printlogo


کد خبر: 155414تاریخ: 1395/1/15 00:00
اخبار

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد
افزایش قربانیان تصادفات نوروز
به‌ 389 نفر
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به کاهش ۴درصدی تصادفات در نوروز امسال از افزایش شمار جان‌باختگان حوادث ترافیکی نوروز به 389 نفر  خبر داد. به گزارش مهر، سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: برابر آخرین آمارها تا پایان روز جمعه، ۳۸۹ نفر در ۲۹۴ فقره تصادف فوتی جاده‌ای نوروزی سر صحنه کشته شدند. به گفته وی، ۱۴۷ راننده مقصر عامل مرگ و میر این تعداد افراد در نوروز بوده‌اند. رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: با همکاری خوب رانندگان قانونمند تصادفات در نوروز امسال ۴ درصد کاهش داشته است. وی با بیان اینکه ۴۴ درصد تصادفات فوتی و جرحی نوروز از شکل واژگونی بوده است، افزود: آمارها نشان می‌دهد ترددها در نوروز امسال
۱۰ درصد افزایش داشته است. رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه برابر اعلام قبلی پلیس در نوروز امسال با تخلفات حادثه‌ساز بدون اغماض برخورد کرده است، خاطرنشان کرد: توقیف خودروی متخلفان در نوروز امسال ۷ درصد افزایش داشته است.

اولویت‌های پلیس در سال 95
جانشین فرمانده ناجا اولویت‌های کاری ناجا را در سال جدید اعلام کرد. سردار سرتیپ اسکندر مومنی، جانشین فرمانده ناجا در این باره گفت: جلوگیری از قاچاق و کاهش آن و در نتیجه رونق کسب و کار و مقابله با قاچاق مواد مخدر و همچنین اقدامات پیشگیرانه از آن  در دستور کار ناجا قرار دارد. وی به خبرگزاری
صدا و سیما عنوان کرد: تاکنون برخورد با موضوع مواد مخدر در اولویت کاری نیروی انتظامی بوده اما باید به بحث پیشگیری نیز توجه شود و سهم خانواده‌ها نیز در این موضوع زیاد است. به گفته سردار مومنی، در فضای مجازی نیز باید اقدامات پیشگیرانه از سوی نیروی انتظامی و خانواده‌ها انجام شود، زیرا تهدیدات آن به مراتب بیشتر است. وی یادآور شد: افزایش امنیت اخلاقی و اجتماعی نیز از دیگر موضوعاتی است که در دستور کار ناجا قرار دارد. سردار مومنی با اشاره به روز طبیعت افزود: این روز یکی از امن‌ترین روزهای نوروز بود و هیچ مشکلی بابت حوادث امنیتی و انتظامی گزارش نشده است.


رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای:
برنامه مراقبت غذا اجرا می‌شود
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور از اجرای برنامه مراقبت غذا و تغذیه در سراسر کشور از امسال خبر داد. هدایت حسینی، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در این باره به ایرنا گفت: برنامه مراقبت غذا و تغذیه در 4 محور شامل بررسی تن‌سنجی، بررسی مصرف مواد غذایی، بررسی شاخص‌های بیوشیمیایی غذایی و بررسی وضعیت امنیت غذایی در کشور در راستای برنامه‌های مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اجرا می‌شود و قرار است براساس تعیین وضع موجود، امکان مداخلات بهداشتی دقیق و براساس شواهد فراهم شود. وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه مراقبت غذا و تغذیه در کشور با همکاری خانه‌های بهداشت و در مدت حداقل 3 سال انجام خواهد شد. حسینی  عنوان کرد: بخش بررسی تن‌سنجی با هدف کنترل اضافه وزن، چاقی و چاقی شدید و نیز کمبود وزن ایرانیان صورت می‌گیرد که در اجرای آن، گروه‌هایی به صورت نمونه‌های تصادفی براساس روش‌های علمی مورد بررسی قرار می‌گیرند. به گفته رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در بخش ارزیابی وضعیت مصرف مواد غذایی نیز بررسی می‌شود که در ایران از هر گروه غذایی چه مقدار مصرف می‌شود؛ به عنوان نمونه میزان مصرف روغن یا میوه و سبزی در کشور چقدر است. حسینی افزود:کمبود ریزمغذی‌ها مانند کلسیم، آهن و ویتامین دی از مواردی است که در بخش بررسی شاخص‌های بیوشیمیایی بررسی می‌شود.


Page Generated in 0/0058 sec