printlogo


کد خبر: 155354تاریخ: 1395/1/14 00:00
اخبار

دن گاسپار:
 ایران امن‌ترین جای دنیاست
مربی دروازه‌بانان تیم‌ملی فوتبال ایران با بیان اینکه ماجراجو، کنجکاو و اهل خطرکردن است، گفت در طول دوران کاری خود جایی را امن‌تر از ایران ندیده است. گاسپار در گفت‌وگوی اختصاصی با سایت فیفا در این‌باره گفت: «من از اعتماد کارلوس کی‌روش و اینکه می‌توانم در پروژه‌ای منحصربه‌فرد به او کمک کنم، تشکر می‌کنم. برای اینکه تصمیم بگیرم ابتدا با مغزم فکر می‌کنم، سپس آن را با قلبم احساس می‌کنم و پس از آن با تمام وجودم نسبت به آن اقدام می‌کنم و به همین خاطر به ایران رفتم». مربی دروازه‌بانان تیم‌ملی ایران افزود: «ایران در بسیاری از سال‌ها با مشکلات فراوانی مواجه بوده است. این فوق‌العاده است که آنها چطور این مشکلات را پشت سر گذاشته‌اند. وقتی شما از یک فرهنگ دیگر از آمریکا یا اروپا یعنی جایی که همه چیز دارای ساختار است به جایی می‌آیید که باید هر چیزی به خاطر سنت‌هایی که در این کشور وجود دارد در لحظه حل شود، دشوار است». وی گفت: «شما تصمیمات خود را به چالش می‌کشید. آیا من تصمیم درستی گرفته‌ام؟ آیا من در قبال خانواده‌ام مسؤول هستم؟ در فرهنگی که من در آن متولد شده‌ام هرگز چنین چیزهایی نبوده اما تمام مسائل به تطبیق‌پذیری بازمی‌گردد. من در هیچ جای دنیا اینقدر که در ایران احساس امنیت، آرامش و احترام می‌کنم، چنین حسی را نداشته‌ام.» گاسپار ۵ سال است در ایران کار می‌کند و این بیشترین زمانی بوده است که در دوران فعالیتش در یک کشور حضور داشته است.
 
شوک به تیم‌ملی بوکس در چین
نماینده سنگین وزن ایران طبق برنامه‌ریزی مسابقات قاره‌ای چین، روز شنبه
۱۴ فروردین‌ماه برای کسب سهمیه المپیک مبارزه خواهد کرد. این در حالی است که وی در دیدار نیمه‌نهایی مصدوم شده است. به‌گزارش مهر، تیم‌ملی بوکس ایران که با ترکیب ۸ بوکسور عازم رقابت‌های قاره‌ای چین شده بود، تنها یک شانس برای کسب سهمیه المپیک ریو در این مسابقات دارد. مجید سپهوند، بوکسور سنگین‌وزن ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های بوکس چین به دلیل مصدومیت از ادامه بازی انصراف داد و بازنده اعلام شد. او حالا باید 2 روز دیگر در دیدار رده‌بندی با بوکسور اردنی مبارزه کند. اما یک مشکل نگران‌کننده برای کادر فنی تیم‌ملی این است که مصدومیت سپهوند از ناحیه ابرو می‌تواند مشکل‌ساز شود و طبق قوانین آیبا (فدراسیون جهانی) شاید وی نتواند در دیدار رده‌بندی شرکت کند. البته اینکه قرار شده دیدار رده‌بندی 2 روز دیگر برگزار شود، می‌تواند تنها شانس برای بهبود نسبی مصدومیت بوکسور ایرانی در این رقابت‌ها باشد. طبق اعلام سایت فدراسیون بوکس  «وضعیت مصدومیت سپهوند تاکنون مشخص نیست و کادر پزشکی مسابقات در حال بررسی وضعیت او هستند تا وی را برای دیدار رده‌بندی آماده کنند».
 
چرا عمان درخواست میزبانی ایران را پذیرفت؟
رئیس فدراسیون فوتبال عمان تاکید کرد که این کشور از برعهده گرفتن میزبانی بازی‌های نمایندگان ایران با عربستان استقبال می‌کند. به نقل از سایت الحدث، فدراسیون فوتبال ایران عمان را به عنوان میزبان بازی‌های نمایندگان خود با عربستان در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرد و فدراسیون فوتبال عمان هم با پیشنهاد ایران موافقت کرد. خالد بن حمد البوسعیدی، رئیس فدراسیون فوتبال عمان در پاسخ به این سوال که چرا کشور او با پیشنهاد ایران موافقت کرد، گفت: ما به جوانمردی ورزشی اعتقاد داریم و ثابت کردیم با کشورهای آسیایی رابطه خوبی داریم و امیدواریم بتوانیم میزبانی خوبی داشته باشیم و دوستداران تیم‌ملی فوتبال ایران و عربستان را به ورزشگاه کشانیم. ایران دوست ما و عربستان هم برادر ما است و به همین خاطر خوشحال می‌شویم اگر بتوانیم میزبانی بازی‌های این 2 کشور را برعهده بگیریم. هر 3 بازی نماینده ایران با عربستان در کشور عمان برگزار خواهد شد.
 
دفاعیه فدراسیون فوتبال ایران برابر عربستان
فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا به این نهاد در اعلام تصمیم به سود فوتبال عربستان اعتراض کرد. در قسمتی از نامه فدراسیون فوتبال ایران آمده است: «ما پاسخ شما در رابطه با اطلاعات سایتی درباره ممنوع بودن سفر شهروندان سعودی به کشورمان و کشورهای دیگر را بررسی کردیم. به نظر می‌رسد با ملایمت رفتار کنفدراسیون آسیا (AFC) در قبال عربستان - که رفتار دولت عربستان در اقدام به ممنوع کردن سفر شهروندان‌شان به کشور‌های دیگر جنبه عادی پیدا می‌کند- این رفتار به روحیه جوانمردی و بازی جوانمردانه در آینده ضربه خواهد زد.

Page Generated in 0/0109 sec