printlogo


کد خبر: 154812تاریخ: 1394/12/16 00:00
اخبار

سوابق تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال پیدا شد
سوابق تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال توسط هیأت دولت در سال ۸۶ پیدا شد. موضوع تصویب یا عدم تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال توسط هیأت دولت در سال 86 از آن دسته مباحثی است که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده و این موضوع جنجالی که سازمان بازرسی نیز به آن ورود کرده است، در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال حتی باعث شده برگزاری این انتخابات نیز تحت‌الشعاع قرار گیرد. با بررسی پیشینه تهیه و تدوین اساسنامه فدراسیون فوتبال و پس از جست‌وجو در بایگانی اخبار مربوط به سال 86 در سازمان تربیت بدنی، مشخص شد اساسنامه فدراسیون فوتبال در جلسه صبح روز 24 مرداد 86 هیأت دولت به ریاست پرویز داوودی، معاون اول رئیس‌جمهوری به تصویب رسیده است. این خبر در سال 86 به نقل از پایگاه خبری سازمان
تربیت‌ بدنی وقت (وزارت ورزش امروز) به شرح زیر منتشر شده است: با تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال در هیأت دولت، زمینه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به منظور انتخاب رئیس جدید آن فراهم شد و حالا باید کمیته انتقالی زمان انتخابات را مشخص کند. نکته جالب اینکه این خبر در آن زمان در تارنمای رسمی تربیت بدنی منتشر شده و مشخص نیست چطور امروز مسؤولان فعلی وزارت ورزش منکر آن هستند. در آن زمان همچنین یک منبع آگاه، درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال عنوان کرده بود دولت پس از بررسی‌های لازم و بدون آنکه تغییری در متن اساسنامه دهد، آن را به تصویب رساند. با توجه به اینکه این موضوع، مصوبه هیأت دولت است پس به طور قطع چنین مصوبه‌ای در امور حقوقی وزارت ورزش کاملاً محفوظ بوده و دسترسی به آن باید به سادگی نیز امکانپذیر باشد و بعید به نظر می‌رسد سندی به این مهمی که در تاریخ فوتبال ایران نقشی منحصربه‌فرد دارد، در وزارت ورزش مفقود شود مگر اینکه مسؤولان امر در این وزارت بخواهند به خاطر عملی کردن اهداف خود در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال، منکر تصویب هیأت دولت شوند.

مارادونا: اگر داخل زمین بودم
با مشت «لیونل مسی» را می‌زدم
بازیکن افسانه‌ای فوتبال آرژانتین به پاس لیونل مسی به لوئیس سوارس داخل محوطه جریمه واکنش نشان داد. مسی ماه قبل در بازی با سلتاویگو که به برتری ۶ بر یک بارسلونا انجامید، در صحنه پنالتی به جای اینکه توپ را یکضرب بزند، آن را به هم تیمی اروگوئه‌ای خود پاس داد و او این ضربه را به گل تبدیل کرد. دیگو مارادونا نسبت به این حرکت واکنش نشان داده و گفته اگر در زمین حضور می‌داشت مسی را با مشت می‌زد. وی که در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۰۶ هدایت تیم‌ملی آرژانتین و مربیگری مسی را برعهده داشت در این‌باره اظهار کرد: اگر من داخل زمین بودم با ضربات مشت به این حرکت واکنش نشان می‌دادم. صرفنظر از اینکه در دسته «آ»، «ب»، «ث» یا «د» بازی می‌کردم. اطمینان داشته باشید که مشت می‌زدم.

سوارس و احتمال از دست دادن آقای گلی لالیگا
لوئیس سوارس، بهترین گلزن لالیگا با شرایطی که دارد ممکن است آقای گلی لالیگا را از دست بدهد.  به‌ گزارش آ.اس، سوارس 3 بازی است که گلی به ثمر نرسانده است و برابر آرسنال و سویا 2 ضربه‌اش به تیر دروازه برخورد کرد.  این مهاجم اروگوئه‌ای پنجشنبه هفته‌ گذشته برابر رایو وایکانو دومین پنا‌لتی‌ فصلش را از دست داد. سوارس هنوز با 25 گل برترین گلزن لالیگا است اما می‌داند پاس غیرمستقیم لیونل مسی در ضربه پنا‌لتی‌ و 2 پنا‌لتی‌ که تبدیل به گل نکرد، یک هدیه بوده است. در حالی که شرایط او با ساموئل اتوئو، مهاجم پیشین بارسلونا ممکن است یکی نباشد اما شاید سوارس به سرنوشت اتوئو در فصل‌های 09-2008 و 05 – 2004 دچار شود. در هر 2 فصل بارسلونا در شرایط آرمانی خود به سر می‌برد. در سال 2005 آبی‌‌واناری‌ها توانستند پس از 6 سال، قهرمان لالیگا شوند و مهاجم کامرونی برترین گلزن این لیگ بود اما در آخرین هفته‌، دیگو فورلان، بازیکن ویارئال هت‌تریک کرد و جای اتوئو 24 گله را با 25 گل گرفت. 4 سال بعد این داستان تکرار شد و بارسلونا نزدیک به فتح 3 جام بود و دوباره فورلان، این‌بار با پیراهن اتلتیکومادرید در پایان فصل از بازیکن کامرونی پیشی گرفت. اتوئو با اختلاف 2 گل (30 به 28) پی‌چی‌چی را از دست داد. اکنون اما نباید آمار فوق‌العاده‌ سوارس را در لیگ فراموش کرد. 100 ضربه در چارچوب دروازه را در لالیگا به ثبت رسانده که 25 شوت تبدیل به گل شده است. این بدان معناست که 25 درصد ضربات سوارس گل شده است. او در 39 بازی که در این فصل برای بارسلونا به میدان رفته است 41 گل به ثمر رسانده و 16 پاس گل داده است.


Page Generated in 0/0056 sec