printlogo


کد خبر: 154550تاریخ: 1394/12/11 00:00
گزارش

بارسلونا  فرامنطقی
صفاتی را که همه با هم دارند
بارسا به تنهایی دارد
بازیکنان بارسلونا با این بازی‌های درخشانی که به نمایش می‌گذارند یک چیز عجیب و فرامنطقی را به اثبات رسانده‌اند و آن اینکه هر چه بیشتر تحت فشار قرار گیرند بهتر بازی می‌کنند و هر چه پیش‌بینی می‌شود که افت بدنی کنند قوی‌تر از قبل ظاهر می‌شوند. تیم انریکه همه نقاط قوت دیگر تیم‌ها را دارد و به نظر می‌رسد صفاتی را که همه با هم دارند آبی و اناری‌ها به تنهایی دارند.
به گزارش شفقنا ورزشی، بارسلونا در فصل قبل با هدایت لوئیس انریکه عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت و موفق شد بعد از شروع بدی که داشت به روزهای اوج خود برسد و قهرمانی در سه‌گانه فوتبال اسپانیا و اروپا را به دست آورد تا سرمربی جوان این تیم ثابت کند می‌تواند یاد و خاطره گوآردیولا در آبی و اناری‌ها را زنده کند.
بارسلونا با هدایت انریکه به تیمی پیش‌بینی‌ناپذیر تبدیل شده است. شاگردان انریکه با پیروزی‌های پیاپی که به دست می‌آورند نشان می‌دهند بهترین تیم کنونی فوتبال اروپا هستند و فشردگی بازی‌ها باعث نمی‌شود آنها احساس خستگی کنند همچنانکه بالا بردن جام‌های زیاد هم باعث حس اشباع‌شدگی در آنها نمی‌شود.
آبی و اناری‌ها به خاطر محرومیتی که از سوی فیفا با آن مواجه شده بودند نتوانستند از بازیکنان جدید خود در آغاز فصل استفاده کنند و جدایی پدرو هم باعث شد این تیم نیمکت قوی نداشته باشد. در آغاز فصل بسیاری پیش‌بینی می‌کردند بارسلونا با توجه به آنکه تجدید قوا نکرده است و باید در رقابت‌های مختلف به میدان رود دچار نوسان و ضعف شود و تا ژانویه امتیازات زیادی را از دست دهد.
این تیم در جام‌جهانی باشگاه‌ها به میدان رفت و باید در رقابت‌های لیگا، لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی اسپانیا هم به میدان می‌رفت. تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا معمولا نیمکت بزرگی هم دارند، چرا که با توجه به فشردگی زیادی که وجود دارد هر بازیکنی خسته می‌شود و طبیعی است باید بازیکنان اصلی در بعضی بازی‌ها استراحت کنند و نوبت به بازیکن ذخیره برسد تا توانایی خود را اثبات کند.
بارسلونا برخلاف دیگر تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا نیمکت قوی نداشت، این در حالی بود که آبی و اناری‌ها باید در رقابت‌های مختلف هم به میدان می‌رفتند و همین باعث شده بود بسیاری روزهای سختی را برای انریکه پیش‌بینی کنند اما نه‌تنها بارسلونا نسبت به فصل قبل ضعیف‌تر نشد بلکه بازی‌های بهتری را هم به نمایش گذاشت.تیم انریکه با بازی‌های درخشانی که به نمایش گذاشته همه را غافلگیر کرده تا جایی که حتی الان کسب تساوی برابر بارسلونا سخت شده است چه برسد به آنکه تیمی بخواهد برابر آنها پیروز از میدان خارج شود.  بارسلونا با این بازی‌های درخشانی که به نمایش می‌گذارد یک چیز عجیب و فرامنطقی را به اثبات می‌رساند و آن اینکه هر چه بیشتر تحت فشار قرار گیرد بهتر بازی می‌کند و هر چه پیش‌بینی می‌شود که افت بدنی کند قوی‌تر از قبل ظاهر می‌شود. شاگردان لوئیس انریکه هفته قبل بازی بسیار سختی را در لیگ قهرمانان اروپا انجام دادند. آنها سه‌شنبه‌شب در لندن به مصاف آرسنال رفتند؛ توپچی‌ها یکی از هجومی‌ترین تیم‌های کنونی فوتبال اروپا هستند.  شاگردان ونگر، جوان و دونده هستند و با توانایی بالایی که دارند هر خط دفاعی را اذیت می‌کنند اما بارسلونا با هر حریف دیگری فرق دارد، چرا که این تیم لیونل مسی را در ترکیب خود دارد.آبی و اناری‌ها در آن دیدار سخت موفق شدند با نتیجه 2بر صفر به پیروزی برسند تا کار راحتی برای صعود به دور بعد داشته باشند.  شاگردان انریکه بعد از این بازی سخت به اسپانیا بازگشتند تا خود را آماده دیدار سخت برابر سویا کنند. پیش‌بینی می‌شد بازیکنان بارسلونا بعد از دیدار سخت برابر آرسنال نتوانند عملکرد خوبی را در دیدار برابر سویا از خود نشان دهند و حداقل در این دیدار امتیاز از دست دهند اما شاگردان انریکه مثل همیشه بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و با وجود آنکه از حریف خود عقب افتادند اما در نهایت موفق شدند 2 گل به ثمر رسانند تا 3 امتیاز دیگر را به اندوخته خود اضافه کنند و نشان دهند شانس نخست کسب عنوان قهرمانی هستند. معمولا در دنیای مستطیل سبز هر تیمی در مقطعی از فصل ممکن است با افت مواجه شود و کمتر تیمی است که در یک فصل یا دو فصل با مشکل مواجه نشود. تیم‌هایی مانند یوونتوس، آرسنال، چلسی، رئال‌مادرید، بایرن‌مونیخ، منچسترسیتی و منچستر یونایتد را در نظر گیرد که همه آنها در این دو فصل اخیر نوسان داشته و با افت مواجه شده‌اند اما به نظر می‌رسد بارسلونا داستان دیگری دارد، حداقل الان نوبت افت این تیم فرانرسیده است.
 


Page Generated in 0/0050 sec