printlogo


کد خبر: 154449تاریخ: 1394/12/10 00:00
چهارگوشه

قدیروف: استعفا می‌دهم
رمضان قدیروف، رئیس‌جمهور چچن که دوران ریاست‌جمهوریش در ماه آوریل به پایان می‌رسد از تصمیم خود برای استعفا خبر داد. قدیروف در این‌باره گفت: دوران من سپری شده، هر انسانی محدودیت‌هایی دارد. من فکر می‌کنم قدیروف نقطه اوج را پشت سر گذاشته است. وی در حالی از تصمیم خود برای استعفا خبر داده که از سال ۲۰۰۷ ریاست‌جمهوری چچن را برعهده دارد و پیش از آن برای 2 دوره نیز نخست‌وزیر چچن بود.

تغییر کتب درسی مصر به نفع اسرائیل
سایت صهیونیستی المصدر به گرم شدن بیشتر روابط بین دولت کنونی مصر و رژیم اسرائیل و زمینه‌سازی در این زمینه پرداخت و به نقل از یک تحلیلگر مسائل کشورهای عربی در رادیوی رژیم اسرائیل از زمینه‌سازی دولت السیسی برای تغییر نگرش مصری‌ها نسبت به رژیم اسرائیل از جمله با عوض کردن محتوای کتاب‌های درسی به نفع این رژیم خبر داد. به گفته جاکی خوجی، در همین چارچوب وزارت آموزش مصر مطالب بیش از هزار و 300 عنوان کتاب آموزشی از کلاس اول تا دوازدهم را تغییر داده است.

سرکوب معترضان در جنوب‌شرق ترکیه
مقامات ترکیه در منطقه سور در استان دیاربکر از دسامبر گذشته در جهت مبارزه علیه نیروهای «پ‌ک‌ک»، حکومت نظامی اعلام کرده‌اند. در همین راستا هزاران نفر از مردم ترکیه با تجمع در استانبول خواستار پایان حکومت نظامی در جنوب شرق ترکیه شدند. در ابتدا این تجمع به صورت صلح‌آمیز برگزار شد اما پس از مدتی پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور و آب پرفشار سعی کرد تجمع‌کنندگان را متفرق کند. در این تجمع دست‌کم 10 نفر از سوی پلیس دستگیر شده‌اند و یک نفر نیز به علت تیراندازی بشدت مجروح شده است.

26 کشته در فاجعه معدن در روسیه
به گفته مقام‌های روسیه، تلفات فاجعه معدن در این کشور به 26 نفر رسیده است. انفجار گاز متان در عمق 748 متری معدن سورنایا در منطقه قطبی روسیه در روز پنجشنبه علت این حادثه بوده و 26 کشته نیز برجای گذاشته است. آنتون کووالیشین، سخنگوی وزارت شرایط اضطراری روسیه در منطقه کومی گفت در انفجار تازه‌ای که صبح یکشنبه در معدن رخ داد، 5 امدادگر و 21 معدنچی جان باختند. صدها امدادگر برای یافتن بازماندگان احتمالی در تلاش هستند اما میدان دید بسیار اندک، هوای آلوده و غبار مانعی جدی بر سر راه آنان است.
 


Page Generated in 0/0721 sec