printlogo


کد خبر: 154507تاریخ: 1394/12/11 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان حج و زیارت مطرح کرد
اعلام ظرفیت حج تمتع 95
«64 هزار نفر سهمیه سال آینده حج تمتع است و براساس مصوبه دولت، هیچ برنامه‌ای برای عمره‌گزاران نداریم». به گزارش فارس، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب اظهار داشت: سازمان حج و زیارت برای اعزام عمره‌گزاران برنامه خاصی ندارد و براساس مصوبه دولت این برنامه در حال تعلیق است. وی خاطرنشان کرد: حج فریضه‌‌ای واجب است و سازمان حج و زیارت تمام تلاش خود را در این راستا به کار بسته و باوجود شرایطی که در منطقه وجود دارد برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعزام زائران انجام خواهد گرفت. اوحدی یادآور شد: باید تفاهمنامه‌ای با وزیر حج عربستان منعقد شود که به دلیل  قطع روابط سیاسی، زمان تعیین‌شده برای ملاقات که
19 اسفند امسال بود، لغو شده است و ما منتظر تجدید نظر و دعوتنامه جدید هستیم. وی با بیان اینکه وزارت کشور پیگیر تاریخ مشخص برای انعقاد این تفاهمنامه است، اظهار داشت: اولویت ایران قبل از هر چیز اطمینان از تامین کامل امنیت زائران در سرزمین عربستان است. به گفته اوحدی، براساس سهم تعیین‌شده در کنفرانس اسلامی کشورهای اسلامی که به ازای هر یک‌هزارم نفر جمعیت به هر کشور سهم خاص تعلق می‌گیرد، سهم کشور ایران نیز در حج تمتع سال آینده 64 هزار زائر است.

امکان پرداخت غیرحضوری حق‌ بیمه
مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی از فراهم شدن امکان پرداخت غیرحضوری حق بیمه بدون نیاز به درج شناسه و مبلغ خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، مهرداد قریب، مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی با اعلام این خبر افزود: این امکان در راستای تسهیل و تسریع در امور کارفرمایان و بیمه‌شدگان و افزایش رضایتمندی آنان انجام شده است و تمام مخاطبانی که مبادرت به اخذ برگ پرداخت اینترنتی حق بیمه می‌کنند جامعه هدف این طرح هستند. بنابراظهارات قریب، جلوگیری از مغایرت‌های ناشی از خطای کاربری در ثبت اطلاعات، تکرار واریزی حق بیمه و ایجاد ناشناس‌های بانک درآمد از اهداف اصلی فراهم شدن امکان غیرحضوری حق بیمه با قابلیت عدم نیاز به درج شناسه پرداخت و مبلغ است. وی اظهار کرد: پرداخت غیرحضوری حق بیمه یکی از خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی است که کاربران می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://samt.tamin.ir نسبت به دریافت لیست و برگ پرداخت غیرحضوری اقدام کنند.

معاون کمیته امداد عنوان کرد
اجرای طرح ایمن‌سازی صندوق‌های صدقات
ایمن‌سازی صندوق‌های صدقات در دستور کار قرار گرفته است و اواسط سال آینده تغییرات ایمن‌سازی در صندوق‌های بزرگ صورت خواهد گرفت. به گزارش«وطن امروز»، مصطفی خاکسارقهرودی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در سال جاری اظهار داشت:‌ این جشن در روزهای 12، 13 و 14 اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود. وی افزود: جشن نیکوکاری در 12 اسفند در پایگاه‌های مدارس، 13 اسفند پایگاه‌های کمیته امداد در سراسر کشور و 14 اسفند در پایگاه‌های نهاد نماز جمعه و مسیرهای پیاده‌روی برگزار خواهد شد. معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به ایمن‌سازی صندوق‌های صدقات خاطرنشان کرد: در این زمینه اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است که از آن جمله می‌توان به اصلاح‌ قفل‌های صندوق‌های صدقات و تبدیل قفل‌های معمولی به قفل‌های رمزدار اشاره کرد، علاوه بر اینکه ورودی صندوق‌های صدقات طوری طراحی خواهد شد تا پول به راحتی از آن خارج نشود. خاکسارقهرودی تأکید کرد: اواسط سال آینده تغییرات اشاره شده در صندوق‌های بزرگ صورت خواهد گرفت. وی عنوان کرد: طبق مطالعات صورت گرفته در برخی صندوق‌های صدقات در استان‌ها مشخص شده که تغییرات در صندوق‌های صدقات منجر به افزایش کمک‌های مردمی (30 الی 40 درصد) شده است. معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: استفاده از درگاه‌های جدید اینترنتی و پرداخت از طریق تلفن ثابت و موبایل از جمله شیوه‌های مشارکت‌های مردمی محسوب می‌شود.


Page Generated in 0/0056 sec