printlogo


کد خبر: 154555تاریخ: 1394/12/11 00:00
چهارگوشه

مرکل: مرزها را نمی‌بندیم
در حالی که ورنر فایمن، صدراعظم اتریش بر سیاست سختگیرانه کشورش در قبال پناهندگان و بسته نگاه داشتن مرزها به روی امواج چند صد هزار نفری آوارگان به‌عنوان نوعی سیاست دفاعی تاکید می‌کند، اما خواهر بزرگ‌تر اتریش همچنان درهایش را باز نگاه داشته است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در گفت‌وگویی تلویزیونی بر ادامه سیاست مرزهای باز برای پذیرش پناهجویان تاکید کرده و اعلام کرد هیچ برنامه‌ دیگری برای حل بحران مهاجران ندارد. او  گفت: «هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم من می‌توانم با بستن مرزها مساله را حل کنم». مرکل تصریح کرد همچنان معیار پذیرش حدود 37 هزار و 500 پناهنده در سال جاری میلادی را رعایت خواهد کرد و خواستار صبر ژرمن‌ها برای هماهنگی پیامدهای ورود این افراد شد. صدراعظم آلمان در عین اینکه از وضعیت تقسیم مهاجران در اروپا نگران است، گفت باید از فروپاشی اتحادیه اروپایی
جلوگیری کرد.

اسارت ده‌ها نظامی سعودی توسط ارتش یمن
ارتش یمن در ادامه موفقیت‌هایش در نبرد با ائتلاف متجاوز عربی، توانست صبح دوشنبه 71 سرباز سعودی را در مسیر شهر مأرب دستگیر کند. نیروهای یمنی روز یکشنبه نیز 30 سرباز سعودی را در همان منطقه دستگیر کردند. براساس این گزارش، رژیم ریاض این نیروها را برای تقویت حضور نظامی خود در مأرب به این منطقه اعزام کرده بود. اقدامات انتقام‌جویانه ارتش و نیروهای مردمی یمن علیه مزدوران سعودی همچنان ادامه دارد. در تحولی دیگر، ارتش و نیروهای مردمی یمن با شلیک چند خمپاره پایگاه «صحن‌الجن» وابسته به مزدوران سعودی، حدود 30 تن از این عناصر را کشته و شماری را زخمی کردند.

اذعان عضو کنست به ترور القنطار
یکی از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی(کنست) ضمن اذعان به اینکه ترور سمیر القنطار، از فرماندهان مقاومت لبنان کار این رژیم بوده است، این ترور را پیامی به دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان توصیف کرد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از عومر بارلیو، از فراکسیون «اردوگاه صهیونیسم» اعلام کردند اسرائیل عامل ترور سمیر قنطار است. وی این عملیات را موفقیت بزرگ برای اسرائیل توصیف کرد.
 


Page Generated in 0/0075 sec