printlogo


کد خبر: 154588تاریخ: 1394/12/12 00:00
اخبار

برگزاری جشن سالروز شبکه «افق»
مدیر شبکه افق گفت: جشن سالروز افتتاح رسمی و یک‌سالگی شبکه افق با هدف تجدید عهد کارکنان و مدیران این شبکه با آرمان‌های امام و انقلاب و تقدیر از مخاطبان، ۱۲ اسفندماه در باغ‌موزه دفاع‌مقدس برگزار می‌شود. جواد رمضان‌نژاد، مدیر شبکه افق با اشاره به یک سال فعالیت رسمی این شبکه اظهار کرد: «افق» شبکه‌ای با شعار ترویج و توسعه گفتمان انقلاب اسلامی، یک سال است که به طور رسمی پا به عرصه رسانه‌ای گذاشته و توانسته است طی همین مدت نسبتا کوتاه مخاطبان خاص خود را بیابد. وی افزود: براساس آمارهای موجود، مخاطبان مختلفی، از علاقه‌مندان به مستندهای سیاسی و اجتماعی، تا دوستداران برنامه‌های ترکیبی و گفت‌وگو محور پای برنامه‌های افق می‌نشینند و در این بین شبکه افق با حفظ استانداردهای تولید و پخش، توانسته‌ است رضایت نسبی آنها را جلب کند. وی افزود: پخش مستندهای ایرانی و خارجی با موضوعاتی متنوع و متناسب با تحولات منطقه و جهان، تولید برنامه‌های ترکیبی و مجموعه‌های گفت‌وگومحور براساس نیازسنجی‌های معرفتی و جامعه‌شناسی و نمایش فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی تامینی با توجه به رویدادهای تاریخی و مناسبتی، رویه کاری اصلی شبکه افق را طی یک سال گذشته شامل می‌شود. مدیر شبکه افق تصریح کرد: این جشن با حضور مسؤولان فرهنگی و مدیران صدا‌وسیما، کارگردانان و تهیه‌کنندگان برجسته و خانواده شهدا و کارکنان شبکه، به پاس یک سال و اندی فعالیت مجدانه فعالان جوان و انقلابی عرصه رسانه و نیز گرامیداشت یک‌سالگی تولد شبکه‌ای با گفتمان انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است تا علاوه بر گردهمایی بزرگی که صورت می‌گیرد، میثاقی مجدد با آرمان‌های امام و انقلاب داشته و بار دیگر با رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران تجدید عهد کنیم.

تلاش برای ساخت سریال «حضرت موسی(ع)»
سردار نقدی تاکید کرد اکنون همه نهادها باید کمک کنند پروژه حضرت موسی(ع) که زنده‌یاد سلحشور چند سال برایش زحمت کشید، ساخته شود. سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این باره افزود: ما باید از هنرمندان جوانی که در این عرصه‌ها حضور دارند کمک بگیریم. همچنین هنرمندان جوان نیز باید از سختی‌هایی که زنده‌یاد سلحشور برای تولید آثار ارزشی به جان می‌خرید، درس بگیرند و این عرصه را با شتاب بیشتری پیش بروند. سردار نقدی با اشاره به مظلومیت سلحشور در زمان حیات خود عنوان کرد: امیدواریم فقدان او برای مسؤولان درسی باشد که بیشتر قدر نیروهای ارزشی را بدانند و همان‌طور که گفته شد، می‌توان از جوانان کمک گرفت. امیدواریم حالا مسؤولان نهادهایی چون سازمان صداوسیما کمک کنند تا سریال حضرت موسی(ع) ساخته شود.

کاهش تعداد مخاطبان تلویزیونی اسکار 2016
تعداد مخاطبان پوشش تلویزیونی مراسم اعطای جوایز اسکار 2016 شش درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت و تعداد بینندگان پخش زنده این برنامه به کمترین میزان آن از سال 2008 تاکنون رسید. در این‌باره مرکز آمارگیری «نیلسن» اعلام کرده پخش تلویزیونی مراسم آکادمی علوم و هنرهای اسکار به طور میانگین 34 میلیون و 300 هزار تماشاگر داشته و این به معنای کاهش
6 درصدی این رقم در مقایسه با اسکار 2015 بوده است. به گزارش لس‌آنجلس تایمز، فراگیر شدن فعالیت وب‌سایت‌هایی که به صورت آنلاین مراسم را نمایش می‌دهند و فصل شلوغ رویدادهای سینمایی جهان را می‌توان به عنوان عوامل نزول این آمار و ارقام مطرح کرد. از سویی باید به نقش معترضان به «اسکار سفید» نیز در این کاهش توجه داشت.

یدالله صمدی تحت مراقبت‌  پزشکی
متاسفانه چند روزی است که یدالله صمدی، کارگردان پیشکسوت سینمای ایران به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری است و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد. در این‌باره سعید کریمی، دستیار و داماد وی درباره وضعیت حال حاضر این کارگردان بااخلاق سینما گفت: خدا را شکر در حال حاضر وضعیت عمومی وی خوب و از هوشیاری برخوردار است. البته فعلا به دلیل اینکه ضربان قلب آقای صمدی پایین است از باتری برای قلبش استفاده می‌شود. دستیار کارگردان «پدر آن دیگری» افزود: وی همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بهمن بستری است اما خوشبختانه وضعیت عمومی وی خوب است.


Page Generated in 0/0054 sec