: شاخص کیفی هوای پایتخت در این روز به 103  رسید که نشان‌دهنده شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه است. معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران درباره ناسالم‌ترین منطقه تهران یادآور شد: پارک قائم در منطقه 18 با شاخص کیفی 145 ناسالم‌ترین بخش تهران برای گروه‌های حساس جامعه بود.

افزایش 15 درصدی کرایه‌ تاکسی و اتوبوس
عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران از تصویب افزایش 15 درصدی کرایه‌های تاکسی و اتوبوس بخش خصوصی در سال آینده در کمیسیون عمران خبر داد. ابوالفضل قناعتی، عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: شهرداری تهران طبق روال سال‌های گذشته لایحه افزایش کرایه‌ها را به شورای شهر تهران ارسال کرد. وی به فارس عنوان کرد: رئیس شورای شهر تهران نیز جهت بررسی بیشتر این لایحه، کمیسیون عمران را مامور کرد تا بررسی‌های لازم را انجام دهد. به گفته قناعتی، اعضای کمیسیون عمران نیز پس از برگزاری جلسات متعدد و  کار کارشناسی و بررسی همه جوانب اعم از مشکلات رانندگان تاکسی و هزینه زندگی آنها و حذف بنزین یارانه‌ای و معیشت مردم در نهایت افزایش 15 درصدی کرایه‌های تاکسی را در سال 95 تصویب کردند. عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران بیان داشت: البته در لایحه پیشنهادی شهرداری 25 تا 30 درصد افزایش کرایه‌ها تاکسی در نظر گرفته شده بود که در نهایت اعضا با افزایش 15 درصدی آن موافقت کردند.

ورود 57 واگن به کاروان ریلی مترو
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 57 دستگاه واگن جدید به خطوط متروی تهران خبر داد. به گزارش ایسنا،  سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر بیان داشت: بخشی از واگن‌هایی که وارد ناوگان ریلی می‌شوند، در کارخانه واگن‌سازی متروی تهران تولید شده‌اند و بخش دیگری از این واگن‌ها نیز در این کارخانه به صورت کامل بازسازی و نوسازی شده و به اصطلاح اورهال شده‌اند. وی با اشاره به اینکه با اضافه شدن این 57 واگن و طولانی شدن کاروان ریلی تهران، سرفاصله حرکت قطارهای مترو کوتاه می‌شود، تصریح کرد: امکانات و تجهیزات مترو اعم از خطوط، ایستگاه‌ها و قطارهای مترو، افزایش پیدا کرده و بر ظرفیت جا به جایی ناوگان متروی تهران روز به روز افزوده می‌شود.

تشدید پوکی استخوان بر اثر آلودگی هوا
یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه افراد ساکن در مناطق آلوده کمبود ویتامین D دارند، از تشدید ابتلا به پوکی استخوان شهروندان بر اثر آلودگی هوا خبر داد. شیرین حسنی‌رنجبر، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره به ایلنا بیان داشت: عوامل متعددی از جمله بالا رفتن سن، کمبود ویتامین D، مصرف سیگار، ‌اختلالات هورمونی، بیماری‌های گوارشی و التهابی و همین طور مصرف برخی دارو‌ها مانند کورتون به تنهایی یا در ترکیب با هم در ایجاد بیماری پوکی استخوان نقش دارند.  وی درباره نقش آلودگی هوا در ایجاد پوکی استخوان یادآورشد: آلودگی هوا با ایجاد اختلال در تابش اشعه خورشید و ایجاد مانع در جذب ویتامین D می‌تواند احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهد. حسنی‌رنجبر با اشاره به مطالعات انجام شده در کشورهای گوناگون درباره ارتباط بین مصرف سیگار، آلودگی هوا و کمبود ویتامین D و کاهش تراکم استخوان عنوان کرد: در ایران نیز  مطالعاتی انجام شده که ارتباط بین کمبود ویتامین D و آلودگی هوا در مناطق گوناگون تهران را مورد بررسی قرار داده است.


Page Generated in 0/0055 sec