printlogo


کد خبر: 154528تاریخ: 1394/12/11 00:00
اخبار

 اشتغال ۱۵ نفر در هر تعاونی
مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار، ویژگی‌های تعاونی‌های ثبت شده در بهمن ماه سال‌جاری در کل کشور را اعلام کرد. به گزارش مهر، بهمن ماه سال ۱۳۹۴ تعداد ۴۱۴ تعاونی و یک اتحادیه به منظور انجام فعالیت‌های مختلف اقتصادی در کل کشور تشکیل شده و به ثبت رسیده‌اند. اعضای تعاونی‌ها ۸۰۶۳ نفر و تعداد فرصت شغلی ۶۳۴۲ نفر اعلام شده است. سرمایه اولیه حدود ۵۶ میلیارد ریال و متوسط تعداد اعضا و فرصت شغلی مربوط به این تعاونی‌ها به ترتیب ۱۹ و ۱۵ نفر است.  بررسی توزیع جغرافیایی این تعاونی‌ها حاکی از آن است که بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده به استان‌های تهران و فارس با ۵۵ تعاونی تعلق دارد. بیشترین تعداد تعاونی‌های ثبت شده به ترتیب در فعالیت‌های «صنعت» و «کشاورزی» با ۱۰۷ و ۱۰۲ واحد هستند.
شروع پیش‌فروش بلیت نوروزی اتوبوس
پیش‌فروش اینترنتی بلیت نوروزی اتوبوس‌های درون‌ و برون‌شهری از امروز شروع شد و پیش‌فروش حضوری بلیت اتوبوس با 30درصد افزایش قیمت از 18 اسفند آغاز می‌شود. به گزارش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیش‌فروش حضوری بلیت با ایجاد گیشه اختصاصی در محل فعالیت شرکت‌های مستقر در پایانه‌ها و با دایر کردن تعداد مناسبی از دفاتر متمرکز در سطح شهر و تعیین ساعات کار مناسب و کافی برای آنها  توأم  با  پیش‌فروش اینترنتی به‌صورت مشترک انجام می‌شود. سازمان راهداری تصریح کرد:
متقاضیان می‌توانند برای تهیه بلیت اینترنتی به نشانی www.payaneh.ir و
www.irsafar.com و  www.payaneha.com و همچنین دیگر سایت‌های اختصاصی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر مراجعه کنند.
بازنگری در نرخ‌های سود وام مسکن
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از بررسی طرح کاهش نرخ سود تسهیلات بخش مسکن در بانک مرکزی خبر داد. سیدعلی‌اصغر میرمحمدصادقی در این‌باره به فارس گفت: در صورت تصویب طرح در کمیسیون اعتباری، برای تصویب نهایی به شورای پول و اعتبار ارائه خواهد شد. میرمحمد صادقی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن از 14 درصد به 13 درصد مطرح است و فقط مشمول تسهیلات  60 و 80 میلیون تومانی خرید می‌شود؟ گفت: هنوز مشخص نیست که دامنه کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن چقدر است. وی افزود: هم‌اکنون نرخ سود اوراق مسکن، نرخ سود نوسازی بافت‌های فرسوده، نرخ سود ساخت مسکن و خرید مسکن متفاوت است و بازنگری در همه نرخ‌های سود بخش مسکن بررسی می‌شود.
فروش 89 میلیون خودرو در سال 2015
بازار ایران در آینده بازار بزرگی در صنعت خودرو به حساب می‌آید و شرکت‌های خارجی باید از این پتانسیل استفاده کنند. به گزارش فارس، کیم‌ یونگ گوئن، رئیس انجمن جهانی خودروسازان با بیان اینکه صنعت خودروی ایران در شرایط جدیدی قرار گرفته است، گفت: فروش خودرو در دنیا در سال 2015 میلادی 89 میلیون دستگاه بوده که پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش قیمت نفت در اروپا و آمریکا فقط تقاضا برای خرید خودرو 9/1 درصد افزایش یابد و فروش خودرو به 91 میلیون دستگاه برسد. وی با بیان اینکه در سال گذشته در منطقه خاورمیانه 43 میلیون مورد تقاضا برای خرید خودرو وجود داشته است، گفت: بیشتر این تقاضا به خودروهای شاسی‌بلند اختصاص داشته است. وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش رسیده است.


Page Generated in 0/0056 sec