printlogo


کد خبر: 154393تاریخ: 1394/12/9 00:00
اخبار

حال عمومی آیت‌الله واعظ‌طبسی پایدار است
حال عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در شرایط پایداری قرار دارد. آیت‌الله واعظ‌طبسی که بعد از ظهر جمعه 7 اسفند به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان امام رضا(ع) بستری شد، حال عمومی پایداری دارد. از مسؤولان کشوری سیدحسن قاضی‌زاده‌‌هاشمی وزیر بهداشت برای پیگیری روند درمانی آیت‌الله واعظ‌طبسی عازم مشهد شده است. قاضی‌زاده‌هاشمی در ساعات آغازین بامداد شنبه در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در جمع خبرنگاران درباره وضعیت جسمانی آیت‌الله طبسی اظهار کرد: آیت‌الله واعظ‌طبسی از 2 سال گذشته با بیماری صعب‌العلاجی دست و پنجه نرم می‌کنند، متاسفانه بعد از ظهر جمعه در پی خونریزی مغزی و وقفه تنفسی حال ایشان وخیم می‌شود و به بیمارستان امام رضا(ع) انتقال پیدا می‌کنند. وی با بیان اینکه تیم پزشکی تا آخرین لحظه تلاش خود را برای بهبود ایشان خواهد کرد، افزود: از لحاظ علم پزشکی حال عمومی ایشان خوب نیست اما تیم معالج ایشان تمام تلاش خود را خواهند کرد. وزیر بهداشت افزود: ایشان یکی از سرمایه‌های انقلاب و بدون شک یکی از دوستان نزدیک مقام معظم رهبری هستند که امیدوارم سلامت کامل خود را به دست آورند.

روحانی در جریان وضعیت درمانی آیت‌الله واعظ طبسی قرار گرفت
رئیس‌جمهور در جریان روند درمانی آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی قرار گرفت و برای تولیت آستان قدس رضوی از خداوند متعال شفای عاجل مسألت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی روز شنبه و طی تماس تلفنی با قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از سوی وی برای رسیدگی به وضعیت درمانی آیت‌الله واعظ‌طبسی به مشهد سفر کرده است، گزارش وضعیت پزشکی و درمانی تولیت آستان قدس رضوی را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز شنبه برای دومین‌بار وضعیت درمانی آیت‌الله طبسی را در بیمارستان امام رضا(ع) بررسی و ضمن تقدیر از کادر درمانی معالج ایشان روند رسیدگی‌های پزشکی را بررسی کرد.

گزارش شمخانی از آخرین وضعیت کشورهای درگیر با تروریسم
دبیر شورایعالی امنیت ملی در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی، اقتصادی و نظامی کشورهای درگیر با گروه‌های تروریستی در منطقه بویژه سوریه، عراق و یمن ارائه داد.
به گزارش تسنیم، مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح دیروز با حضور اکثریت اعضا تشکیل جلسه داد. در این جلسه علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی، اقتصادی و نظامی کشورهای درگیر با گروه‌های تروریستی در منطقه بویژه سوریه، عراق و یمن ارائه داد. در ادامه جلسه،
4 موضوع اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان درباره انتقال محکومان به حبس میان دولت جمهوری اسلامی ایران با دولت‌های چین، پاکستان و ترکمنستان و همچنین استرداد مجرمان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قبرس در دستور کار قرار گرفت و پس از بحث و بررسی، نظر مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفت.

لاریجانی در قم دوم شد!
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در انتخابات مجالس هشتم و نهم در حوزه انتخابیه قم، به عنوان نفر نخست راهی بهارستان شده بود، این بار و در انتخابات مجلس دهم، از احمد امیرآبادی شکست خورد و در رتبه دوم نتایج شمارش آرا قرار گرفت. به گزارش «وطن امروز»، از مجموع ۴۶۴ هزار و ۷۱ رای، احمد امیرآبادی‌فراهانی با ۲۲۵ هزار و ۵۵۶ رای، علی لاریجانی با ۱۶۲ هزار و ۴۰ رای و مجتبی ذوالنوری با ۱۴۳ هزار و ۶۵۴ رای بیشترین آرای این دوره از انتخابات را از آن خود کردند. تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات استان قم ۷۶۷ هزار و ۷۳۰ نفر بود که در این دوره از انتخابات ۴۶۴ هزار و ۷۱ نفر آرای خود را به صندوق‌های رأی انداختند. گفتنی است در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی، جریان اصولگرایی علی لاریجانی را از لیست خود خارج و مجتبی ذوالنوری را جایگزین وی کرد.


Page Generated in 0/0058 sec