printlogo


کد خبر: 154436تاریخ: 1394/12/10 00:00
اخبار

برگزاری مراسم یادبود برای فرج سینمای ایران
مراسم یادبود زنده‌یاد «فرج‌الله سلحشور» روز سه‌شنبه ۱۱ اسفندماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ بر سر مزار آن مرحوم واقع در امامزادگان باغ فیض برگزار می‌شود.  همچنین مراسم یادبودی از طرف سازمان بسیج مستضعفین در روز چهارشنبه ۱۲ اسفندماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ واقع در میدان فلسطین مسجد امام صادق علیه‌السلام برپا می‌شود.  مراسم بزرگداشتی نیز از طرف هیات مذهبی روز پنجشنبه ۱۳ اسفندماه همراه با نماز مغرب و عشا واقع در مسجد اعظم حرم مطهرحضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار خواهد شد.

پیام سازمان هنری- رسانه‌ای اوج به مناسبت درگذشت فرج‌الله سلحشور
سلام ما را به آقا مرتضی آوینی برسان
سازمان هنری- رسانه‌ای اوج همزمان با تشییع پیکر زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور یاد و نگاه علمدار سینمای اسلامی را گرامی داشت. در متن پیام فوق آمده است: «و آنها که هنگامی به ایشان مصیبتی  وارد می‌آید، ندا می‌دهند: همانا ما از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم. دوباره در هیاهوی هزارتوی سینما سراغ از یک نام انقلابی گرفتیم غربتش جان‌مان را افسرد. تازه می‌خواستیم با عصای موسایش جان تازه‌ای به قاب تصویر بدهد و مانند یوسفش، تمام مرزهای جغرافیایی را درنوردد ولی افسوس که چشم باز کردیم و دیدیم شاخه گل معطری از بوستان سینمای انقلاب، میل مصاحبت با همرزمان معراج‌نشینش را کرده و جای خالی‌اش در این بوستان دل‌انگیز به چشم می‌آید و باید پیراهن سیاه به تن کنیم برای حضور در تشییع پیکرش... حاج فرج‌الله عزیز! خیالی نیست اگر بعضی‌ها طعنه به روح لطیفت زدند، مهم این است که تو اکنون پیش ارباب بی‌کفنت آرام گرفته‌ای و مثل روزهای این دنیایت، ذکر یا حسین روی لب داری و لبخند قدسیش را به جان می‌نوشی. و حالا آه حسرت جوان‌های این سرزمین و پیام پراحساس ولی امر مسلمین والاترین مرهم هستند برای این ضایعه عظیم... شجاع‌مرد مردان آنجلس! بزرگمرد یوسف پیامبر! سفرت بخیر. یادت جاودان. سلام ما را به آقا مرتضی آوینی برسان...»

طوبای زرین در اختتامیه جشنواره هشتم تجسمی فجر
اعتراض هنرمند خوشنویس
به وزیر ارشاد!
مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره تجسمی فجر شامگاه هشتم اسفند با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسؤولان و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.  در ابتدای این مراسم، مجتبی آقایی، دبیر جشنواره به برنامه‌های این دوره اشاره کرد و گفت: در این جشنواره نزدیک به 10 هزار اثر از هنرمندان 40 کشور به دبیرخانه رسید که 205 اثر در نمایشگاه عرضه شد. این نمایشگاه تا 17 اسفند در موسسه فرهنگی- هنری صبا آماده بازدید علاقه‌مندان است.  همچنین علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اظهار داشت: «امروز نمی‌توان سینما را از هنرهای نمایشی و هنرهای نمایشی را از هنرهای تجسمی و موسیقی را از دیگر هنرها تفکیک کرد». این سخنان در حالی بیان شد که میرحیدر موسوی از برگزیدگان بخش خوشنویسی هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پس از دریافت جایزه، اعتراض خود را نسبت به جوایز این بخش به وزیر ارشاد اعلام کرد. این هنرمند در حالی که لوح تقدیر خود را در دست داشت و آن را به وزیر ارشاد نشان می‌داد، گفت: من 3 دوره است در جشنواره هنرهای تجسمی فجر برگزیده شده‌ام و 3 تندیس از این جشنواره دارم، این دوره چهارم است که جایزه این جشنواره را دریافت می‌کنم اما با این تفاوت که تندیس جشنواره حذف شده، مبلغ جوایز اعلام‌شده متفاوت است و لوح تقدیری که اهدا شده در نهایت بی‌سلیقگی فقط کاغذی است که روی یک شیشه چسبانده شده است!

اعلام جزئیات اختتامیه پانزدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور
دبیر پانزدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور به ارائه جزئیاتی درباره اختتامیه این دوره جایزه پرداخت. محمد ناصری، دبیر پانزدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور گفت: اختتامیه این دوره برنامه در روز هفدهم اسفندماه در مسجد جوادالائمه(ع) برگزار می‌شود. این مراسم مطابق سنت مسجد جوادالائمه که در روزهای دوشنبه جلسات قصه‌نویسی برگزار می‌شد، در روز دوشنبه برگزار می‌شود. وی ادامه داد: گلعلی بابایی، از نویسندگان دفاع مقدس و از اعضای شورای داستان‌نویسی مسجد جوادالائمه(ع)، کتابی با محوریت زندگی شهید غنی‌پور نوشته که قرار است در روز اختتامیه رونمایی شود.


Page Generated in 0/0060 sec