printlogo


کد خبر: 154404تاریخ: 1394/12/9 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب در پی درگذشت هنرمند انقلابی فرج‌الله سلحشور
مرزها را درنوردید
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت هنرمند برجسته و متعهد مرحوم آقای فرج‌الله سلحشور را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت هنرمند برجسته و متعهد مرحوم آقای فرج‌الله سلحشور را به خاندان گرامی و همه‌ بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. آثار پرآوازه و ماندگار این هنرمند با ایمان که مرزهای کشور را درنوردیده و مایه‌ آبرو و اعتبار هنر سینمای ایران در چشم ملت‌های دیگر کشورها گشت، بی‌گمان در شمار حسنات بازمانده از وی و موجب اجر الهی و نام نیک مردمی ایشان خواهد بود ان‌شاءالله. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علو درجه برای آن فقید سعید و صبر و اجر برای بازماندگان مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۸ اسفندماه ۱۳۹۴

رئیس رسانه ملی در پیامی درگذشت سلحشور را تسلیت گفت
عمری در خدمت هنر ارزشی
در پی درگذشت فرج‌الله سلحشور، کارگردان دردآشنای سینما و تلویزیون ایران، محمد سرافراز، رئیس رسانه ملی پیام تسلیتی بدین شرح صادر کرد: «انالله و انا الیه راجعون خبر درگذشت کارگردان متعهد و انقلابی، مرحوم فرج‌الله سلحشور باعث تاثر عمیق جامعه هنری بویژه رسانه ملی شد. مرحوم سلحشور عمری را در راه خدمت به هنر ارزشی در سینما و تلویزیون جمهوری اسلامی صرف کرد و حاصل این تلاش‌ها، خلق آثاری ارزشمند و ماندگار است که همواره به نام او شناخته خواهند شد. بی‌شک تلاش مرحوم سلحشور برای مصور کردن زندگی انبیا و اولیای الهی و دغدغه‌های او برای تبیین معارف آن بزرگان، موجب رضای خداوند خواهد بود و امید است روح آن هنرمند متعهد با پیامبران الهی محشور باشد. فقدان این هنرمند توانا و  انقلابی را به جامعه هنری کشور و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند منان برای آن عزیز از دست رفته علو درجات و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم».

واکنش کتایون ریاحی به خبر درگذشت سلحشور
خوشا به حال تو که بنده‌ای چون یوسف داری
درگذشت فرج‌الله سلحشور، کارگردان معتقد و دین‌مدار سینما و تلویزیون ایران همراه با واکنش‌های دردمندانه‌ای از سوی اهالی آشنای هنر بود که هر یک طی دلنوشته‌ها و پیام‌هایی این ضایعه را به سینمای ایران تسلیت گفتند که یکی از آنها کتایون ریاحی، بازیگر نقش زلیخا در سریال «یوسف پیامبر» بود که با همان مجموعه برای همیشه جاودانه شد و از دنیای تصویر خداحافظی کرد.  کتایون ریاحی، بازیگر قدیمی سینمای ایران با انتشار تصویری از خود و مرحوم سلحشور در پشت صحنه مجموعه «یوسف پیامبر» در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «خوشا به حال یوسف که معبودی چون تو دارد/ خوشا به حال تو که بنده‌ای چون یوسف داری... هرکه بنده خداست بگه یا خدا».

اظهار همدردی نویسندگان مسجد جوادالائمه(ع) درپی درگذشت سلحشور
یکی از نهادهای دغدغه‌مندی که هنر و ادبیات انقلاب اسلامی سال‌ها پیش از آفتاب انقلاب در آن ظهور یافت، مسجد جوادالائمه(ع) است که بسیاری از مردان انقلابی همچون فرج‌الله سلحشور از دامان آن برخاسته و سال‌ها در این مجموعه بی‌ریا فعالیت کردند. بدین منظور در پی درگذشت فرج‌الله سلحشور، شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه(ع) پیام تسلیتی را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: «مرغ باغ ملکوتم، نِیم از عالم خاک. فرج‌الله سلحشور، هنرمند و چهره آشنای سینمای ایران، از یاران قدیمی زنده‌یاد امیرحسین فردی و از پیشکسوتان جریان هنری مسجد جوادالائمه(ع) به ملکوت اعلی پیوست. فرج‌الله سلحشور در دوره نوجوانی و جوانی خود، خوشه‌چین نغمات آسمانی قرآن کریم بود و در شبستان مسجد، همواره در روزهای ماتم و عزای محرم، نوحه‌گر مظلومیت شهیدان کربلا بود. وی بعدها در کسوت هنرمند و کارگردان، در دنیای پر رمز و راز تئاتر و سینما به تصویرگری دغدغه‌های دینی و انقلابی خود پرداخت. کارنامه هنری وی در سینما، بیانگر گرایش عمیق و جدی‌اش به قصه‌های جاودانه و حیاتبخش قرآن کریم است».


Page Generated in 0/0057 sec