printlogo


کد خبر: 154545تاریخ: 1394/12/11 00:00
رویدادها

«تمشک طلایی» برای بدترین‌های سال
بهترین بازیگر اسکار گذشته
 بدترین شد!
هر ساله پیش از برگزاری جایزه سالانه اسکار در مراسمی دیگر و در رویه‌ای معکوس بدترین‌های سال سینمای جهان هم انتخاب می‌شوند و تندیسی استعاری با نام «تمشک طلایی» به برگزیدگان تعلق می‌گیرد! رویه‌ای که می‌تواند در سینمای ایران هم به کار‌ آید و حتما هم گزینه‌هایی جدی در این باره خواهد داشت! اما تنها چند ساعت مانده به برگزاری مراسم اسکار، تمشک طلایی بدترین فیلم‌های سال 2016 به فیلم‌های «پنجاه طیف خاکستری» و «چهار شگفت‌انگیز» تعلق گرفت و بدترین بازیگر نقش اول زن، داکوتا جانسون برای بازی در فیلم «پنجاه طیف خاکستری» شد و این فیلم 2 انتخاب دیگر برای دریافت «تمشک طلایی» در بخش بدترین بازیگر نقش اول مرد برای جامی دورنان و بدترین فیلمنامه برای کلی مارسل داشت. جاش ترانک هم برای کارگردانی فیلم غیرقابل تحمل «چهار شگفت‌انگیز» این عنوان منفی را از آن خود کرد. اما انتخاب قابل توجه درباره بهترین بازیگر مرد سال پیش اسکار، ادی ردمین بود که این بار برخلاف بازی قابل تحسین سال پیش برای فیلم «تئوری همه‌ چیز»، عنوان بدترین بازیگر مکمل مرد در سال 2016 را برای بازی در فیلم «صعود ژوپیتر» گرفت! این در حالی است که کیلی کوئوکو هم برای
2 فیلم «تاریخ عروسی» و «آلوین و چیپمانکس» جایزه بدترین بازیگر زن نقش مکمل را از آن خود کرد. یکی از عناوین قابل‌توجه که از امسال به این جایزه سالانه اضافه شده، «رستگاری تمشک طلایی» نام دارد که به شخصیتی تعلق می‌گیرد که با تلاش از گردونه بدترین‌ها خارج شود و امسال این جایزه را سیلوستر استالونه گرفت که سال‌ها رکوردار جوایز تمشک طلایی بود و امسال بازگشت موفقیت‌آمیزی با فیلم «کرید» داشت و حتی نامزد نقش مکمل مرد اسکار هم شد.

«شاهزاده روم»
 در شبکه نمایش خانگی
انیمیشن «شاهزاده روم» ساخته هادی محمدیان از ۱۸ اسفندماه وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود. انیمیشن تحسین‌شده «شاهزاده روم» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری در سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر حضور یافت و در اکران امسال جزو پرمخاطب‌ترین آثار بود. این انیمیشن به دلیل کیفیت و ساختاری که داشت مورد توجه منتقدان هم قرار گرفت. «شاهزاده روم» درباره زندگی پرنسسی مسیحی و پاکدامن به نام «ملیکا» نوه قیصر کبیر روم است که دست سرنوشت او را به بلاد اسلامی می‌آورد و در نهایت مادر امام عصر(عج) می‌شود. «شاهزاده روم» علاوه بر ایران توانست در برخی از کشورهای منطقه مانند لبنان و در کشورهای آلمان و انگلیس هم نمایش داده شود. پخش این انیمیشن را در شبکه نمایش خانگی، موسسه هنرهای تصویری سوره بر عهده دارد.

واکنش به «میلیاردرهای عجیب‌و‌غریب»  آمریکایی
آدام مک‌کی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان «کسری بزرگ» پس از دریافت اسکار برای فیلمنامه اقتباسی سخنانی درباره انتخابات پیش‌روی آمریکا و سیستم مالی مطرح کرد. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، آدام مک‌کی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس در سخنرانی دریافت جایزه اسکار خود از فرصت استفاده کرد تا به رای‌دهندگان آمریکایی درباره کاندیداهایی اخطار دهد که از منابع سوال برانگیز از جمله «میلیاردرهای عجیب‌و‌غریب» پول می‌گیرند. فیلم «کسری بزرگ» که توسط مک‌کی و چارلز رندولف و با اقتباس از رمان پرفروش مایکل لوییس نوشته شده در هشتادوهشتمین جوایز اسکار برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی شد. مک‌کی با حضور روی سن از «پارامونت به خاطر خطر کردن در فیلمی درباره موضوع‌های مرموز اقتصادی و باور داشتن به آن» تشکر کرد.

رمان پلیسی خالق هری‌پاتر به ایران رسید
توزیع ترجمه رمان «کرم ابریشم» اثر جی‌کی‌رولینگ توسط انتشارات کتابسرای تندیس در بازار نشر آغاز شد. داستان این رمان از این قرار است که با گم شدن نویسنده‌‌اى به نام اُوِن کواین، همسرش به کورمورن استرایک، کارآگاه خصوصى مراجعه مى‌کند. در آغاز، خانم کواین گمان مى‌کند همسرش به خواست خودش رفته تا مدتى از محیط خانه دور باشد و از استرایک مى‌خواهد او را پیدا کرده، به خانه بازگرداند. پس از تحقیقات استرایک، معلوم مى‌شود گم شدن کواین پیچیده‌تر از آن است که همسرش فکر می‌کند.


Page Generated in 0/0049 sec