printlogo


کد خبر: 155348تاریخ: 1395/1/14 00:00
گزارشی از اکران نوروزی سینمای ایران در سال 95
شکوه استقبال

گروه فرهنگ و هنر: امسال در ایام تعطیلات نوروزی شاهد استقبال قابل توجه و کم‌نظیری در اکران فیلم‌ها بودیم و 5 فیلم منتخب این روزهای سینمای ایران با اقبال مردم جهت تماشا مواجه شدند، چنانکه فیلم «بادیگارد» در استقبالی منحصر به فرد از سوی مخاطبان در تاریخ ١٣ فروردین در سینما آزادی به سانس 5:20 صبح هم رسید. همچنین با نمایش فیلم‌های «من سالوادور نیستم» در ساعت 5:40 صبح، «50 کیلو آلبالو» 5:50 صبح و «ابد و یک روز» 5:35 صبح در سینما آزادی تنها یک سانس دیگر باقی مانده بود تا به رکورد 24 ساعت اکران متوالی دست یابد. در این میان جدا از فیلم «من سالوادور نیستم» که 2 هفته‌ای زودتر از سایر فیلم‌ها به اکران درآمد و میلیاردی شد، فیلم‌های «بادیگارد» و «ابد و یک روز» هم همانطوری که پیش‌بینی می‌شد در رقابتی جالب توانستند از مرز یک‌میلیارد تومان گذر کنند و در رقابتی شانه به شانه در 12 روز ابتدایی سال فیلم «بادیگارد» 2‌میلیارد و 120 میلیون تومان فروخت و فیلم سینمایی «ابد و یک روز» به فروش یک‌میلیارد و 810 میلیون تومان دست یافت.  همچنین استقبال از فیلم کمدی «پنجاه کیلو آلبالو» هم این فیلم را در طی 9 روز بی‌سابقه میلیاردی کرد و این فیلم با گذر از 3میلیاردتومان می‌رود که جزو جدول پرفروش‌های سال قرار بگیرد و پس از مدت‌ها شاهد صف کشیدن مردم جلوی سینماها باشیم؛ حرکتی باشکوه برای سینمای ایران که امید می‌رود با تولید و عرضه آثار ارزنده در فصول دیگر اکران هم ادامه یابد. البته قیمت فروش فیلم‌ها به میزان حداکثری قیمت بلیت در سال 95 در ایام نوروز صورت گرفت که قطعا در ارقام حاصل شده تاثیرگذار بوده است.  در این میان برخی معتقدند تنها فیلم‌های کمدی با فروش و اقبال مخاطب مواجه هستند اما وقتی توجه مخاطبان را به فیلم‌های اجتماعی با موضوعی ارزشی در فیلم «بادیگارد» شاهد هستیم به این نکته مهم دست می‌یابیم که فیلم اگر دغدغه درستی از فضای آرمانی انقلاب و مسائل پیرامون آن داشته باشد مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد و فروش مناسب فیلم «بادیگارد» و سانس‌های فوق‌العاده این فیلم که تا 3 بامداد ادامه دارد گواه این مدعاست. به گزارش فارس، امیرقطبی مدیر سالن سینما ایران درباره اقبال مخاطب از فیلم‌های نوروزی گفت: امسال رونق خوبی در سینماها شاهد هستیم. اگر به صورت آماری بخواهم اقبال مخاطبان را توضیح دهم باید به این مهم اشاره کنم ظرف 10 سال اخیر فروش روزانه سینما ایران در ایام نوروز بین 7 تا 10 میلیون تومان بوده است اما در ایام نوروز امسال شاهد فروش فیلم در این سالن سینما بالای 30 میلیون تومان بودیم و حضور مخاطبان تا پاسی از شب (1:30 بامداد) ادامه داشته است.  وی درباره فروش فیلم‌های نوروزی در سینما شکوفه نیز گفت: سینما شکوفه هم همین روند را داشته است فیلم‌های نوروزی در سال‌های گذشته 5 یا 6 میلیون تومان روزانه می‌فروختند اما امسال فروش روزانه 23 تا 24 میلیون تومان را شاهد بودیم.  
علی عاشوری، مدیر سینما سروش از اقبال مخاطبان از فیلم‌های اکران نوروزی ابراز رضایت کرد و گفت: در ماه‌های آخر سال گذشته (1394) بیراه نیست اگر بگویم که فروش فیلم‌ها برای سالن سینما سروش هیچ صرفه‌ای نداشت و در حد صفر بود و چند ماه گذشته حقوق کارکنان سینما را از جیب پرداخت کردیم اما از ابتدای سال جدید فروش فیلم‌ها بسیار خوب بود.  وی ادامه داد: ما در سالن سروش 3 فیلم «50 کیلو آلبالو»، «ابد و یک روز» و  «من سالوادور نیستم»  را به نمایش گذاشتیم که به طور متوسط شبی 10 میلیون تومان فروش داریم و تا پاسی از شب میزبان علاقه‌مندان سینما هستیم. فیلم‌های نوروزی موجب معرفی سالن سینما سروش به مخاطبان شد.  عاشوری تاکید کرد: هوای سرد و جاده‌های شلوغ باعث شده تهران نسبت به سال‌های گذشته کمتر خلوت شود و همین امر باعث فروش فوق‌العاده فیلم‌ها تا 3 بامداد است. علیرضا سعیدی‌پور، مدیر پردیس سینما آزادی اقبال مخاطبان از سالن‌های سینما را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در اکران نوروزی امسال فروش فوق‌العاده خوب فیلم‌ها را نه‌تنها در سینما آزادی بلکه در پردیس‌های دیگر و سالن‌های سینما هم شاهد بودیم. وی درباره فروش فیلم‌ها در سالن آزادی گفت: اقبال مخاطبان به قدری است که آخرین سانس سینما آزادی ساعت 3:30 دقیقه بامداد است و تا 5:30 سالن سینما باز است و مخاطبان برای صرف صبحانه به منازلشان مراجعت می‌کنند و جالب است که در تمام سانس‌ها سالن مملو از جمعیت است.  سعیدی‌پور ادامه داد: آمار و ارقام فروش سالن سینما آزادی حاکی از فروش تقریبا 2 برابری سینما آزادی در ایام نوروز امسال است. ما در یک روز فروش  95 میلیون تومانی را تجربه کردیم که در ایام نوروز سابقه نداشته است در سال‌های گذشته بالاترین آمار فروش یک روز فیلم‌ها  در سینما آزادی  نزدیک به 50 میلیون تومان بود که امسال تقریبا 2 برابر شده است و این نشان از این مهم دارد که مخاطب اگر فیلم خوب و نزدیک به سلیقه‌اش را در سینما ببیند حتما از سالن‌ها استقبال و فیلم را در سالن سینما دنبال می‌کند. گفتنی است، با توجه به ارقام بالای فروش فیلم‌های نوروزی و تبلیغات صورت گرفته از این فیلم‌ها دور از ذهن نیست در روزهای آینده نیز باز شاهد استقبال قابل توجه مخاطبان از آثار در حال اکران باشیم که می‌تواند نوید روزهای خوبی برای سینمای ایران در سال 1395 باشد.

Page Generated in 0/0209 sec