printlogo


کد خبر: 154470تاریخ: 1394/12/10 00:00
انتخابات

آیت‌الله لاریجانی منتخب اول مردم مازندران در مجلس خبرگان
آیت‌الله لاریجانی منتخب اول مردم مازندران در مجلس خبرگان شد. آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه به رغم تبلیغات مسموم برخی جریان‌های داخلی و خارجی با کسب 682818 رای اکثریت قاطع آرای مردم استان مازندران، کرسی اول این استان در مجلس خبرگان رهبری را کسب کرد. به گزارش فارس، به‌رغم تبلیغات سنگین و مسمومی که طی هفته‌های اخیر و در آستانه انتخابات مجلس خبرگان از سوی رسانه‌های بیگانه و نیز برخی جریان‌های خاص سیاسی در داخل کشور علیه آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه به راه افتاده بود، مردم مازندران با رای قاطع خود، وی را به عنوان منتخب اول روانه مجلس خبرگان کردند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی که مدارج فقهی و علمی وی مورد تایید و تمجید بسیاری از مراجع عظام تقلید و علمای بزرگی نظیر علامه حسن‌زاده‌آملی است هم‌اکنون نیز عضو مجلس خبرگان رهبری است.

اصولگرایان رأی مردم را به خوب و بد تقسیم نمی‌کنند
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نتیجه انتخابات هر چه باشد پس از تایید مجاری قانونی حتماً خیر و برکتی برای جامعه خواهد داشت و باید مورد احترام واقع شود. علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در خصوص نتیجه انتخابات دهمین دوره مجلس با توصیه به تمکین از قانون، اظهار داشت: نتیجه انتخابات هر چه بود پس از تایید مجاری قانونی حتماً خیر و برکتی برای جامعه خواهد داشت و باید مورد احترام واقع شود.وی مردمسالاری دینی را یکی از ویژگی‌های ممتاز نظام اسلامی دانست که فارغ از الگوهای دروغین غربی و دموکراسی القایی غرب، رأی مردم را محترم می‌داند و به عنوان حق‌الناس از آن صیانت و دفاع خواهد کرد.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اصولگرایان با رعایت اخلاق انتخاباتی منعکس در تمکین از قانون و ارج نهادن به رأی مردم و کمک به منتخبان مردم برای خدمت شایسته براساس منافع ملی و مصالح انقلابی، آن را تکلیف می‌دانند، از همه کسانی که رأی دادند (چه کسانی که به ما رأی دادند یا عزیزانی که به رقبای ما رأی دادند) تشکر می‌کنم و اذعان می‌دارم که رأی مردم ارزشمند بوده و مجاری قانونی فصل‌الخطاب خواهد بود. زاکانی در ادامه فرق اصولگرایان به عنوان عناصر قانونمدار با کسانی که تمکین از رأی مردم و قانون در فتنه 88 نکردند را در معتبر دانستن رأی مردم و تمکین از قانون دانست. وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما رأی مردم را به خوب و بد تقسیم نمی‌کنیم و قانون را نیز به نفع خود تفسیر نمی‌کنیم و معتقدیم آنچه مهم است، حرکت جامعه به سمت خیر و صلاح، آبادی معنوی و مادی و همچنین رفع موانع رشد و پیشرفت آن است.

رجال‌الغیب نیستم از رئیس آینده مجلس آگاه باشم
رئیس مجلس با اشاره به اینکه در ادوار گذشته دو سوم مجالس در هر دوره‌ای تغییر کرده در پاسخ به سوالی در خصوص پیش‌بینی وی از ریاست مجلس آینده گفت: من رجال‌الغیب نیستم که از ریاست مجلس آینده آگاه باشم. به گزارش نسیم، علی لاریجانی در نشست خبری با خبرنگاران که در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این انتخابات را با تلاش همه بویژه وزارت کشور که از ابتدای کار نام‌نویسی در فعالیت بودند تبریک می‌گویم؛ انتخاباتی با شکوه و ارزشمند حاصل شد و این یک سند ارزشمند است. لاریجانی ادامه داد: آرامش در جامعه و انتخابات حاکم بود که این ارزشمند است؛ انتخابات سالمی برگزار شد و انعکاس آن نیز رضایت‌بخش بود. وی ابراز امیدواری کرد انتخابات پر از برکت و پیشرفت باشد. لاریجانی در پاسخ به سوالی در خصوص پیش‌بینی وی از ریاست مجلس آینده گفت: من رجال‌الغیب نیستم که از ریاست مجلس آینده آگاه باشم.رئیس مجلس اظهار داشت: مردم با حضور خود صفحه‌ای جدید و ارزشمند خلق کردند که امیدواریم تبدیل به صحنه یک کشمکش سیاسی نشود.
 


Page Generated in 0/0055 sec