printlogo


کد خبر: 154785تاریخ: 1394/12/16 00:00
اخبار

ایرانی‌ها نگران خلف وعده آمریکا در رفع تحریم‌ها
یک نشریه آمریکایی از قول تحلیلگران می‌نویسد ایرانی‌ها با توجه به حمایت سیاسی ضعیف از توافق هسته‌ای در داخل آمریکا نگران پایبندی واشنگتن به تعهداتش برای رفع تحریم‌ها علیه ایران هستند. به گزارش فارس، نشریه آمریکایی «فارین‌پالیسی» در گزارشی با عنوان «ایرانی‌ها از تندروهای آمریکا می‌ترسند»، به افزایش نگرانی‌ها در ایران از خلف وعده آمریکا در توافق هسته‌ای پرداخته است.  «فواد ایزدی»، دانشیار دانشگاه تهران در مصاحبه با این نشریه می‌گوید: «ایران به تعهداتش عمل کرده است. از زمان امضای برجام در ماه جولای، کنگره ده‌ها طرح برای باطل کردن این توافق معرفی کرده است. سناتور تد کروز گفته آن را باطل می‌کند و ظرف یک سال دیگر اوباما دیگر رئیس‌جمهور نخواهد بود.» فارین‌پالیسی همچنین در توصیف استدلال‌های مخالفان برجام در ایران نوشته است: آنها می‌گویند با کنار رفتن باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا از قدرت دولت جدید این کشور می‌تواند تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند. ایزدی به این نشریه گفته بسیاری از ایرانی‌ها نگران این هستند که چه کسی سال آینده در آمریکا روی کار می‌آید.


رکورد سکه در رکود بازار
هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و 11 هزار تومان و طرح جدید یک میلیون و 13 هزار تومان داد و ستد شد. به گزارش میزان، هر دلار آمریکا دیروز شنبه در صرافی‌های تهران3445 تومان خریداری و3455 تومان فروخته شد. این نرخ‌ها برای هر یورو3795  و3810 تومان است. این نرخ‌ها برای پوند انگلیس هم4900 و 4930 تومان و درهم امارات940  و950 تومان است. دیروز همچنین هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و 11 هزار تومان و طرح جدید یک میلیون و 13 هزار تومان داد و ستد شد. نیم‌سکه 525 هزار تومان، ربع سکه280 هزار تومان و سکه یک گرمی190 هزار تومان معامله شد.


درج قیمت مصرف‌کننده روی کالا اجباری است
در حالی که مباحثی مبنی بر حذف قیمت مصرف‌کننده از برخی کالاها به میان آمده است، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان اعلام کرد: مادامی که طرح جدیدی توسط این سازمان اعلام نشده، درج قیمت براساس همه مواد قانونی در اختیار سازمان بوده و الزامی است البته نرخ درج شده روی کالا، حداکثر قیمت است نه قیمت کف آن کالا. سیدمحمود نوابی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قبل از اعلام برنامه یا طرح جدیدی نباید سازوکارهای قبلی را منتفی کنیم، گفت: بعضی‌ها مشکل را به نحوی مطرح می‌کنند که به نظر برسد درج قیمت مصرف‌‌کننده مشکل‌ساز شده، این در حالی است که به استناد 5 قانون تصریحی از جمله قانون تعزیرات، قانون نظام صنفی یا قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، درج قیمت روی محصول یا درج قیمت به صورت برچسب به‌گونه‌ای که در معرض دید مصرف‌کنندگان قرار گیرد در قوانین به صراحت آمده است. وی افزود: عدم درج قیمت تخلف بوده و از ناحیه تعزیرات قابل رسیدگی است.


Page Generated in 0/0069 sec