printlogo


کد خبر: 154807تاریخ: 1394/12/16 00:00
اخبار

انتشار کتابی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت محیط‌زیست
انتشارات انقلاب اسلامی کتاب «نهضت حفظ محیط‌زیست» را منتشر و روانه بازار کتاب کرد. این کتاب با هدف انتقال نقطه نظرات، دغدغه‌ها و رهنمودهای حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، به مسؤولان و آحاد ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی درباره‌ اهمیت و حفظ محیط‌زیست تألیف شده است. این اثر مشتمل‌ بر تمام بیاناتی است که معظم‌له از سال 63 تاکنون درباره این موضوع بیان فرموده‌اند. برخی بیانات موجود در این اثر، تاکنون منتشر نشده است و می‌تواند منبع بدیعی برای علاقه‌مندان به کلام ایشان باشد. فصل اول کتاب به بیان اهمیت محیط‌زیست اختصاص دارد. رهبر معظم انقلاب با استفاده از آیات قرآن کریم و روایات معصومین (علیهم‌السلام) و با تکیه بر قانون اساسی به بیان اهمیت حفاظت از محیط‌زیست و فواید متعدد محیط‌زیست پرداخته‌اند. در فصل دوم این اثر به برخی چالش‌ها و موارد تخریب محیط‌زیست اشاره شده است و فصل سوم به  تمام ابلاغیه‌های صادرشده از سوی ایشان که مرتبط با محیط‌زیست است، اختصاص دارد. فصل چهارم کتاب، مطالبات ایشان از مسؤولان دستگاه‌های مختلف در زمینه‌ حفاظت محیط‌زیست را در خود جای داده است. در فصل پنجم به وظایف عموم مردم در این زمینه و در فصل ششم به برخی استفتائات شرعی در زمینه‌ محیط‌زیست پرداخته شده است.

اجرای نمایش «بیرق ماندگار» در ایام فاطمیه
اثر نمایشی «بیرق ماندگار» نوشته حمید حرا به کارگردانی مهرداد مهرابی به مناسبت ایام فاطمیه از ۱۳ اسفندماه در فرهنگسرای خاوران روی صحنه رفت. این اثر تولید مدیریت هنرهای نمایشی معاونت هنری سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران است و در راستای حمایت از نمایش‌های فاخر از سوی این سازمان به مدت ۱۰ شب اجرا خواهد داشت. «بیرق ماندگار»، روایتگر داستان پسر جوانی است که پس از سال‌ها به کشور بازمی‌گردد تا خانه‌ای که از پدرش به ارث رسیده را به برج تبدیل کند اما این خانه یک خانه معمولی نیست چراکه پدرش سال‌ها در آن به عزاداری محرم و ایام فاطمیه پرداخته بود. «بیرق ماندگار» با بازی عباس خداوردیان، احسان عباسی، حسین امین‌الرعایا، حمیدرضا یعقوبیان و مسعود ابراهیمی از ۱۳ تا ۲۳ اسفندماه  ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای خاوران واقع در خیابان خاوران، سه‌راه هاشم‌آباد میزبان علاقه‌مندان است.

یاد هنرمندان فقید با حضور شهردار زنده می‌شود
مراسم یادبود هنرمندان فقید در سال ۹۴ با عنوان «آیین چراغ خاموشی نیست» ساعت ۱۸:۳۰ چهارشنبه نوزدهم اسفندماه با حضور شهردار تهران در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر برگزار می‌شود. در پیام صادرشده از سوی محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در این‌باره آمده است: «هنرمند جاودانه خواهد بود؛ زیرا آنچه را که زیسته باشی، هرگز از میان نمی‌رود، آنچه را که از جادوی حیات‌بخش زندگی خویش در آن دمیده باشی، آنگونه که بزرگ‌ترین هنرمند هستی در تحسین‌برانگیزترین مخلوقش دمید. پس هنرمند نیز در هنرش ماندگار خواهد شد، هنری که از صافی روح و جانش درگذشته و صیقل خورده است و این یکی از گرانبهاترین دستاوردهای بشری است که تا ابد خواهد ماند، پس ناگزیر گوهر وجود هنرمند را نیز در خود جاودانه خواهد کرد؛ هرچند که جسم خاکی خویش را رها کرده باشد».

لزوم حمایت  دولت از نمایش‌های آیینی و سنتی
ابوالفضل حاجی‌علی‌‌خانی، کارگردان نمایش «حکایت فین به روایت جن‌جین» که اجرای مجدد خود را از یکشنبه نهم اسفندماه در تماشاخانه مسعودیه تهران آغاز کرده است، ضمن انتقاد از شرایط موجود گفت: یکی از راه‌هایی که منجر به جذب بیشتر مخاطبان به سوی سالن‌های تئاتر می‌شود توجه افزون‌تر برنامه‌ریزان و سیاستگذاران به حمایت و گسترش کمی و کیفی گونه‌های نمایشی ایرانی است که پتانسیل لازم را همواره برای جذب مخاطب با خود به همراه داشته‌اند. وی افزود: برای اجرای نمایش «حکایت فین به روایت جن‌جین» از شیوه‌های مختلف نمایش ایرانی بهره گرفتیم و تلاش کردیم مخاطب با چهره نوینی از گونه نمایش‌های آیینی و سنتی آشنا شود. «حکایت فین به روایت جن‌جین» همه روزه (به جز شنبه‌ها) از ساعت 20 به مدت 110 دقیقه در تماشاخانه مسعودیه روی صحنه می‌رود.


Page Generated in 0/0049 sec