printlogo


کد خبر: 155345تاریخ: 1395/1/14 00:00
سخنگوی اورژانس کشور خبر داد
فوت 351 نفر در حوادث ترافیکی نوروز

تا لحظه تنظیم این خبر 351 نفر از هموطنانمان در ایام نوروز به دلیل حوادث ترافیکی فوت کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به طرح سلامت نوروزی وزارت بهداشت اظهار داشت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی، وزارت بهداشت با 2 هزار و 185 پایگاه اورژانس که 833 مورد آن مربوط به پایگاه‌های شهری و بقیه مربوط به پایگاه‌های جاده‌ای بوده است، فعالیت خود را آغاز کرد. خالدی خاطرنشان کرد: متاسفانه 351 نفر از هموطنانمان در ایام نوروز به دلیل حوادث ترافیکی فوت کرده‌اند. سخنگوی اورژانس کشور درباره حادثه‌خیزترین استان‌های کشور یادآور شد: استان‌های بزرگی از جمله تهران، فارس و استان‌های خراسان بیشترین آمار حوادث را در نوروز امسال داشته‌اند. خالدی همچنین درباره بدترین حادثه مربوط به اورژانس پیش‌بیمارستانی در نوروز امسال عنوان کرد: واژگونی یک اتوبوس در اصفهان با 38 نفر مصدوم و یک کشته را می‌توان از جمله بدترین حوادث امسال نام برد که به دلیل بی‌احتیاطی رانندگان عبوری نیز 2 نفر از همکاران اورژانس از ناحیه پا مصدوم شدند.
سقوط بالگرد اورژانس
این در حالی است که 6 فروردین‌ماه یک فروند بالگرد متعلق به اورژانس بیمارستانی در استان فارس در مسیر بازگشت از ماموریت امدادی دچار حادثه شد و 9 تن از سرنشینان آن جان خود را از دست دادند. امیر صابری‌نیا، رئیس اورژانس کشور  در این‌باره اظهار داشت: در ساعت 18:30 ششم فروردین یک مورد حادثه به اورژانس 115 اطلاع داده شد که به دنبال آن امداد هوایی به محل اعزام شد. اما متاسفانه در مسیر بازگشت این بالگرد دچار سانحه شد و در حوالی ساعت 20:30 در منطقه دهنو استان فارس سقوط کرد. وی با بیان اینکه برابر گزارش‌ها 9 تن در پی این حادثه جان خود را از دست داده‌اند، بیان داشت: 2 تکنیسین اورژانس، بیمار حادثه‌دیده و عوامل پرواز که از نیروهای مسلح بودند جزو جان‌باختگان بودند. همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز با بیان اینکه «این حادثه نوروز تلخی را برای عوامل اورژانس رقم زد»، عنوان کرد: علت این حادثه پس از بررسی عوامل سازمان هواپیمایی اعلام خواهد شد.
شهادت 3 مامور پلیس در درگیری با قاچاقچیان
همچنین یک قاچاقچی سابقه‌دار موادمخدر در شهرستان کازرون 3 مامور پلیس را به شهادت رساند. روز پنجشنبه یک قاچاقچی موادمخدر که در  شهرستان کازرون دستگیر شده بود در یک موقعیت اسلحه ماموران را گرفت و به طرف آنها شلیک کرد. براساس این گزارش، این قاچاقچی پس از به دست آوردن اسلحه، ماموران پلیس را به رگبار بست که منجر به شهادت 3 نفر از ماموران و مجروح شدن یک پلیس دیگر شد. گفتنی است، در حال حاضر این قاچاقچی موادمخدر در اختیار ماموران قرار دارد و وضعیت جسمانی ماموری که در این ماجرا مجروح شده نیز وخیم گزارش شده است.
 

Page Generated in 0/0069 sec