printlogo


کد خبر: 155410تاریخ: 1395/1/15 00:00
دبیرکل شورایعالی آموزش‌وپرورش خبر داد
6 شاخصه برای انتخاب رشته دانش‌آموزان

گروه اجتماعی: دبیرکل شورایعالی آموزش‌وپرورش درباره محدودیت‌های انتخاب رشته‌ای دانش‌آموزان با توجه به سیاست‌های آموزش‌وپرورش و وضعیت بازار کار توضیحاتی ارائه داد.
مهدی نویدادهم، دبیرکل شورایعالی آموزش‌وپرورش با اشاره به تصویب آیین‌نامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در آخرین جلسه شورایعالی آموزش‌وپرورش در سال گذشته اظهار داشت: براساس این مصوبه دانش‌آموزان پایه نهم در پایان سال تحصیلی با 6 ملاک و شاخص شناسایی شده و شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب خواهند کرد. وی به ایسنا بیان داشت: نظر دانش‌آموز، نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای، نتایج عملکرد تحصیلی و نمرات درسی، نظر والدین، نظر معلمان و نظر مشاور 6 عامل موثر در انتخاب شاخه و رشته تحصیلی دانش‌آموزان خواهد بود.
دبیرکل شورایعالی آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که جایگاه سیاست‌های توزیع متوازن دانش‌آموزان در شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی دانش‌آموزان در آیین‌نامه هدایت تحصیلی کجاست، تصریح کرد: تاسیس رشته‌ها، ارائه خدمات آموزشی و توزیع متوازن دانش‌آموزان در شاخه‌ها و رشته‌ها با رعایت 4 اصل پاسخگویی به استعدادهای دانش‌آموزان، پاسخگویی به علایق دانش‌آموزان، توجه به نیازهای حال و آینده جامعه و توجه به امکانات آموزش‌وپرورش در ارائه خدمات آموزشی تعیین می‌شود.


Page Generated in 0/0061 sec