printlogo


کد خبر: 154529تاریخ: 1394/12/11 00:00
اخبار

افزایش قیمت لبنیات و گوشت قرمز
مرکز آمار با ارائه گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی در بهمن‌ماه اعلام کرد: شاخص قیمت گروه کالایی لبنیات و گوشت قرمز برای خانوار روستایی افزایش یافته است. به گزارش فارس، در این ماه شاخص مربوط به «شیر، پنیر و تخم‌مرغ» و «گوشت قرمز و  ماکیان» و «گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن» نسبت به ماه قبل از آن بیشترین افزایش را نشان می‌دهد. براساس آمار به ترتیب در این سه گروه رشد قیمت 1/4 درصدی، 3/3 درصدی و 1/3 درصدی مشاهده می‌شود.  همچنین گروه «سبزیجات»، «میوه و خشکبار» و «آب، برق و سوخت» نسبت به ماه قبل خود رشد قیمتی منفی را تجربه کرده و به عبارت دیگر کاهش یافته است. بدین ترتیب این سه گروه کالایی نیز با کاهش 2/5-، 9/4- و 1/1- درصدی همراه بوده است.  همچنین مهم‌ترین درصد تغییرات قیمتی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد بیشترین افزایش با 5/28 درصد مربوط به گروه «سبزیجات» و پس از آن «آموزش» با 1/16 درصد و «آب، برق و سوخت» با 5/13 درصد بوده است. طبق گزارش مرکز آمار، شاخص «بهداشت و درمان»‌ در بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 8/12 درصد، «حمل و نقل»‌ 3/8 و «تفریح و فرهنگ»‌ 2/8 درصد رشد نشان می‌دهد.


کم‌کاری وزارت کار
 در اعلام هزینه معیشت کارگران
رئیس کارگروه مزد مجمع عالی کارگران با اشاره به اینکه تمایلی به اجرای بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار مبنی بر اعلام هزینه واقعی سبد معیشت خانوار کارگری از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیده نمی‌شود، گفت: به ‌درخواست کارفرمایان دستمزد امسال هم به‌روش چانه‌زنی تعیین می‌شود. فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه نمایندگان کارگران و کارفرمایان اختلافات بسیاری درباره مفاهیم اولیه سبد معیشت خانوار 4 نفره داشتند، افزود: آمار و بررسی‌های کارفرمایان از هزینه واقعی سبد معیشت کارگران بیشتر بر مبنای زنده‌ماندن نیروی کار است برای اینکه بتوانند کار کنند. توفیقی با بیان اینکه کالری مناسب برای نیروی کار، 2500 تا 3000 کالری در روز است، ادامه داد: کارفرمایان از سبدی صحبت می‌کنند که برای کلانشهرها مطرح است. وی درباره پیشنهاد نمایندگان کارفرمایان برای سبد معیشت خانوار کارگری اضافه کرد: از نظر کارفرمایان هزینه خوراکی در سبد معیشت هر نفر روزانه 4 هزار و 120 تومان اعلام شده است. گفتنی است، جلسه شورایعالی کار امروز ساعت 3 بعدازظهر با حضور وزیر کار برگزار می‌شود.


توزیع مرغ منجمد ۵5۰۰ تومانی
درصدد این هستیم با گرفتن مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت مرغ منجمد را از ۵ هزار و ۵۰۰ تومان فعلی به ۵ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش دهیم. عباس والوزی، معاون شرکت پشتیبانی امور دام در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: مرغ منجمد به صورت عمده در دانشگاه‌ها، ادارات، واحد‌های نظامی و... توزیع می‌شود. وی افزود: این مرغ در اختیار خرده‌فروشی‌ها نیز قرار می‌گیرد و امسال برای اینکه دسترسی مردم به این محصول راحت‌تر باشد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز عرضه می‌شود. وی ادامه داد: این مرغ به موازات مرغ گرم به فروش می‌رسد و در فروشگاه‌های تعاون روستایی و رفاه نیز در دسترس است و البته بزودی در میادین میوه و تره‌باره نیز به فروش می‌رسد. والوزی تصریح کرد: تاریخ مصرف این محصولات حداقل 4 تا 5 ماه است. در همین حال مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از توزیع گوشت قرمز منجمد با قیمت هر کیلو 18 هزار و ۵۰۰ تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان میادین خبر داد. علیرضا ولی با اشاره به اینکه برای تامین نیاز بازار شب عید با همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای میادین میوه و تره‌بار،‌فروشگاه‌های تعاون روستایی و فروشگاه‌های بهاره قرارداد داریم و مرغ و گوشت قرمز منجمد توزیع می‌کنیم، افزود: برای گوشت قرمز منجمد هیچگونه افزایش قیمتی نداریم.


Page Generated in 0/0055 sec