printlogo


کد خبر: 155386تاریخ: 1395/1/14 00:00
سرخط خبر

 شرکت مخابرات ایران با دومین وندور بین‌المللی تجهیزات مخابراتی جهان قرارداد یک میلیارد یورویی به صورت فاینانس برای خرید تجهیزات مخابراتی بست.
 ایران و اتریش ۸ تفاهمنامه به‌ارزش بیش از ۲میلیارد دلار در زمینه خودرو، فولاد، دارویی و بخش‌های مهندسی با حضور محسن جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران و کریستف لایتل، رئیس اتاق بازرگانی اتریش امضا کردند.
 سازمان هواپیمایی کشوری از جابه‌جایی بیش از ۲میلیون و ۱۴۰هزار مسافر از آغاز سفرهای نوروزی تا پایان روز نهم فروردین ماه خبر داد.
 وزارت جهاد کشاورزی با توزیع حدود ۴۳ هزار تن پرتقال و ۱۹ هزار تن سیب‌درختی برای تنظیم بازار شب عید امسال، با عرضه محصولات داخلی به لحاظ قیمت و تامین نیاز بازار نمره قبولی گرفت.
 تجارت ایران و چین در سال ۹۴ کاهش داشت به طوری که ارزش دلاری واردات از چین ۱۸ درصد و ارزش دلاری صادرات به این کشور ۲۳ درصد کاهش یافته است.
 حسین پنداروند، عضو هیات مدیره انجمن طلا و جواهر گفت: با وجود ممنوعیت واردات مصنوعات طلا متاسفانه روزانه از مجموع گردش یک تن طلا در کشور 80 درصد آن مربوط به طلای قاچاق است که از کشورهایی همچون، ترکیه، هند و تایلند وارد کشور می‌شود.
 واردات ایران از امارات در سال گذشته به رقم 7 میلیارد و 837 میلیون دلار رسید که خودرو در صدر جدول واردات از این کشور قرار دارد.
 به گفته معاون وزیر راه‌وشهرسازی، دولت در نظر دارد سال آینده حداقل 500 میلیارد تومان از دیون خود به شهرداری را درباره عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت کند.
 احمد توکلی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، «جلوگیری مجدانه از حذف سامانه کارت سوخت هوشمند خودرو» را خواستار شد.
 با دستور اخیر بانک مرکزی، بانک‌ها موظف شدند حواله‌های ساتنا و پایا را بدون الزام مشتری به داشتن حساب در بانک مورد مراجعه صادر کنند. 
 رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برای حفاظت از منابع طبیعی به مردم توصیه‌ و سامانه تلفن 1504 را برای مقابله با جنگل‌خواری اعلام کرد.
 واردات کالا از ترکیه در سال گذشته با رسیدن به رقم 013/3 میلیارد دلار نسبت سال 93 کاهش 07/23 درصدی داشته است.
 براساس اعلام بانک مرکزی، شاخص بهای تولیدکننده در ۱۲ ماه منتهی به اسفند ۹۴ نسبت به ۱۲ماه منتهی به اسفند ۹۳، 9/4 درصد افزایش نشان می‌‌دهد.
 قائم‌مقام بانک مرکزی گفت: در راستای حمایت از تولید در سال 95 کارت‌های اعتباری برای خرید کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای عرضه خواهد شد.
 صادرات نفت ایران به ۴ کشور آسیایی در فوریه ۲۰۱۶ با افزایش حدود ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو شد و به یک‌میلیون و ۲۷۵ هزار بشکه در روز رسید.
 فروش رنوی فرانسه به ایران در 2 ماه نخست 2016 میلادی با افزایش ۴برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو شد و به ۸ هزار و ۵۴۰ دستگاه رسید.
 وزیر نفت گفت: سند محرمانگی توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی بین شرکت ملی نفت ایران و توتال فرانسه امضا شده است.
 وزیر نیرو گفت: طرحی در دست داریم که بتوانیم از آب‌شیرین‌کن‌های حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان، آب قابل شرب به ۱۷ استان فلات مرکزی که حدود ۴۵ میلیون جمعیت کشور را در خود جای داده است، منتقل کنیم.
 

Page Generated in 0/0041 sec