printlogo


کد خبر: 155413تاریخ: 1395/1/15 00:00
نجات پیرمرد 84 ساله از دست گروگانگیران

گروه اجتماعی: به گروگان گرفته شدن مرد 84 ساله توسط 6 تبعه افغان و ماجرای قتل فردی که با بدهکاران خود قرار ملاقات داشت از مهم‌ترین اخبار حوادث روزهای گذشته به حساب می‌آید که در این بسته خبری به آن اشاره شده است.
پایان گروگانگیری 5 میلیاردی
سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران جزئیات به گروگان‌ گرفته شدن پیرمرد 84 ساله را تشریح کرد. به گزارش میزان، سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در این‌باره اظهار داشت: چندی پیش 6 نفر از افاغنه اقدام به  گروگانگیری پیرمرد 84 ساله، صاحب باشگاه اسب‌سواری در باشگاهش در محله سوهانک بلوار ارتش کردند. محمدیان افزود: گروگانگیران تا 3 روز با خانواده این پیرمرد تماس نگرفتند و پس از این مدت، تماس‌هایی از مرز افغانستان صورت گرفت و از خانواده وی درخواست 5 میلیارد تومان در ازای آزادی گروگان شد. وی خاطرنشان کرد: پلیس با کار اطلاعاتی دقیق دریافت که تماس گرفته‌شده از مرز افغانستان برای رد گم کردن بوده و پس از انجام تحقیقات، پلیس متوجه حضور آنها در جنوب شرق تهران شد. سردار محمدیان  یادآور شد: در نهایت تیم‌های عملیاتی پلیس در اقدامی ضربتی در جنوب شرق تهران فرد گروگان را پس از 9 روز آزاد و 5 نفر از گروگانگیران نیز دستگیر شدند. رئیس پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: در 5 سال گذشته تاکنون همه عملیات‌های آزادسازی گروگانان بدون موفقیت آدم‌ربایان به پایان رسیده است.
قتل پیرمرد تنها پس از ملاقات با بدهکاران
پیرمرد تنهایی که در خانه‌ خود با تعدادی از بدهکارانش قرار ملاقات داشت، به قتل رسید. به گزارش تسنیم،‌ چندی پیش زن میانسالی با پلیس تماس گرفت و اعلام کرد پدرش در منطقه شهران به قتل رسیده است. با حضور ماموران کلانتری 142 کن در محل حادثه، زن میانسال با مراجعه به ماموران گفت: چند ساعت پیش چندین‌بار با پدر 88 ساله‌ام که تنها در این آپارتمان زندگی می‌کند تماس گرفتم اما وی پاسخ نداد، من نیز که بسیار نگران شده بودم به محل مراجعه کردم و وقتی در منزل پدرم را باز کردم با جسد غرق در خون وی در آشپزخانه مواجه شدم.
با اعلام مراتب این قتل و پس از حضور بازپرس کشیک قتل در محل کشف جسد مشخص شد روی سر و گردن پیرمرد تنها، آثار ضرب و جرح وجود دارد. با تحقیقات بیشتری که صورت گرفت مشخص شد پیرمرد 88 ساله از تعدادی افراد طلب مالی داشته و روز وقوع قتل نیز با یکی از بدهکارانش قرار ملاقات داشته است و مصر بوده که طلب خود را پس بگیرد؛ با کشف این سرنخ کارآگاهان مرد جوانی که با مقتول در ارتباط بود را شناسایی و دستگیر کردند اما وی در تحقیقات اولیه منکر قتل پیرمرد شد. با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران، جسد پیرمرد برای بررسی علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.
 


Page Generated in 0/0067 sec