کارگروه هماندیشی رسانهها با جشنواره بینالمللی فرهنگی - هنری امام رضا(ع) با حضور اصحاب رسانه و سیدجواد جعفری، دبیر این جشنواره در دبیرخانه بنیاد امام رضا(ع) در تهران برگزار شد. در این نشست سیدجواد جعفری، دبیر جشنواره بینالمللی فرهنگی - هنری امام رضا(ع) درباره فعالیتهای سال آتی این جشنواره توضیح داد: اکنون برای داخل کشور 86 عنوان برنامه و برای خارج از کشور 77 عنوان برنامه تعریف شده است. وی با اشاره به 6 مرحله برنامهریزی شده برای جشنواره آتی گفت: یک مرحله آسیبشناسی جشنواره در کارگروههای هشتگانه است، اکنون 2/38 درصد از برنامهها نسبت به گذشته تغییر کرده است. در مرحله بعد هم کمیته برنامهریزی و سپس شورای سیاستگذاری به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد. جعفری درباره احیای مسیر جاده ولایت گفت: از شلمچه تا سرخس مسیر قدمگاههای امام رضا(ع) قرار دارد و این مسیر برای مردم گرامی است. تلاش داریم در این راه به احیای فرهنگی این قدمگاهها در جاده ولایت بپردازیم. علاوه بر اینها برنامههایی در موضوعات کتابخوانی، کودک و نوجوان با همکاری کانون پرورش فکری، فعالیت 35 دانشگاه با موضوعات فرهنگی – هنری - علمی و طبالرضا، توجه به آموزش و کارگاههای آموزشی در مشهد، توجه به نظارت و اثربخشی، اهمیت شعار سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی و تولید آثار با این رویکرد خواهیم داشت. جعفری درباره 2 فعالیت بینالمللی جشنواره در راستای مشهد 2017 (پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017) گفت: قرار است مجامع تخصصی اروپا و آمریکا و مجامع تخصصی آفریقایی امسال برگزار شود، همچنین پیشنشستهای همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی در قم، مشهد و شیراز برپا شود تا مقدمهای برای برگزاری مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی و همایش بینالمللی بانوان مروج فرهنگ رضوی در سال 2017 باشد. وی درباره بودجه جشنواره امام رضا(ع) گفت: هر استان، پیشنهادات خود را در قالب شناسنامه طرح برنامه موضوعی جشنواره به بنیاد ارائه کند که یک سوم از هزینهها توسط بنیاد و مابقی با مشارکت استان تأمین خواهد شد. همچنین در این نشست، هماندیشی نیز بین اصحاب رسانههای مکتوب و دیجیتال و رئیس بنیاد امام رضا(ع) صورت گرفت که براساس این هماندیشی، جعفری نکاتی را بدین شرح بیان کرد: جشنواره امام رضا(ع) باید تلاش کند با عمقبخشی به فرهنگ رضوی، زمینه ترویج بیش از پیش آموزههای اهلبیت علیهمالسلام بویژه آموزههای رضوی را در جامعه فراهم کند.