printlogo


کد خبر: 154589تاریخ: 1394/12/12 00:00
رویدادها

برگزاری نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم
نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم به همت خبرگزاری فارس و با همکاری مؤسسه فرهنگی- هنری کتیبه نوای فاطمی اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود. این جشنواره ارزنده در راستای ترویج فرهنگ مقاومت و ارج نهادن به رشادت‌ها و فداکاری‌های مدافعان حرم بوده و نخستین دوره آن اردیبهشت‌ماه سال 95 در قالب آثار مستند و کلیپ و نماهنگ برگزار می‌‌شود. ترسیم چهره زیبای شهدای مدافع حرم، نمایش چهره گروه‌های تروریستی منطقه نظیر داعش و جبهه النصره، نمایش مقاومت مردم سوریه، عراق، یمن و فلسطین در برابر گروه‌های تروریستی و اشغالگران، ترسیم چهره حامیان تروریست‌ها نظیر آمریکا، ترکیه، رژیم صهیونیستی، انگلیس و عربستان، نقش ایران و حزب‌الله در محور مقاومت و نقش تاثیرگذار رهبر معظم انقلاب در هدایت محور مقاومت ازجمله محورها و موضوعات جشنواره فیلم مدافعان حرم است.

شبکه‌های تلویزیون محدود می‌شوند
علی‌اصغر پورمحمدی با اشاره به مشکل کمبود بودجه در سازمان صداوسیما اعلام کرد در نظر داریم برای سال آینده، شبکه‌ها را محدود و بودجه‌مان را صرف بهبود تولیدات شبکه‌ها کنیم بنابراین امکان دارد شبکه دیگری با شبکه مستند ادغام شود. معاون سیما در آستانه پنجمین سالگرد تاسیس شبکه مستند در عین حال تأکید کرد وجود شبکه مستقلی به نام شبکه مستند به واسطه اهمیت این ژانر در ایران است. پورمحمدی در این باره افزود: شبکه مستند نیز در کنار حرکت به سمت تخصصی‌تر شدن، به بودجه بیشتری نیاز دارد. معاون سیما با اشاره به کمبود بودجه در صداوسیما عنوان داشت: اکنون بودجه‌ای که به رسانه ملی اختصاص داده می‌شود، صرفا به حقوق کارمندان و بازنشستگان اختصاص پیدا می‌کند و بودجه‌ای برای برنامه‌سازی باقی نمی‌ماند.

شهرام شاه‌حسینی در انتقاد از سیاست سازمان سینمایی:
تنها آمار ارائه می‌دهند!
شهرام شاه‌حسینی، کارگردان سینما ضمن انتقاد از مسؤولان سینمایی گفت: در کل اصل سینما زیر سوال و غلط است و من متوجه بسیاری از مسائل نمی‌شوم. امیدوارم مدیران سازمان سینمایی و حتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کلا به جای اینکه سینما بسازند، به فکر تولید فیلم خوب باشند. آقای ایوبی دائما آمار اضافه شدن سالن‌های سینما را می‌دهد. این موضوع اصلا مهم نیست، چرا که تا همین اندازه که سالن داریم، مخاطب آنچنان از فیلم‌ها استقبال نمی‌کند و سینماها خالی است. وای به حال اینکه سالن اضافه کنیم. پس تولید فیلم خوب را باید در اولویت قرار داد.  شاه‌حسینی درباره جدیدترین فعالیت سینمایی‌اش خاطرنشان کرد: فعالیتم را به سازمان سینمایی سپردم. آقای ایوبی و گروهشان درباره ما تصمیم می‌گیرند که فیلم بسازیم یا نه. کلا زندگی ما دست سازمان سینمایی است! تصمیم‌گیرنده‌های خوبی هستند! بزرگ‌ترند؛ تریبون دارند!

نویسنده «من زنده‌ام» بستری شد
معصومه آباد، راوی کتاب «من زنده‌ام» به دلیل عوارض ناشی از دوران اسارت در 8 سال دفاع‌مقدس در بیمارستان عرفان تهران بستری است. در این باره همسر وی حال عمومی او را رضایت‌بخش اما نیازمند تحت‌نظر بودن پزشکان اعلام کرد.  به گزارش مهر، سیدصفر صالحی، همسر معصومه آباد در این زمینه گفت: همسرم از روز پنجشنبه گذشته به دلیل عود کردن عوارض ریوی ناشی از بیماری‌هایی که در مدت اسارت به آن مبتلا شده بود به بیمارستان منتقل شد و در بخش CCU بستری است. وی افزود: حال عمومی همسرم مساعد است اما به دلیل تپش قلب و عوارض ناشی از بیماری به تشخیص پزشک در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده است.

تجلیل از هنرمندان تجسمی و عکاسان جنگ
در سیزدهمین جشن «تصویر سال» از 6 هنرمند و مولف تأثیرگذار در مهم‌ترین رویدادهای تجسمی سال 94 تجلیل شد. سیف‌الله صمدیان، دبیر جشن تصویر سال  در این مراسم گفت: امسال تصمیم گرفتیم از هنرمندان و مولفان تمام اتفاقاتی که در طول سال جاری شاخص بودند، قدردانی کنیم و این کاری است که از سوی مسؤولان فرهنگی رسمی باید انجام شود و امیدواریم فارغ از مناسبت‌های اکثرا سیاست‌زده فرهنگی که تا امروز وجود داشته است، بعد از این چنین اتفاقاتی را جدی‌تر تلقی کنند. همچنین روز گذشته، مراسم تقدیر از «عکاسی جنگ» با تقدیر از 6 عکاس دوران جنگ تحمیلی برگزار شد.


Page Generated in 0/0065 sec