printlogo


کد خبر: 155244تاریخ: 1394/12/26 00:00
نبض جامعه

فرماندار ریگان:
گردوغبار 53نفر را
راهی بیمارستان کرد
توفان شدید شن به همراه ریزگردها در ریگان 53 نفر را راهی مراکز بهداشتی درمانی کرد. امین باقری، فرماندار ریگان در این باره به فارس، اظهار داشت: توفان شدید شن به همراه ریزگردها که از اوایل صبح  روز سه‌شنبه در شهرستان آغاز شد، خساراتی را در پی داشته است. به گفته وی، این توفان موجب کندی عبور و مرور در جاده ترانزیتی ریگان- چابهار و شکستن شاخ و برگ درختان کهور منحصر به فرد ایران شده است. فرماندار ریگان بیان داشت: تمام مراکز بهداشتی- درمانی ریگان در حالت آماده‌باش قرار گرفته و 53 نفر در این مراکز پذیرش شده‌اند. باقری تصریح کرد: خشکسالی‌های چند سال  گذشته، از بین رفتن پوشش گیاهی و خشک شدن دریاچه فصلی ریگان از جمله دلایل وزش توفان‌های شدید شن است. فرماندار ریگان با اشاره به اینکه ریگان کانون بحرانی در زمینه توفان‌های شدید شن و ریزگردها است، خواستار تخصیص اعتبارات ملی در این زمینه شد.

پذیرایی از مسافران نوروزی
در 2 هزار و700 امامزاده
«طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفند تا 14 فروردین‌ماه در امامزادگان برگزار می‌شود و امسال این طرح ملی در تعطیلات نوروز در 2 هزار و700 امامزاده و بقعه متبرکه کشور اجرایی خواهد شد». به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی با بیان این مطلب اظهار داشت طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نورزی، تبلیغ و ترویج سنت اصیل اسلامی میان هموطنان در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران بقاع و اماکن متبرکه  با بسیج بیش از 30 هزار نفر از کارکنان سازمان اوقاف، خدام و هیأت امنا در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار می‌شود. وی عنوان کرد: نخستین برنامه پیش‌بینی شده در این طرح، مراسم ویژه تحویل سال نو در جوار امامزادگان کشور است که امسال این مراسم با حضور پرشکوه مردم در هزار و 995 امامزاده برگزار می‌شود. شرفخانی با بیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری با حضور روحانیون و با هدف ترویج و تبلیغ معارف اهل بیت(ع) و پاسخگویی به شبهات اجرایی می‌شود، تصریح کرد: با حضور کارشناسان و روحانیون اعزامی از قم برنامه‌های گوناگون فرهنگی در امامزادگان با برپایی خیمه‌های معرفت اجرایی می‌شود. وی با بیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری امسال از جنبه‌های کیفی و کمی رشد‌های قابل توجهی داشته است، افزود: امسال در قالب این طرح 6 هزار روحانی و مبلغ شامل
2 هزار و400 روحانی از حوزه علمیه قم و 3 هزار و600 روحانی بومی یا از حوزه‌های علمیه استانی و شهرستانی در این طرح مشارکت دارند.

برگزاری رویداد هنری بهارستان
سازمان زیباسازی شهر تهران، در راستای اهداف و فعالیت‌های خود در زمینه هنرهای شهری، همزمان با اجرای طرح پیشواز بهار توسط شهرداری تهران، رویداد هنری بهارستان (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) را برگزار می‌کند. به گزارش«وطن‌امروز»، عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره هدف این برنامه اظهار داشت: همگاهی هنرمندان با شهروندان در ایجاد نشاط و پویایی در محیط شهری در ایام عید نوروز مهم‌ترین هدف برگزاری این رویداد هنری است. براساس این گزارش، سالانه هنرهای شهری بهار تهران این روزها در حال برگزاری است و 486 هنرمند نقاش، مجسمه‌ساز، گرافیست و هنرهای محیطی آثار خود را برای ارائه در ایام نوروز در سطح شهر تهران آماده می‌کنند. همچنین رویکرد این رویداد هنری ایجاد فرصت و فضای مناسب به منظور حضور و مشارکت هنرمندان در فضاسازی خلاقانه محیط شهری از طریق آفرینش هنری است. گفتنی است، همگامی هنرمندان با شهروندان در استقبال از بهار، ایجاد نشاط و پویایی در محیط شهری توسط هنرمندان، امکان بروز و اجرای ایده‌ها و آثار هنری با شیوه‌های بیانی گوناگون در راستای زیباسازی در فصل بهار، اجرا و نمایش فرآیند آفرینش‌های هنری متناسب با محیط شهری در ایام نوروز و ایجاد فرصت آشنایی با فرآیند خلق اثر هنری، از جمله اهداف این رویداد هنری است که تبدیل به یک مطالبه از سوی شهروندان و هنرمندان از سازمان زیباسازی شده است.


Page Generated in 0/0058 sec