printlogo


کد خبر: 154437تاریخ: 1394/12/10 00:00
رویدادها

انتشار «فرهنگ و زندگی روزمره»
کتاب «فرهنگ و زندگی روزمره» نوشته‌ دیوید اینگلیس با ترجمه‌ نازنین میرزابیگی به عنوان نوزدهمین کتاب از مجموعه‌ «تجربه و هنر زندگی» منتشر شد. در بخشی از مقدمه ناشر این اثر آمده است: «فرهنگ بی‌تردید یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین موضوعات علوم اجتماعی معاصر است. برای اینکه بتوانیم افکار، احساسات، ارزش‌ها و رفتار مردم یک جامعه را بفهمیم باید فرهنگی را که این مردم به وجود آورده‌اند و خودشان در دل آن شکل گرفته‌اند بررسی کنیم.» این کتاب شامل «مقدمه»‌ای در 35 صفحه و 4 فصل مختلف است که فصل اول: فرهنگ، «طبیعت» و زندگی روزمره؛ فصل دوم: فرهنگ مدرن و زندگی روزمره؛ فصل سوم: فرهنگ‌های «فاخر»، «رایج» و «نازل» در زندگی روزمره؛ فصل چهارم: جهانی شدن، فرهنگ و زندگی روزمره بوده و در انتها نیز با «نتیجه‌گیری» به پایان می‌رسد.

ایجاد کمپین‌هایی در مبارزه با مقاصد سیاسی گردانندگان اسکار
به سرزمین‌های اشغالی سفر نکنید!
در حالی که بامداد دوشنبه به وقت تهران اعلام نهایی برندگان جایزه آکادمی علوم و هنرهای سینما(اسکار) صورت می‌یابد و در حالی که یکی از جوایز اعلام‌شده در مراسم اسکار امسال، سفر کاندیداهای اسکار به سرزمین‌های اشغالی اعلام شده است، گروه‌های تحریم رژیم صهیونیستی اقدام به برپایی کمپین‌هایی در سراسر جهان مبنی بر عدم حضور هنرمندان در این کشور غاصب کرده‌اند که 2 گروه شاخص در بین گروه‌های تحریم اسرائیل، اطلاعیه خود را پیش از برگزاری جشن جایزه اسکار 5 بار در یک صفحه کامل در روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز منتشر کرده‌اند و با حمایت از «کمپین آمریکایی برای پایان اشغالگری اسرائیلی» و «گروه صداهای یهودی برای صلح» خطاب به هنرمندان هالیوودی نوشتند: «با رد سفر به اسرائیل نژادپرستی اسرائیلی را تایید نکنید.» بنابر این گزارش، در عین حال سازمان بین‌المللی معروف به « AVAAZ» که فعالیت حقوق بشری دارد از نامزدهای اسکار خواسته‌ است اگر به اسرائیل سفر می‌کنند از این رژیم بخواهند امکان دیدار با کودکان فلسطینی اسیر در زندان‌های رژیم اشغالگر قدس را فراهم آورند. اضافه شدن جایزه سفر کاندیداهای اسکار به سرزمین‌های اشغالی در حالی جزو سیاست کاری گردانندگان اسکار قرار گرفته است که از مدت‌ها پیش هنرمندان هالیوودی بسیاری جایزه اسکار را به دلیل عدم توجه به هنرمندان سیاهپوست تحریم کرده‌اند. در برنامه‌ریزی صورت‌یافته از سوی صاحبان صهیونیستی هالیوود قرار است با تخصیص هزینه‌ای به مبلغ 5/1میلیون دلار این پروژه سیاسی صورت یابد و بدین منظور رژیم صهیونیستی برای سفر هر فرد بین 15 تا 18 هزار دلار تخصیص داده است.

تعجیل در انتشار آخرین کتاب «اومبرتو اکو»
باز هم خبر مرگ نویسنده‌ای انتشار آثارش را به بورس توجه درآورد! و از این رو قرار است آخرین کتاب «اومبرتو اکو» نویسنده و فیلسوف فقید ایتالیایی با تعجیل تا آخر هفته جاری روانه بازار شود. تاریخ انتشار مجموعه مقالات «تاریخچه یک جامعه سلیس» نوشته اومبرتو اکو که 30 بهمن‌ماه درگذشت، جلو افتاده و بنابر اعلام ناشر ایتالیایی این نویسنده، تا آخر هفته جاری روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار می‌گیرد. این کتاب که عنوان اصلی آن «Pape Satan Aleppe» و عنوان فرعی‌اش «تاریخچه یک جامعه سلیس» است، قرار بود در ماه مه 2016 به چاپ برسد اما مرگ اکو این روند را تسریع کرده است.

پیش‌بینی هوش مصنوعی در آستانه جایزه اسکار
در آستانه هشتادوهشتادمین دوره جایزه سالانه اسکار، یک دستگاه هوش مصنوعی دست به پیش‌بینی زده و در آن شانس لئوناردو دی‌کاپریو که برای فیلم «بازگشته» کاندیدای بهترین بازیگر مرد شده است را بالا دانست. این هوش مصنوعی که «UNU» نام دارد سال گذشته نیز ۱۱ برنده از میان ۱۵ برنده نهایی را درست پیش‌بینی کرده بود و برای اسکار امسال کسب 4 جایزه را برای فیلم «بازگشته» ساخته ایناریتو عنوان کرده و این در حالی است که فیلم یادشده در صدر نظرسنجی منتقدان جهانی برای کسب اسکار بهترین فیلم هم قرار دارد.  همچنین این سیستم به پیش‌بینی‌های دیگری هم دست زده و جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی را برای بری لارسن برای فیلم «اتاق» در نظر گرفته است.


Page Generated in 0/0055 sec