printlogo


کد خبر: 154410تاریخ: 1394/12/9 00:00
اخبار

عربستانی‌ها کنار می‌روند!
یک روزنامه عربستانی به گمانه‌زنی‌ها درباره آخرین تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا و کناره‌گیری تیم‌های عربستانی از لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.  به گزارش  مهر، بخش اینترنتی روزنامه «السبق» عربستان روز گذشته در گزارشی، شایعه کناره‌گیری تیم‌های عربستانی از لیگ قهرمانان آسیا را به نقل از یک منبع آگاه رد کرد.  این روزنامه نوشت: جمعه اخباری مبنی بر مخالفت کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست عربستان برای بازی با تیم‌های ایرانی در زمین بی‌طرف منتشر شد که این به معنای کناره‌گیری تیم‌های عربستانی از لیگ قهرمانان آسیاست.  با این حال یک منبع آگاه اعلام کرد کمیته مسابقات AFC روز 15 مارس را به‌عنوان آخرین موعد مشخص‌شدن مکان مسابقات دیدار تیم‌های ایرانی و عربستانی تعیین کرده است. در ادامه این گزارش آمده است: «این زمان اضافه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حل مشکل بین 2 کشور ایران و عربستان داده شده است. طبق اعلام این منبع آگاه، کشورهای قطر و امارات هم آمادگی خود را برای میزبانی از تیم‌های ایرانی اعلام کرده‌اند».

استرالیا درخواست برگزاری دیدار با شاگردان کی‌روش را رد کرد
فدراسیون فوتبال استرالیا درخواست بازی دوستانه با تیم‌ملی ایران را به خاطر پر بودن برنامه‌هایش رد کرد.  به گزارش فارس، تیم‌ملی ایران قرار است خردادماه سال آینده در اردوی اروپایی خود 2 دیدار تدارکاتی را برگزار کند. شاگردان کی‌روش ابتدا در تاریخ 13 خردادماه سال 95 در اسکوپیه، پایتخت مقدونیه به مصاف تیم‌ملی این کشور خواهند رفت. پیش از این قرار بود ملی‌پوشان ایران در تاریخ 18 خرداد نیز در اسلو به مصاف تیم‌ملی نروژ بروند که این دیدار لغو شد. بر همین اساس فدراسیون ایران برای این تاریخ به تیم‌ملی استرالیا پیشنهاد داد تا 2 کشور در اروپا یک دیدار دوستانه برگزار کنند که فدراسیون استرالیا به خاطر پر بودن برنامه‌های تیم‌ملی این کشور، این درخواست را رد کرد.  با این حال همچنان رایزنی‌ها برای برگزاری دیدار دوستانه برای تاریخ 18 خرداد ادامه دارد و فدراسیون ایران مذاکرات خود را با دو، سه کشور آسیایی و اروپایی ادامه می‌دهد.

بودجه روس‌ها برای میزبانی از جام‌جهانی ۲۰۱۸ کاهش یافت
دولت روسیه برای دومین بار از بودجه‌ای که برای میزبانی از بیست‌و‌یکمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی اختصاص داده بود، کم کرد. به نقل از رویترز، روس‌ها از بودجه‌ای که برای میزبانی از جام‌جهانی 2018 اختصاص داده بودند، 6 میلیارد روبل معادل 78 میلیون دلار دیگر کم کردند.  رویترز با استناد به بیانیه‌ای که در یکی از سایت‌های دولتی روسیه قرار گرفته، گزارش کرده است مجموع بودجه‌ای که روس‌ها برای میزبانی از مهم‌ترین رویداد دنیای فوتبال اختصاص داده‌اند اکنون به 9/620 میلیارد روبل معادل 07/8 میلیارد دلار رسیده است.  با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت و گاز اقتصاد روسیه مدتی است تحت‌ فشار قرار گرفته، به همین دلیل مسؤولان دولتی این کشور تصمیم به کاهش هزینه‌های برگزاری جام‌جهانی 2018 گرفته‌اند.  البته این نخستین‌باری نیست که روس‌ها دست به چنین کاری می‌زنند.   ماه ژوئن سال گذشته بود که روسیه اعلام کرد 393 میلیون دلار از بودجه برگزاری جام‌جهانی 2018 کاسته است. ماه آوریل سال 2015 بود که ویتالی متکو، وزیر ورزش روسیه در سوچی اعلام کرد هزینه میزبانی از جام‌جهانی 2018 برای روسیه رقمی معادل 08/7 میلیارد دلار خواهد بود که در آن زمان گفته می‌شد نیمی از این رقم باید به امور زیربنایی مانند گسترش فرودگاه‌ها و حمل‌ونقل درون‌شهری اختصاص پیدا کند.  روسیه سال 2010، در رقابت با کشورهایی مانند انگلیس، بلژیک/ هلند و اسپانیا/ پرتغال امتیاز میزبانی از جام‌جهانی 2018 را از آن خود کرد.

شیحی با استقلال قرارداد بست
هافبک مراکشی سرانجام با استقلال قرارداد امضا کرد. عادل شیحی بعد از بازگشت به تهران رسما با آبی‌پوشان قرارداد امضا کرد. این بازیکن در تمرین تیم فوتبال استقلال شرکت کرد و تا پایان فصل در خدمت آبی‌پوشان خواهد بود. شیحی اهل مراکش بعد از چند روز شرکت در تمرینات استقلال مورد توجه مظلومی قرار گرفت.
 


Page Generated in 0/0061 sec