printlogo


کد خبر: 154546تاریخ: 1394/12/11 00:00
هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا
به دنبال تکرار برد

هفته دوم رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی برگزار می‌شود که دو تیم اصفهانی باید مراقب انگیزه‌های تیم‌های عربی برای گرفتن انتقام باشند و البته نیم‌نگاهی هم به برد داشته باشند.
در روز نخست از هفته دوم فصل جدید رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا امروز سه‌شنبه دو نماینده اصفهانی ایران در شرایطی به مصاف تیم‌های عربی خواهند رفت که بازی رفت را با پیروزی پشت‌سر گذاشته‌اند و از روحیه بالایی برخوردار هستند.
سپاهان که در گروه اول قرار دارد در نخستین دیدار خود موفق شد النصر امارات را در ورزشگاه فولادشهر با 2 گل شکست دهد و 3 امتیاز اول را دشت کند. با این حال دیدار برگشت از اهمیت خاصی برخوردار است و قطعا تیم اماراتی در خانه‌اش بی‌آزار نخواهد بود و به فکر انتقام و گرفتن 3 امتیاز است.
شاگردان استیماچ در شرایطی راهی امارات شده‌اند که روزهای خوبی را در لیگ سپری نمی‌کنند و شاید پیروزی در دیدار رفت کمی آنها را از بحران خارج کرده بود. با این حال 3 امتیاز دیدار برگشت می‌تواند برای صعود زردپوشان اصفهانی به مرحله بعد بسیار تاثیرگذار باشد. البته اگر سپاهان بتواند از این دیدار خارج از خانه یک امتیاز هم بگیرد در روز پایانی و برای صعود به مرحله بعد قطعا به کارش خواهد آمد اما شکست می‌تواند کار را سخت کند و تاثیر منفی در عملکرد این تیم برای لیگ برتر داشته باشد.  دیگر دیدار این گروه را تیم‌های الاتحاد عربستان و لکوموتیو ازبکستان برگزار خواهند کرد. این دو تیم دیدار رفت خود را با تساوی یک-یک پشت سر گذاشته بودند و شرایطی مشابهی در جدول رده‌بندی دارند. اما در گروه دوم این رقابت‌ها تیم ذوب‌آهن که هفته قبل در قطر به یک پیروزی باارزش برابر لخویا دست پیدا کرد این بار در ورزشگاه فولادشهر میزبان یکی از نمایندگان قطر است.  شاگردان یحیی گل‌محمدی با توجه به پیروزی‌ای که در خانه حریف داشتند، حالا کار راحت‌تری در پیش دارند تا بتوانند یک گام بزرگ برای صعود بردارند. ذوب‌آهن اگر بتواند با استفاده از شرایط میزبانی و حمایت تماشاگرانش به 3 امتیاز دیگر دست پیدا کند علاوه بر اینکه صدرنشینی‌اش در گروه دوم را حفظ خواهد کرد، می‌تواند شرایط صعودش به مرحله بعد را فراهم کند.
دیگر دیدار این گروه را تیم‌های النصر عربستان و بنیادکار ازبکستان برگزار خواهند کرد. این دو تیم هم نخستین دیدار خود در لیگ قهرمانان را با تساوی یک-یک به پایان برده بودند.
تیم فوتبال تراکتورسازی سومین نماینده ایران در این فصل رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست که روز چهارشنبه در ابوظبی به مصاف تیم الجزیره خواهد رفت. تراکتورسازی در بازی رفت با چهار گل حریف خود را شکست داده بود.
گل‌محمدی: هیجان‌مان را کنترل می‌کنیم
سرمربی ذوب‌آهن اعلام کرد مقابل لخویا در لیگ قهرمانان آسیا باید تمرکز بسیار بالایی داشته باشند.
گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر لخویا اظها‌ر کرد: شروع بازی ما در لیگ قهرمانان آسیا شروع خوبی بود. توانستیم بازی مهمی را در قطر پیروز شویم ولی این پیروزی تضمینی برای برد در بازی فردا (امروز) نخواهد بود. باید با تمرکز در این دیدار ظاهر شویم. وی با بیان اینکه لخویا تیم حر‌فه‌ای است، تصریح کرد: به لحاظ روحی- روانی در شرایط خوبی به سر می‌بریم و امیدوارم هو‌اد‌ا‌ران در این بازی ما را تنها نگذارند تا بتوانیم تیم خوب لخویا را شکست دهیم. تیم ذوب‌آهن، تیمی به معنای واقعی است که برای بازیکنان هیچ تفاوتی ندارد چه کسی گل بزند. ما با هم دفاع و حمله می‌کنیم.
گل‌محمدی با اشاره به اینکه لخویا تیمی شناخته شده در آسیاست، توضیح داد: نباید جلوی این تیم اشتباه کنیم و مراقب باشیم شانسی در ضربات ایستگاهی به این تیم ندهیم. او با اشاره به بازیکنان جوان تیمش ا‌ضافه‌ کرد‌: تیمی جوان داریم که 9 نفر از آنها برای اولین بار است که تجربه بین‌المللی را پیدا می‌کنند به همین دلیل در این تورنمنت بیشتر هدف ما کسب تجربه است و اینکه شناخت پیدا کنیم که اگر هم با صعود توام باشد موفقیت بزرگی برای ما خواهد بود.
سرمربی ذوب‌آهن در واکنش به اینکه بعد از برد برابر لخویا در بازی رفت از شما به عنوان نایب‌قهرمان آسیا نام بردند که دوباره به آسیا باز گشته است، آیا نگرانی نسبت به این امر دارید که استرسی بر تیم شما تحمیل کند، توضیح داد: نگرانی‌ای در این‌باره ندارم. بازیکنان بخوبی هیجانات خودشان را کنترل می‌کنند و این هیجانات را در جهت مثبت به کار می‌گیرند.
گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که شانس کدام تیم‌ها را برای صعود بیشتر می‌دانید، ا‌دا‌مه‌ داد: در حال‌ حاضر نمی‌توان پیش‌بینی کرد. سال گذشته تیم لخویا در دو بازی ابتدایی یک امتیاز گرفت ولی در نهایت توانست به عنوان تیم اول صعود کند. در این دوره بازی بنیادکار و النصر را دیدم که آنها نیز تیم‌های خوبی بودند. پیش‌بینی فعلا در این شرایط زود است.
او در ادامه ا‌ضافه‌ کرد‌: نمی‌دانم فردا (امروز) لخویا با چه استراتژی پا به میدان خواهد گذاشت. چیزی که اهمیت دارد این است که باید بدون اشتباه ظاهر شویم و به حریف اجازه عرض اندام ندهیم. نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیریم چون سبب می‌شود امتیاز آن دیدار را از دست بدهیم.
سرمربی ذوب‌آهن درباره سیستم چرخشی در پست د‌ر‌وازه‌بانی نیز خاطر‌نشان کرد: بنده اعتقادی به سیستم چرخشی مخصوصا در بحث د‌ر‌وازه‌بانی ندارم و به اعتقاد من این سیستم در ایران جواب نمی‌دهد. رجب‌زاده، مهاجم این تیم نیز گفت: ابتدا در مورد لخویا شناختی نداشتم. تنها می‌دانم که این تیم از بازیکنان بزرگی برخوردار است. می‌دانیم که بازی سختی داریم ولی ما امیدوار به بازی فردا هستیم.
وی با بیان اینکه با پیروزی در این بازی راه صعود را هموار خواهیم کرد، ا‌دا‌مه‌ داد: با انگیزه دو برابر از بازی اول در این دیدار حاضر خواهیم شد. می‌دانیم که نباید غفلت کنیم زیرا بازی را از دست خواهیم داد. رجب‌زاده تصریح کرد: تیم‌ها هم‌اکنون از هم شناخت بهتری پیدا کرده‌اند و قطعا بازی فردا سنگین‌تر از بازی رفت خواهد بود.
او در پایان خاطر‌نشان کرد: معمولا بازی‌های آسیا در فولادشهر پر از هو‌اد‌ا‌ران می‌شود، در اصفهان معمولا هو‌اد‌ا‌ران سپاهان برای تشویق ذوب‌آهن حضور پیدا می‌کنند و بالعکس و امیدوارم که در بازی فردا نیز حضور تمام هو‌اد‌ا‌ران باعث دلگرمی تیم ما شود.
سعید آذری: بازی برگشت با لخویا به مراتب سخت‌تر است
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه دیدار برگشت مقابل لخویا آسان نیست، گفت: هر دو تیم یکدیگر را آنالیز کرده‌اند و مطمئن هستیم لخویای متفاوتی را خواهیم دید.
سعید آذری درباره دیدار روز سه‌شنبه این تیم برابر لخویای قطر، گفت: ما در بازی رفت که در قطر برگزار شد و لخویا را بردیم کاملا منطقی بازی کردیم و بابت این بازی از کادر فنی و بازیکنان نیز تشکر می‌کنم، چرا که کار بزرگی انجام دادند.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: به نظرم بازی فردا (امروز) به مراتب سخت‌تر است چون هر دو تیم شناخت بیشتری از هم دارند و یکدیگر را آنالیز کرده‌اند. از طرفی قطری‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند و به نظرم تیم متفاوتی را از لخویا خواهیم دید با این حال بچه‌های ما هم از نظر روانی در وضعیت خوبی قرار دارند و امیدوارم که بتوانیم با حمایت هواداران نتیجه لازم را کسب کنیم. مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در واکنش به ادعاهای عربستانی‌ها در خصوص میزبانی ایران تاکید کرد: من هیچ تمرکزی روی تیم‌های عربستانی ندارم و معتقدم که این موضوع ربطی به باشگاه‌ها ندارد و مسؤولان ورزش کشور باید استراتژی را تعیین کنند و ما اجرا کننده خواهیم بود.
آذری ادامه داد: میزبانی مسؤولان لخویا از ما خوب بود و از آنها تشکر کردم. برای همین ما هم استقبال ویژه از آنها داشتیم و شرایط خوبی را برای لخویا ایجاد کردیم و تلاش داریم آنچه را که شایسته ایران است در مهمان نوازی به جای آوریم.
وی درباره تساوی‌های این تیم در مسابقات داخلی گفت: تساوی‌های ما برابر پرسپولیس، استقلال، سپاهان، فولاد و استقلال اهواز بود که همه این تیم‌ها دور برگشت را خوب شروع کردند. بچه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که در ادامه مسابقات با تمام توان خود بازی کنند تا بتوانیم شرایط خوبی داشته باشیم.
 


Page Generated in 0/0069 sec