printlogo


کد خبر: 154670تاریخ: 1394/12/13 00:00
اخبار

یادی از فرج‌الله سلحشور در اختتامیه جایزه شهید غنی‌پور
مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور روز دوشنبه، ۱۷ اسفندماه، برگزار می‌شود و بخشی از این برنامه به گرامیداشت زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور، کارگردان سینما و تلویزیون اختصاص دارد. در این مراسم برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است که از جمله این موارد می‌توان به معرفی برگزیدگان این دوره جایزه، سخنرانی گلعلی بابایی درباره مستندنگاری جنگ و یادی از زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور اشاره کرد. مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره جایزه شهید حبیب غنی‌پور با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و قلم دوشنبه، 17 اسفندماه در مسجد جوادالائمه(ع) برگزار می‌شود. در این دوره بیش از 3 هزار اثر در بخش‌های کودک، نوجوان، انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس و بخش رمان آزاد مورد بررسی قرار گرفته است. مراسم اختتامیه در روز یادشده بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

تمجید روزنامه واتیکان از فیلم انتقادی «کانون توجه»!
در اقدامی عجیب، روزنامه واتیکان پس از اهدای جایزه اسکار به فیلم «کانون توجه»، از این اثر معترضانه بر سیاست‌های پاپ تجلیل کرد! به گزارش اسکرین‌دیلی، روزنامه «اوزرویتور رومانو» متعلق به واتیکان با نقد فیلم «کانون توجه» از این فیلم به‌خاطر رساندن صدای قربانیان سوء‌استفاده شده توسط کلیسای کاتولیک، تجلیل کرد. لوسیتا اسکارافیا منتقد این روزنامه نوشت: «این فیلم توانست صدای رنج عمیق و شوک مومنان را برابر کشف این واقعیت وحشتناک به گوش همه برساند. امروز برای همه روشن شده که در کلیسای کاتولیک خیلی‌ها نگران این بودند که با انتشار این اخبار چه تصویری از این نهاد ایجاد می‌شود و کمتر به سنگینی خود این عمل فکر می‌کردند». این در حالی است که مایکل شوگر، تهیه‌کننده این فیلم در مراسم دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم، مستقیم پاپ فرانسیس را مورد خطاب قرار داد و از او خواست از کودکان حفاظت کند و ایمان را به قلب مومنان کلیسا بازگرداند. منتقد روزنامه واتیکان در پاسخ به وی نوشت هنوز ایمان در این نهاد وجود دارد و اعتماد پاپ است که موجب شده تا پاکسازی کلیسا از این مسائل که از زمان پاپ قبلی شروع شده بود، ادامه پیدا کند. اگرچه پاپ فرانسیس هنوز به صورت مستقیم چیزی درباره این فیلم نگفته، اما این فیلم ماه پیش برای اعضای کمیسیون جدید مبارزه با سوء‌استفاده در کلیسای کاتولیک به نمایش درآمد.  

تکذیب حدادعادل درباره شایعات مربوط به ریاست رسانه ملی
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تکذیب خبر مدیریت خود در رسانه ملی گفت: از رسانه‌ها درخواست می‌کنم در انعکاس اخبار دقت لازم را در صحت مطالب داشته باشند و موجب شک، شبهه و شائبه‌ای نشوند. غلامعلی حدادعادل در حاشیه مراسم پاسداشت بیش از نیم‌قرن خدمات علمی مهدی‌ مشکوه‌الدینی اظهار داشت: خبر منتشر شده در رابطه با مدیریت من در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران شایعه‌ است که در فضای مجازی منتشرشده و صحت ندارد. وی افزود: این خبر کذب محض بوده و آن را تکذیب می‌کنم و دکتر محمد سرافراز، رئیس رسانه ملی همچنان در سمت خود به فعالیت می‌پردازد. رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خطاب به اصحاب رسانه گفت: در مصاحبه خود اعلام کردم از گذشته تاکنون مشاوره و راهنمایی به رسانه ملی می‌دادم و هرگز اعلام نکردم از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب شده‌ام و درخواستم از اصحاب رسانه این است که اخبار را به درستی منعکس کنند تا هیچگونه شک و شبهه و شائبه‌ای ایجاد نشود.

افتتاح نمایشگاه هنرهای کلاسیک «سلام»
نمایشگاه بین‌المللی هنرهای کلاسیک «سلام» روز پنجشنبه 13 اسفند افتتاح می‌شود و در کنار آن از 7 پیشکسوت هنرمند تجسمی تجلیل به عمل می‌آید. نمایشگاه بین‌المللی هنرهای کلاسیک «سلام» میزبان آثار هنرمندان اصفهان در 15 رشته هنری بوده و تا 21 اسفند از ساعت 10 صبح تا 23 برای بازدید علاقه‌مندان برپاست.


Page Generated in 0/0060 sec