printlogo


کد خبر: 155241تاریخ: 1394/12/26 00:00
اخبار

رهبر معظم انقلاب اسلامی
 در دیدار رئیس‌جمهوری ویتنام:
سیاست قطعی  ایران
همکاری با آسیاست
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای «ترانگ تان سانگ» رئیس‌جمهوری ویتنام، به زمینه‌های متنوع اقتصادی، فنی، تجاری و فرهنگی در گسترش روابط 2 کشور اشاره و خاطرنشان کردند: شجاعت و مقاومت ملت ویتنام و شخصیت‌های برجسته‌ آن نظیر «هوشی مینه» و «ژنرال جیاپ» در مقابل تجاوزگری بیگانگان، موجب شده است ملت شما در چشم ملت ایران، محترم و معتبر باشد و این تکریم و همدلی، زمینه بسیار مناسبی برای افزایش همکاری‌هاست. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری،  رهبر انقلاب با اشاره به تلاش قدرت‌های برتر دنیا برای دخالت در امور کشورهای دیگر، گفتند: این دخالت‌ها گاه از طریق راه انداختن جنگ‌هایی همچون جنگ ویتنام و گاهی نیز با روش‌های دیگر انجام می‌شود و راه مقابله با این دخالت‌ها، همکاری و نزدیک شدن کشورهای مستقل به یکدیگر است. ایشان سیاست قطعی جمهوری اسلامی را همکاری با کشورهای آسیایی از جمله ویتنام خواندند و افزودند: ما از همکاری‌های شما در مجامع جهانی نیز مطلع هستیم و معتقدیم تا جایی که امکان و ظرفیت وجود دارد، باید همکاری‌ها را گسترش داد. در این دیدار که آقای روحانی رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای «ترانگ تان سانگ» رئیس‌جمهوری ویتنام با تشکر از سخنان رهبر انقلاب در تجلیل از مبارزات مردم و رهبران ویتنام علیه بیگانگان، گفت: مردم ویتنام ده‌ها سال در مقابل تهاجم خارجی‌ها مقاومت کردند تا توانستند به استقلال و آزادی دست یابند. آقای «ترانگ تان سانگ» با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ویتنام در مجامع بین‌المللی، تاکید کرد: ویتنام نیز در محافل بین‌المللی از مواضع ایران حمایت کرده و استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق قطعی ایران می‌داند و در آینده هم از مواضع ایران حمایت خواهد کرد. رئیس‌جمهوری ویتنام با تأکید بر ضرورت افزایش
همکاری‌های دوجانبه در تمام زمینه‌ها گفت: امیدواریم ایران در چارچوب سیاست نگاه به شرق، همچون گذشته به ویتنام به عنوان یک شریک کلیدی نگاه کند.

آیت‌الله آملی‌با اشاره به کارشکنی غربی‌ها:
می‌دانم برجام از مسیر درست خارج می‌شود
رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به کارشکنی طرف غربی در اجرای تعهدات خود در پسابرجام گفت برجام از مسیر درست خود خارج خواهد شد. آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی دیروز در جمع رؤسای دادگستری‌های سراسر کشور به موضوع تصویب برجام اشاره کرد و گفت: برجام و تصویب آن یکی از صحنه‌های مهم در سیاست‌ کشور بود که قرار بود آثار بسیار مهمی هم داشته باشد. وی تصریح کرد: تلاش مهم مسؤولان و دولت بر این عرصه و در نگاه بالاتر تلاش همه قوا و در رأس آنها مقام معظم رهبری که با تبیین خطوط قرمز نقشه راه را ترسیم کرده بودند، منجر به آن شد که برجام به نتیجه برسد. رهبری هم آن را با قیودی پس از تصویب مجلس تایید کردند.رئیس قوه‌قضائیه خاطرنشان کرد: امیدواریم برجام بتواند کار دولت را تسهیل کند و نقش مؤثری در روند اجرایی کشور داشته باشد. هر چند که می‌دانیم آنقدر کشورهای سلطه‌گر فشار وارد می‌کنند تا این موضوع را از مسیر درست خارج کنند اما باید بنشینیم و ببینیم در نهایت چه می‌شود.

تهدیدات دشمنان
به فرصت تبدیل شده است
فرمانده کل سپاه گفت: امروز تهدیدات نظامی و حتی امنیتی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به فرصت تبدیل و منجر به توسعه گفتمان انقلاب اسلامی در جهان شده است. به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در اولین همایش هم‌اندیشی همسران شهدای مدافع حرم، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، تشکیل حکومت اسلامی و در حاکمیت قرار گرفتن اسلام را هدف نهایی تمامی شهدا از ائمه معصومین (علیهم‌السلام) تاکنون عنوان کرد. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ماهیت تهدیدات نظام سلطه و استکبار بر علیه انقلاب اسلامی معطوف به حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شده است، خاطرنشان کرد: به حمدالله امروز تهدیدات نظامی و حتی امنیتی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به فرصت تبدیل شده و منجر به توسعه گفتمان انقلاب اسلامی در جهان گردیده است.


Page Generated in 0/0053 sec