printlogo


کد خبر: 154382تاریخ: 1394/12/9 00:00
چهارگوشه

حزب‌الله: لبنان امارت سعودی‌ها نیست
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله، جمعه در سخنانی اعلام کرد: ما به عنوان شهروندان لبنانی می‌خواهیم که لبنان فقط برای لبنانی‌ها باشد و در کشورشان آزادانه و سربلند زندگی کنند و وابسته و دلبسته به هیچ کشوری نباشند. شیخ قاسم گفت: لبنان هیچگاه امارت عربستان یا هر کشوری دیگر نبوده و نیست و برخی افراد نباید تصور کنند حزب‌الله می‌خواهد لبنان را وابسته به کشوری خاص کند. وی اعلام کرد: عربستان با اعلام انصراف از تصمیم ادعایی خود مبنی بر کمک تسلیحاتی به ارتش لبنان، درپی تخریب وجهه لبنان و حزب‌الله است.

اولاند هو شد!
کشاورزان خشمگین از کاهش قیمت محصولات کشاورزی در فرانسه، روز شنبه رئیس‌جمهور کشورشان را در ورود به نمایشگاه کشاورزی هو کرده و خواستار استعفای وی شدند. به نوشته فیگارو، در حالی که کشاورزان خشمگین فرانسوا اولاند را بی‌وقفه هو می‌کردند، وی خطاب به آنها اعلام کرد: «من خشم و عصبانیت شما را درک کرده و می‌شنوم. من به اینجا آمده‌ام تا فریادهای شما را که فریادهای درد و رنج است بشنوم». کشاورزان فرانسوی از چندی‌پیش در اعتراض به کاهش قیمت محصولات کشاورزی اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی می‌کنند.

ارسال نامه‌های تهدیدآمیز
به مساجد هلند
در روزهای گذشته نزدیک به 10 مسجد در هلند نامه‌های تهدیدآمیز دریافت کردند. براساس اعلام شورای مساجد در هلند
(آر ام ام ان)، مقامات این مساجد لحن نگارش و محتوای این نامه‌ها را «تهدید‌آمیز و چندش‌آور» خوانده‌اند. در همین راستا، این شورا از مساجد کشور خواست با هوشیاری این مسائل را پیگیری کرده و با مشاهده هر گونه مساله‌ای، پلیس را در جریان بگذارند. سخنگوی پلیس نیز با اشاره به این حادثه گفت: پلیس این مساله را با جدیت پیگیری می‌کند و تحقیقات در این باره در حال
انجام است.

رونمایی اون از سلاح جدید
 آژانس خبری مرکزی کره‌شمالی گزارش داد که کیم جونگ اون، رهبر این کشور در «آزمایش موفق یک موشک‌انداز دوش‌پرتاب ضد تانک که با هدایت لیزری اهداف خود را در فواصل دور شکار می‌کند» شرکت کرده است. در این گزارش آمده است: کیم جونگ اون رضایت کامل خود را از ساخت این سلاح ابراز کرده است که می‌تواند زره‌پوش‌ها و تانک‌هایی را که دشمنان به آن افتخار می‌کنند به آسانی منهدم کند. این در حالی است که آمریکا اخیرا به ارائه پیش‌نویس تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ‌یانگ به خاطر تداوم برنامه‌های اتمی و موشکی خود دست
زده است.

سرنگونی پهپاد جاسوسی عربستان در تعز
امارات بامداد شنبه از کشته شدن یکی دیگر از سربازان شرکت‌کننده خود در عملیات ائتلاف سعودی در یمن خبر داد. نیروهای مسلح امارات اذعان کرده‌اند 56 تن از افسران و سربازان این کشور از زمان آغاز عملیات ائتلاف تحت امر عربستان در یمن کشته شده‌اند. همزمان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند پهپاد جاسوسی این ائتلاف متجاوز را در استان تعز سرنگون کنند.

5 کشته در تیراندازی واشنگتن
تیراندازی در یکی از مناطق روستایی ایالت واشنگتن، جمعه به کشته شدن 5 نفر از جمله فرد ضارب منجر شده است. مقام‌های مسؤول می‌گویند یک فرد مسلح 4 نفر را در خانه‌ای واقع در یکی از مناطق روستایی واشنگتن به ضرب گلوله به قتل رساند و سپس خودش را کشت.  معاون رئیس کلانتری شهرستان «ماسون» در واشنگتن گفت که فردی در تماس با این کلانتری اعلام کرده بود اعضای خانواده‌اش را به قتل رسانده است.


Page Generated in 0/0063 sec