printlogo


کد خبر: 154430تاریخ: 1394/12/10 00:00
سرخط خبر

 براساس نتایج ارزیابی صورت‌گرفته،48 درصد سواری‌های تولیدی در کشور در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند. براساس نتایج ارزیابی کیفی سواری‌های تولیدی در دی امسال، 48 درصد سواری‌های تولیدی در کشور تنها یک ستاره از 5  ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. همچنین 5/34 درصد سواری‌های تولیدی در کشور نیز تنها 2 ستاره از 5 ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. 5/17 درصد سواری‌های تولیدی در دی نیز 3 ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. نکته اینکه هیچکدام از سواری‌های داخلی نتوانسته‌اند 4 یا 5 ستاره کیفی را کسب کنند و باکیفیت‌ترین سواری‌های داخلی تنها 3 ستاره کیفی دارند.
 روز گذشته مراسم رونمایی از نخستین شمش عناصر نادر خاکی ایران برگزار شد. این محصول تحت عنوان شمش میش‌متال(Misch metal) از 4 عنصر نادر خاکی شامل سریم، لانتانیوم، نئودینیوم و ایتریم با بیشترین میزان، تشکیل شده است که مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با همکاری مسؤولان طرح عناصر نادر خاکی، پس از 6 ماه تلاش، موفق به دستیابی دانش فنی استحصال عناصر نادر خاکی شد و توانست از مواد معدنی استخراج‌شده از معادن منطقه ایران مرکزی، نخستین شمش از عناصر نادر خاکی را با عیار 99 درصد تولید کند.
 در آستانه سفرهای نوروزی دستورالعمل پروازهای چارتری به ایرلاین‌ها ابلاغ شد.
 مدیرکل بدهی‌های وزارت اقتصاد با اشاره به پرداخت بدهی دولت با انتشار اوراق تسویه بدهی گفت: با مصوبه هیات وزیران دستورالعمل اجرایی این موضوع تهیه و 10 هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها و مطالبات با این اوراق تا پایان سال تسویه خواهد شد.
 آسیاتک اعلام کرد در راستای ایجاد تسهیلات برای دسترسی عموم مردم به خدمات شبکه در اماکنی که این شرکت مجهز به Public wifi باشد، متقاضیان می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.
 خزانه‌دار کل کشور در حکمی مظفر نیک‌پور را به سمت ذی‌حساب و مدیرکل امور مالی وزارت نفت منصوب کرد.
 یک دادگاه فرانسوی شرکت توتال فرانسه را به اتهام فساد مالی مقامات خارجی‌اش در عراق، ۷۵۰ هزار یورو جریمه کرد.
 مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: تامین مالی ۹۵۰ میلیارد تومانی 3 شرکت فولادی و پتروشیمی بزودی در بورس کالا انجام می‌شود.
 رئیس اتاق بازرگانی ایران از سفر رئیس‌جمهور به 3 کشور عراق، پاکستان و اتریش به همراه یک تیم اقتصادی در روزهای نوروز خبر داد.
 مدیر اداره کل سوخت‌گیری هواپیمایی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم‌اکنون سوخت‌رسانی به هیچ هواپیمایی در کشور قبل از دریافت پول سوخت انجام نمی‌شود.
 مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان تهران از افزایش 12 درصدی شهریه موسسات کارآموزی آزاد در سال آینده خبر داد.
 رحمت‌الله پورموسی، دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار با تاکید بر منتفی شدن موضوع مزد منطقه‌ای گفت: کارفرمایان به شرط داشتن شرایط افزایش حقوق، خواستار واقعی شدن دستمزد کارگران هستند.
 شرکت ملی نفت ایران با 3 شرکت نفتی سوییس برای تهاتر نفت و گازوئیل با بنزین به توافق رسیده و تا چند روز آینده یک محموله بزرگ بنزین شرکت گلنکور سوییس در پایانه بندرعباس تخلیه می‌شود.
 رئیس شرکت ملی نفت با بیان اینکه بدهی معوق شرکت نفت به بانک‌ها، وام‌های دریافتی و بهره‌دهی آن‌ حدود ۵۲ میلیارد دلار است، گفت: حدود ۴ میلیارد دلار هم به پیمانکاران صنعت نفت بدهی داریم.
 معاون وزیر نیرو با بیان اینکه ۱۱۹ سد در دست ساخت کشور مورد بازنگری قرار گرفته است، گفت: هزینه شیرین‌سازی هر مترمکعب آب دریا ۵۴۰۰ تومان است.
 هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در بازار ایران شرکت‌های خارجی از جمله فیات آمادگی دارند وارد بازار ایران شوند.
 


Page Generated in 0/0056 sec