printlogo


کد خبر: 154648تاریخ: 1394/12/13 00:00
اخبار

انبار کالاهای اساسی پر است
امروز وضع موجودی انبار کالاهای اساسی مردم مناسب و حتی مازاد است بنابراین مردم نگرانی‌ای از این بابت نداشته باشند.  مجتبی خسروتاج، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت با بیان این مطلب به تسنیم گفت: ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها مصوبه‌ای برای قیمتگذاری دارد که برهمین اساس قیمت گروه کالایی یک که کالاهای استراتژیک و اساسی هستند باید توسط دولت تعیین شود. خسروتاج با اشاره به اینکه دولت در روزهای پایانی سال نظارت خود را بر بازار انجام می‌دهد تا مردم دغدغه‌ای در این باره نداشته باشند، تصریح کرد: حتی میوه شب عید نیز با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تهیه شده و قرار است براساس مصوبه، وزارت جهاد میوه‌ها را به خرده‌فروشی‌ها برساند و پس از آن خرده‌فروشی‌ها و سازمان حمایت و اتحادیه‌ها بر توزیع آن نظارت خواهند کرد.
افزایش تعرفه فولاد در سال ۹۵
معاون وزیر صنعت از تصمیم دولت برای افزایش تعرفه واردات فولاد در سال ۹۵ خبرداد و اعلام کرد: پیشنهاد افزایش تعرفه واردات فولاد به دولت ارائه شده است که ظرف 2 هفته آینده به تصویب خواهد رسید.  مهدی کرباسیان در گفت‌وگو با مهر، از تصمیم دولت برای کاهش تعرفه فولاد به منظور حمایت از تولید داخلی خبر داد و گفت: برنامه دولت این است که به منظور حمایت از صنایع داخلی و تکمیل زنجیره ارزش فولاد در داخل کشور، تعرفه‌های فولاد را برای سال آینده افزایش دهد. بر همین اساس با رایزنی‌های انجام‌شده، تعرفه در سال آینده افزایش خواهد یافت. وی تصریح کرد: بر این اساس، اصلاح تعرفه‌های فولاد به منظور حمایت از تولید، انجام خواهد شد و دولت هم با آن موافقت خواهد کرد، علاوه بر اینکه همه کشورها  نیز سقف تعرفه‌های خود را برای فولاد بالا برده‌اند.
تداوم محدودیت‌های بانکی و بیمه‌ای
در حالی که مقامات بانک مرکزی از عادی‌شدن روابط بانکی ایران با کشورهای خارجی خبر داده‌اند اما مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت گفت همچنان برخی شرکت‌های کشتیرانی برای آمدن به بنادر ایران و همچنین برخی بانک‌ها برای همکاری با ایران اکراه دارند.  به گزارش تسنیم، محسن قمصری، مسؤول امور بین‌الملل شرکت ملی نفت در این‌باره گفت: به‌دلیل موانع بانکی و بیمه کشتی‌ها، خریداران هنوز برای افزایش فوری تجارت با ایران محتاط هستند و ایران هنوز با محدودیت‌هایی در زمینه صادرات نفت روبه‌رو است. وی ادامه داد: صادرات نفت‌خام ایران بویژه به اروپا به دلیل ابهام در زمینه بیمه کشتی‌ها، پرداخت‌ها به دلار و صدور اعتبار اسنادی از سوی بانک‌های اروپایی همچنان با پیچیدگی‌هایی روبه‌رو است.
سرمایه‌گذاران ایران به افغانستان می‌روند
تجار ایرانی در صورت سرمایه‌گذاری در افغانستان و انتقال خطوط تولید خود به این کشور، از معافیت‌های گمرکی بهره‌مند خواهند شد.  به گزارش تسنیم، همایون رسا، وزیر تجارت و صنایع افغانستان در سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در کابل با بیان اینکه در حال حاضر 16 درصد نیاز افغانستان از طریق ایران تامین می‌شود، افزود: شرکت‌های زیادی در افغانستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما درباره ایران بیشتر تفاهمات روی کاغذ مانده است. وی ادامه داد: عدم همترازی صادرات و واردات یکی از موانع پیشروی گسترش روابط تجاری دو کشور بوده و انتظار داریم ایران با کاهش تعرفه‌های گمرکی افغانستان، ما را در بهبود تراز تجاری یاری کند. محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت ایران نیز گفت: ایران خطوط تولیدی خود در صنایع کوچک و متوسط را در افغانستان راه‌اندازی می‌کند.


Page Generated in 0/0055 sec