printlogo


کد خبر: 154579تاریخ: 1394/12/12 00:00
آوای شهر

عضو شورای شهر تهران خبر داد
توزیع 4هزار تن میوه قاچاق
رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران از وضعیت قاچاق میوه انتقاد کرد. به گزارش «وطن امروز»، محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در دویست‌وچهل‌وسومین جلسه شورا پس از ارائه گزارش وزیر جهاد کشاورزی از وضعیت قاچاق میوه به داخل شهرها بویژه تهران انتقاد کرد و گفت: آمارها حاکی از آن است که 4 هزار تن میوه قاچاق توزیع شده، در حالی که سیب‌ها روی زمین در شهررضا و ارومیه در حال از بین رفتن است. حقانی با یادآوری اینکه تعاونی‌ها در گذشته و امروز کارساز نبوده‌اند و مشکلی که در این‌باره داریم این است که این تعاونی‌ها با بخش خصوصی فرقی ندارند، پیشنهاد داد: سامانه‌ای طراحی شود که براساس قانون سازمان میادین میوه و تره‌بار تولید با واسطه شهرداری به دست مصرف‌کننده‌ها برسد. وی با اشاره به بروز مشکلات زمین در مناطقی از تهران همچون قرچک، سوهانک، رحمت‌آباد، ولنجک، مرادآباد و بویژه اراضی سرخه حصار و شهرک زیتون خاطرنشان کرد: این زمین‌ها در مناطق حفاظت شده و زیرنظر سازمان محیط‌زیست هستند و در نتیجه مردم این مناطق بلاتکلیفند. از همین رو از وزارت جهاد و سازمان منابع طبیعی می‌خواهم هرچه زودتر تکلیف این مردم را روشن کنند.

جمع‌آوری شبانه ۱۰۸ متکدی
در سال جاری
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از جمع‌آوری به طور میانگین ۱۰۸ متکدی در هر شب در سال جاری از سطح پایتخت خبر داد. به گزارش خبرگزاری شهرنوشت، فرزاد هوشیارپارسیان گفت: تمام افراد جمع‌آوری شده به مراکز قضایی تحویل داده شده و پس از صدور حکم قضایی در سامانسراها نگهداری می‌شوند. وی با بیان اینکه درموضوع تکدی‌گری پدیده‌های گوناگون همچون پدیده‌های فرهنگی مهم و تأثیرگذار است، عنوان کرد: به باور من بخش مهمی از برخوردها با موضوع تکدی‌گری باید به شکل فرهنگی و همراه با آگاهی‌بخشی به شهروندان انجام شود. شهروندان باید بدانند که کمک به متکدیان در خیابان‌ها اقدام درستی نیست و در نهایت به بهبود شرایط کمک نمی‌کند. مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری پایتخت ادامه داد: بر این اساس در نظر داریم تا در آینده‌ای نزدیک کمپین فرهنگی با عنوان «نابرده رنج» راه‌اندازی کنیم. کمپینی که تلاش می‌کند تا با آموزش فرهنگی شهروندان را با ابعاد گوناگون کمک به متکدیان و عواقب اجتماعی آن آشنا کند.

کاشت نهال هم‌عهدی در پایتخت
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران از اجرای طرح نهال هم‌عهدی، همزمان با ایام فاطمیه از ۱۶ تا ۱۹ اسفند در 5 نقطه پایتخت خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: طرح هم‌عهدی با شهدا به منظور تجدید میثاق شهروندان تهرانی با شهدای ۸ سال دفاع‌مقدس، از تابستان سال ۹۴ به همت سازمان فرهنگی - هنری در برنامه‌های گوناگون فرهنگی اجرا شد و طی آن، پایتخت‌نشینان با ۲۳ هزار شهید شهر تهران هم‌عهد شدند و پیوند خود با شهدای جنگ تحمیلی را استمرار بخشیدند.  وی افزود: در ادامه اجرای فاز دوم این طرح، ویژه‌برنامه «نهال هم‌عهدی» ویژه کاشت نهال‌هایی به یاد این شهیدان، همزمان با هفته منابع طبیعی در بوستان‌های جنگلی منتخب تهران با حضور مدیران ارشد سازمان فرهنگی- هنری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران، چهره‌های فرهنگی و هنری پایتخت و خانواده‌های هم‌عهد شده با شهدا اجرا خواهد شد. به گفته ناصری‌پور، اولین روز اجرای این طرح، صبح یکشنبه
 ۱۶ اسفند در فضای سبز دانشگاه امام حسین(ع) است و  دوشنبه ۱۷ اسفند در بوستان آزادگان (منطقه ۱۵)، سه‌شنبه ۱۸ اسفند در بوستان ولایت (منطقه ۱۹) و چهارشنبه ۱۹ اسفند در بوستان ایثار (منطقه ۲۲) ادامه پیدا خواهد کرد و در پایان، در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) اختتامیه این طرح با گردهمایی بزرگ هم‌عهدان در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0059 sec