printlogo


کد خبر: 155351تاریخ: 1395/1/14 00:00
اخبار

مسعود اطیابی، کارگردان سینما:
«بادیگارد» اعتقاد حاتمی‌کیا به نظام اسلامی است
مسعود اطیابی گفت: «بادیگارد» ابراهیم حاتمی‌کیا اعتقادات شخصی فیلمساز است. به گزارش تسنیم، مسعود اطیابی، کارگردان فیلم «خاک و مرجان» گفت: فیلم «بادیگارد» از طرفی با ایجاد فضای افکت و صداگذاری و موسیقی زیبا و خوبی که داشته توانسته هیجان را به سینمای ایران بازگرداند و از طرف دیگر به‌لحاظ تحلیلی قابل توجه بوده و براساس دیالوگ‌ها بسیار دقیق کار شده بود که یکی از بهترین فیلم‌های سینمای ایران محسوب می‌شود.  اطیابی گفت: در «بادیگارد» شخصیت اصلی جایی قرار دارد که عکس مقام معظم رهبری را نشان می‌دهد که این اعتقاد فیلمساز است که در قالب فیلم خود بحث اعتقادی خود را می‌زند. در کمترین فیلمی می‌بینیم عکس مقام معظم رهبری نشان داده شود و حاتمی‌کیا در پلانی نشان داده به نظام و کاری که انجام می‌دهد اعتقاد دارد و حمایت از نظامش براساس اعتقادات شخصی است و شخصیت «بادیگارد» نیز فرد معتقدی بوده که براساس اعتقاد تصمیم می‌گیرد.
 
معرفی شهید شاخص سال ۹۵
رئیس بسیج هنرمندان از معرفی شهید «مجید بهرامی» به عنوان شهید شاخص سال ۹۵ خبر داد. غلامرضا منتظری، رئیس بسیج هنرمندان گفت: ماه‌های پایانی سال 94 پیشنهادی مبنی بر معرفی شهید «مجید بهرامی» به عنوان شهید شاخص سال 95 ارائه شد که بر این اساس در اسفندماه این پیشنهاد به تصویب رسید. وی افزود: برای معرفی شهید شاخص امسال برنامه‌هایی از جمله انتشار کتاب خاطرات، تولید فیلم یا مستند داستانی و تولید سرود طراحی شده است و با توجه به اینکه این شهید از شهدای هنرهای تجسمی است، نمایشگاهی از آثار وی برپا خواهد شد. براساس این گزارش، شهید «مجید بهرامی» سال 1340 در تهران به دنیا آمد؛ وی از دوران ابتدایی به نقاشی علاقه‌مند شد. این علاقه شهید بهرامی سبب می‌شود خانواده هم او را برای حرکت در مسیر هنر یاری دهند؛ این شهید با هدف انتقال فرهنگ جبهه به شهرها عازم مناطق جنگی شد و سرانجام در سومین اعزام و طی عملیات مسلم‌بن عقیل در منطقه سومار به تاریخ 12 مهر 1361 به شهادت رسید و پیکر مطهرش بعد از 10 روز در قطعه 26 بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.
 
سردار نقدی:
صداوسیما در موضوع راهیان نور کم نمی‌گذارد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: صداوسیما به حق در موضوع راهیان نور کم نمی‌گذارد و آنتن‌دهی آن از ظرفیت‌های این اردوها فراتر است. به گزارش فارس، سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بازدید از قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور کشور با تقدیر از رسانه ملی افزود: به خاطر توفیقی که صداوسیما در ترویج اندیشه‌های امام بزرگوار و ارزش‌های شهدا به دست آورده از آن تشکر می‌کنم. وی به ضرورت توجه صداوسیما به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرده و ادامه داد: رسانه ملی باید در این دوره با یک هدف‌گذاری خاص موضوع اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهد و با روش‌هایی نرم این مقوله را در لابه‌لای برنامه‌های خود بگنجاند. سرتیپ نقدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ضرورت بهره‌گیری از خلاقیت در تولیدات رسانه‌ای با موضوع راهیان نور اشاره کرد و گفت: باید ابتکار و خلاقیت هدایت‌شده سرلوحه کار قرار گرفته و قبل از ورود در میدان کار رسانه‌ای، از اتاق فکر استفاده شود. 
 
افتتاح کن 2016 با فیلم جدید وودی‌آلن
شصت‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن با اکران فیلم «کافه سوسایتی»، تازه‌ترین ساخته وودی‌آلن افتتاح می‌شود. این فیلم داستان مردی جوان است که برای کار در صنعت فیلمسازی به هالیوود می‌رود. با انتخاب فیلم «کافه سوسایتی» برای افتتاحیه جشنواره کن برای سومین بار جشنواره کن فیلمی از وودی‌آلن را برای افتتاح جشنواره‌اش در نظر می‌گیرد. در سال 2002 فیلم «پایان هالیوودی» و در سال 2011 فیلم «نیمه‌شب در پاریس» فیلم‌هایی بوده که برای افتتاحیه جشنواره کن در نظر گرفته شده است. جشنواره فیلم کن از ۱۱ تا ۲۲ ماه مه (۲۲ اردیبهشت تا ۲خرداد) در شهر ساحلی کن برگزار می‌شود.
 

Page Generated in 0/0075 sec