printlogo


کد خبر: 155335تاریخ: 1395/1/14 00:00
اخبار

برخی مسؤولان معتقدند  باید زیر یوغ کافر زندگی کرد
باید به قدری قوی شویم که دشمن توان جنگ با ما را نداشته باشد. آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دشمن می‌خواست با تحریم ملت ما را فلج کند تا مردم بگویند نباید انقلاب می‌کردیم. این القائات شیطان بزرگ است و شیطان‌های کوچک در کشور هم به این مساله دامن می‌زنند و می‌‌گویند ما بر سر دو راهی تحریم یا تسلیم هستیم. اما اگر تسلیم شویم باید تا آخر تسلیم شویم و دشمن کوتاه نمی‌آید. به گزارش فارس، وی افزود: البته مقام معظم رهبری راه سومی را پیش رو گذاشتند و آن اقتصاد مقاومتی است. یعنی نه تسلیم نه تحریم. ما نمی‌خواهیم با دنیا قطع رابطه کنیم و فقط این دولت نیست که می‌خواهد با دنیا رابطه برقرار کند. ما از ابتدای انقلاب جز با رژیم صهیونیستی به دنبال قطع رابطه با هیچ کشوری نبودیم و آمریکا هم خودش شیطنت می‌کرد. آیت‌الله صدیقی ادامه داد: امروز دشمن می‌خواهد با مساله اقتصاد کشور را تحت فشار قرار دهد و چه بسا مسؤولانی که با آنها همفکر هستند این باور را دارند که باید زیر یوغ کافر زندگی کرد. اینها گویا آیات قرآن را نخوانده‌اند. برخی که می‌گویند فردا، فردای مذاکره است نه موشک خودشان می‌دانند دشمنان در مسائلی که می‌خواهند  ما را متوقف کنند، متوقف نمی‌شوند و به سرعت پیش می‌روند. وی افزود:‌ مثلا در مساله هسته‌ای که ما متوقف شدیم آیا آنها هم متوقف شدند؟ در مساله توان نظامی و دفاعی هم همینطور است. آنها با سرعت در حال پیشرفت هستند لذا باید در امکانات دفاعی به قدری قوی شویم که دشمن توان جنگ با ما را نداشته باشد.

رزمایش‌ها رسانه‌ای می‌شد  آمریکا زیاده‌خواهی نمی‌کرد
سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان به‌دنبال آن هستند  نقطه قوت ما در بالا بودن توان دفاعی و موشکی ایران تبدیل به نقطه ضعف شود، گفت: با توجه به اینکه رزمایش‌های ما در 2 سال اخیر رسانه‌ای نشده بود، شاید قدری آمریکایی‌ها را پررو کرده است. ما در 10 سال گذشته هر سال رزمایش داشتیم، رسانه‌ای هم می‌کردیم و اتفاقی هم نمی‌افتاد. به گزارش تسنیم، وی افزود: پارسال که اواخر اسفندماه رزمایش موشکی داشتیم و بعد از گذشت 2 سال از رسانه‌ای نشدن رزمایش‌های‌مان، آن را رسانه‌ای کردیم و 2 سال فاصله افتاد، شاید زیاده‌خواهی‌ها را در آمریکایی‌ها قدری رشد داد و اگر این اشتباه در کشور ما رخ نمی‌داد و رزمایش‌ها رسانه‌ای می‌شد، به نظر می‌رسد این زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها مطرح نمی‌شد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام اینکه «اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد یا تهاجم نظامی انجام شود، اولین کسانی که باید جواب دهند، ما هستیم»، خاطرنشان کرد: ما از این بخش نگرانی نداریم، نگرانی ما از درون و داخل است، از آقازاده‌ها و برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌ها است، از کسانی است که روی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان اثر می‌گذارند، نباید بترسند، محکم بایستند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد، با نگاه به داخل همه مشکلات قابل حل است.

وزیر دفاع:
ایران برای کسب توانمندی دفاعی نیاز به اجازه یا تأیید دیگران ندارد
 سردار حسین دهقان، وزیر دفاع با بیان اینکه برای کسب توانمندی دفاعی نیاز به اجازه یا تایید دیگران نداریم، گفت: آمریکایی‌ها اساسا نمی‌خواهند قدرت ملی ما در ابعاد مختلف افزایش یابد. به گزارش مهر، وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه نگاه تجاوزی به هیچ ملتی و کشوری نداشته است و نخواهد داشت و در دفاع از خود از همه ابزارهای در اختیار بر مبنای منافع ملی خود استفاده خواهد کرد. وزیردفاع گفت: آنچه همواره به عنوان رزمایش موشکی در ایران برگزار می‌شود بر مبنای برنامه از پیش تعیین شده است که برای آزمودن میزان آمادگی و توانمندی انجام می‌شود. وی افزود: آنچه در بحث آزمایش‌های موشکی در مقاطع مختلف انجام می‌شود برای تولید سلاح مناسب در پاسخ به تهدیدات احتمالی است. سردار دهقان با تاکید بر اینکه ما هیچگاه به سمت سلاح‌های نامتعارف در هیچ زمینه‌ای نخواهیم رفت، گفت: اما برای کسب توانمندی‌های دفاعی با هدف پاسخ به هر تهدیدی همواره اقدام می‌کنیم و در این مسیر نیاز به اجازه یا تایید دیگران نداریم.


Page Generated in 0/0051 sec