printlogo


کد خبر: 154405تاریخ: 1394/12/9 00:00
رویدادها

عروج خالق سریال یوسف پیامبر(ع)
به دنبال درگذشت فرج‌الله سلحشور، عزت‌الله ضرغامی در صفحه اینستاگرام خود چنین نوشت: فرج‌الله سلحشور، کارگردان متعهد سینما و تلویزیون، دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. روحش شاد! کارنامه هنری او پربار است ولی سریال یوسف پیامبر(ع)، به لحاظ استقبال و رضایتمندی مخاطب، در داخل و خارج کشور یک استثناست. آن مرحوم توانست فیلمنامه سریال حضرت موسی‌(ع) را نیز به رشته تحریر درآورد که امیدوارم با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی، در آینده تولید شده و به نمایش درآید. سلحشور با قرآن مانوس و محشور بود. ایده‌های خود را از قرآن می‌گرفت و معتقد بود حقانیت و برکت قرآن ضامن موفقیت کارهای هنری است. خداوند با قرآن محشورش فرماید!

پیام تسلیت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان برای پرواز روحی آسمانی
انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان طی اطلاعیه‌ای درگذشت فرج‌الله سلحشور، هنرمند گرانقدر سینمای ایران را که در پی هنری آسمانی بود، به اهالی دغدغه‌مند هنر اسلامی و ایرانی تسلیت گفت. به گزارش روابط عمومی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان متن این پیام چنین است:
«بسم‌الله الرحمن الرحیم
مردن در سرنوشت همه نهاده شده است. اما مرگ برخی‌ها حرمانی برای بازماندگان خواهد بود. فرج‌الله سلحشور هم می‌بایست برود اما رفتنش در واقع محروم شدن جامعه ایران از اندیشه‌های هنرمندانه این هنرمند متعهد بود. کسی که عمری کوشید هنر سینما را با تزریق ارزش‌های الهی و انسانی اعتلا بخشد. او مرد هنر بود. هنری که از شر و به گفته خودش از ابتذال می‌بایست پیراسته شود. هنری که ساحت زیبایی انسان است و آینه‌ای برای آن جمیل که محب جمال است. سینما وجهی از ساحت هنری انسان است. وجهی که برخی کوشیده‌اند نازیبایش کنند و زشتی را به نام زیبایی تصویر کنند. هنر چونان همه ساحت‌های الهی ودیعه نهاده شده در آدمی، برای اعتلای وی است اما برخی این ساحت آسمانی را به زمین هبوطش داده‌اند تا  صرفا در خدمت منفعت زمینی باشد و چه نابخردانه یوسف هنر را به ناچیز بهایی فروخته‌اند. زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور نه‌تنها آسمان را به زمین نفروخت بلکه زمین را به خدمت آسمان گرفت و کوشید هنر آسمانی را که زمینی‌اش ساخته بودند از زنجیر و زندان زمین برهاند. این دغدغه بود که وی را به ساخت فیلم‌هایی از آسمانیان واداشت. آسمانیانی که آمده‌اند تا مرغ باغ ملکوت را به آشیانه‌اش بازگردانند. فیلم‌های فاخری چون یوسف پیامبر، مردان آنجلس و ایوب پیامبر که مخاطبانی جهانی یافت و هیچگاه از یادها نخواهد رفت روایت‌های نجات بشرند از هبوط آدمی. انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان به نیابت از جامعه رسانه‌ای کشور درگذشت این هنرمند متعهد، انقلابی و ارزشی را محضر رهبری معظم انقلاب،‌ خانواده محترم وی و اصحاب هنر خاصه اصحاب سینما و دوستدارانش تسلیت گفته و برای روح بلندش غفران الهی را مسئلت دارد».

اظهار ارادت مصطفی زمانی به فرج‌الله سلحشور
امروزم به اعتماد دیروز تو رقم خورد
مصطفی زمانی، بازیگر پرکار این روزهای سینما و تلویزیون از جمله جوانانی است که توسط فرج‌الله سلحشور شکفته شد، هنگامی که جوانی گمنام بود و توسط فیلمساز برای نقش حضرت یوسف در سریال «یوسف پیامبر» انتخاب شد و با همین مجموعه پای به عالم هنر نهاد. این بازیگر پس از اطلاع از خبر درگذشت فرج‌الله سلحشور، با انتشار تصویری از خود و سلحشور در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «امروزم به اعتماد دیروز تو رقم خورد، روحت شاد حاج فرج عزیز».

پیام تسلیت ایوبی به مناسبت درگذشت فرج‌الله سلحشور
حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی با انتشار پیامی درگذشت فرج‌الله سلحشور را تسلیت گفت. در متن پیام آمده است: «درگذشت استاد فرج‌الله سلحشور را به همه اهالی فرهنگ تسلیت می‌گویم. هنرمندی که یک عمر کوشید تا جلوه‌هایی از زیبایی دین را به زبان تصویر نشان دهد. جهان اسلام و مسلمانان از شرق تا غرب جهان نام حاج فرج را می‌شناسند و هرگز فراموش نخواهند کرد. این مصیبت را به خانواده معظمش و همه مردم ایران تسلیت گفته و علو درجاتش را از خدای بزرگ مسألت دارم».


Page Generated in 0/0112 sec