printlogo


کد خبر: 154644تاریخ: 1394/12/13 00:00
امیرحسین قاضی‌زاده منتخب اول مردم مشهد در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی:
محرومان از این دولت ناامید شده‌اند


منتخب نخست مردم مشهد در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌گوید رای مردم در شهرستان‌ها و روستاها عمدتا به سمت اصولگرایان بوده است و این نشان می‌دهد مردم از دولت ناامید شده‌اند و این می‌تواند باعث تغییر دولت توسط محرومان شود. سیدامیرحسین قاضی‌زاده با اشاره به پیروزی اصولگرایان در بیشتر نقاط کشور از جمله مشهد اظهار کرد: من انتخابات فعلی را یک انتخابات سیاسی ندیدم بلکه به نظرم ملاک رأی مربوط به زاویه امیدی بود که مردم نسبت به عملکرد دولت در حوزه اقتصادی و معیشتی داشتند.
وی ادامه داد: در انتخابات اخیر اینگونه توسط دولت تبلیغ شد که تمایل‌شان، رأی دادن به اصلاح‌طلبان معتدل است و مخالفان را در طول مدت گذشته بشدت کوبیدند. آقای رئیس‌جمهور و دولت یک دوقطبی طرفدار دولت و مخالف دولت در سراسر کشور ایجاد کردند که این دوقطبی‌سازی خود را نشان می‌دهد. منتخب مردم مشهد در مجلس دهم با بیان اینکه مناطق پیرامونی و محیطی به مخالفان دولت رأی دادند، گفت: در مناطقی که مردم از کارآمدی دولت ناامید شدند برای حل مشکلات معیشتی به مخالفان دولت رای دادند که بیشتر شامل مناطق محروم بود.
قاضی‌زاده افزود: در کلانشهرها نیز رأی مردم حاشیه و روستاها به اصولگرایان به‌عنوان منتقدان دولت بود اما مناطق مرفه که رکود و مسائل اقتصادی کمتر روی آنها تأثیر گذاشته، به طرفداران دولت رای دادند چون این برداشت را دارند که ممکن است در ادامه سیاست‌هایی که دولت در پیش گرفته، در آینده بهبودی حاصل شود.
وی با بیان علت رأی آوردن یکپارچه اصولگرایان در مشهد گفت: علت این مساله آن بود که داستان پدیده و میزان و امثال اینها در مشهد اتفاق افتاد و دولت کارآمدی لازم را برای حل مشکلات مرتبط با مردم در این حوزه از خود نشان نداد و مردم کاملا از دولت ناامید شدند به همین دلیل به تیم منتقد دولت رأی دادند. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در تهران هم در شهر ری و مناطق جنوبی، اصولگرایان رأی بیشتری داشتند اما این موضوع در مشهد تشدید شد و دلیل آن هم مشکلاتی بود که در طول 2سال گذشته به وجود آمد.
قاضی‌زاده با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان در طول 4 سال گذشته از عدد 7/5 به 15 رسید و عمده رشد آن هم مربوط به 2 سال اخیر بود، اظهار کرد: مردم با گوشت و پوست خود احساس کردند دولت برنامه‌ای برای حل مشکلات‌شان ندارد.
منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس دهم خاطرنشان کرد: اگر سری به کارخانه‌های اطراف بزنید تعطیلی کارخانه‌ها را می‌بینید، همین پدیده باعث از بین رفتن 20 هزار شغل مستقیم شد و تعداد زیادی شغل غیرمستقیم نیز از بین رفت و سرمایه مردم به خطر افتاد.
وی تأکید کرد: این مسائل دارای اثر وضعی است و اثر آن هم این بود که مردم از اینکه دولت به فکرشان است ناامید شدند و به تیم رقیب رای دادند تا شاید آنها بتوانند کاری انجام دهند.  قاضی‌زاده با اشاره به اینکه مساله انتخابات اخیر اصلاً سیاسی نیست، بلکه اقتصادی و اجتماعی است، گفت: رشد آسیب‌های اجتماعی و مشکلات معیشتی ناامیدی را در مردم ایجاد کرده و آنها را وادار می‌کند رفتارهای مخالف‌گونه انجام دهند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس بیان کرد: آن چیزی که مشخص است آن است که اگر دولت می‌خواهد ادامه حیات دهد باید به‌طور جدی و به‌سرعت به فکر حل مشکلات مردم باشد. وی تصریح کرد: مردم اصلاً سیاسی نیستند اما اگر دولت به فکر ارتقای عدالت اجتماعی، توجه به مناطق محروم و فقرزدایی نباشد، این جنبش محرومان که از سراسر کشور آغاز شده، باعث تغییر دولت خواهد شد.
گفتنی است بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از 80 درصد مردم مناطق محروم کشور در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی به کاندیداهای غیر دولتی اعم از اصولگرا و مستقل رای داده‌اند.


Page Generated in 0/0056 sec