printlogo


کد خبر: 155232تاریخ: 1394/12/26 00:00
چهارگوشه

النصره: عملیات جدیدی
 در راه است
گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه)، سه‌شنبه اعلام کرد ظرف 48 ساعت آینده حمله جدیدی را در سوریه اجرا خواهد کرد. یکی از سرکردگان النصره گفت: «شکست روس‌ها آشکار است و طی 48 ساعت در سوریه حمله‌ای را آغاز خواهیم کرد». این سرکرده النصره خاطرنشان کرد که اگر پشتیبانی هوایی روسیه از سوریه نبود، این گروه اکنون در شهر لاذقیه بود. این اقدام جبهه النصره پس از اعلام خروج بخش اصلی نیروهای روسیه از سوریه صورت می‌گیرد.

نیم‌نگاه روسیه به کردهای عراق
دوشنبه، هواپیمای روسی حامل انواع توپخانه و موشک‌های ضدزره در چارچوب قراردادهای روسیه و بغداد در اختیار نیروهای پیشمرگ کرد قرار گرفت. معاون کنسول روسیه در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد یک فروند هواپیمای ترابری نظامی روسیه که حامل سلاح است وارد فرودگاه اربیل شد. این دیپلمات روس افزود: این هواپیما حامل انواع توپخانه و موشک‌های ضدزره است.  

عربستان کویت را تهدید کرد
روزنامه کویتی نوشت: عربستان همسایه و همپیمان خود کویت را به دلیل سخنان عبدالحمید دشتی، نماینده مجلس این کشور در حمایت از بشار اسد به قطع روابط تهدید کرد. دشتی در فوریه گذشته در گفت‌وگو با شبکه خبری سوریه خواستار ریشه‌کن کردن تفکر وهابی بدون ذکر نام عربستان شد. مجلس کویت در حال حاضر برداشته شدن مصونیت پارلمانی از دشتی را بررسی می‌کند. سفارت عربستان در کویت سخنان دشتی را مداخله در امور داخلی عربستان دانست.

خبر ترور مقتدا صدر تکذیب شد
تنها چند ساعت پس از انتشار شایعاتی درباره ترور مقتدا صدر، رهبر جریان صدر، وی با انتشار یک عکس از خود این خبر را تکذیب کرد. مقتدا صدر در این عکس یک لباس سنتی عربی به تن دارد و در حال تماشای تلویزیون است. در این تصویر یک ساعت نیز روی دیوار قرار دارد که نشان‌دهنده زمان این عکس است. برخی پایگاه‌‌های خبری منطقه‌ای، دوشنبه مدعی شده بودند صدر و 2 همراهش به دلیل انفجار بمب جاسازی شده در خودرویشان کشته شده‌اند.

وزیر دادگستری مصر برکنار شد
پس از اینکه احمد الزند، وزیر دادگستری مصر در روز جمعه در یک مصاحبه تلویزیونی به پیامبر اسلام (ص) توهین کرد، جنجال‌های بسیاری در مصر به وقوع پیوست و یکشنبه سرانجام به درخواست شریف اسماعیل، نخست‌وزیر مصر، از کار برکنار شد. الزند هنگامی که در برابر سوال مجری مبنی بر اینکه آیا به زندانی کردن روزنامه‌نگارانی که خلاف قانون عمل کنند ادامه می‌دهد، پاسخ داد: «ان‌شاءالله این کار را خواهم کرد حتی اگر استغفرالله محمد نبی(ع) باشد».

انتخاب نخستین رئیس‌جمهور غیرنظامی میانمار
 پس از آنکه انتخابات میانمار برای تعیین رئیس‌جمهور جدید یک هفته به جلو کشیده شد، سرانجام این انتخابات در پارلمان این کشور برگزار شد. پیش از این و با توجه به آنکه حزب خانم سوچی رهبر «اتحادیه ملی برای دموکراسی» برنده انتخابات سراسری میانمار شده بود، او می‌توانست به عنوان نامزد مطرح شود اما از آنجایی که فرزندان وی از همسری خارجی هستند، نمی‌تواند رئیس‌جمهور این کشور شود. سه‌شنبه، خبرگزاری‌های غربی از انتخاب هتین کیاو به‌عنوان نخستین رئیس‌جمهور مدنی میانمار خبر ‌دادند.

تظاهرات بزرگ برزیل علیه روسف
یک هفته پس از بازداشت رئیس‌جمهور سابق برزیل از حزب حاکم کارگران به جرم فساد، مردم  در 326 شهر این کشور تظاهراتی گسترده علیه دیلما روسف، رئیس‌جمهور فعلی برپا کردند. روز یکشنبه نزدیک به 3 میلیون برزیلی در تظاهراتی که به نظر می‌رسد گسترده‌تر از سال گذشته بود، خشم خود را نسبت به آنچه «بدترین رکود اقتصادی» و «بزرگ‌ترین فساد مالی تاریخ کشورشان» توصیف می‌کنند، ابراز کردند. بزرگ‌ترین تظاهرات این هفته در شهر سائوپائولو با حضور 450 هزار معترض یعنی  2 برابر حاضران  تظاهرات پارسال بود.


Page Generated in 0/0055 sec